Gå til innhold

Audi 80. stor bensin forbruk !?

Ranger emnet

acemaster

Anbefalte innlegg

HEisann, siden jeg har et (lite?) problem med bilen min tenkte jeg skulle skrive en tråd her om det siden det er en del folk med peiling inn i her :)

Jeg har kjøpt meg en audi 80 B4 92 modell med en 2liters motor og 90heste krefter. Bilen har gått 210.000km

Problemmet med bilen er vell det at den bruker mye bensin, ligger sånn ca. på 1.4-1.5 l/mill

syns selv det er for mye for en så liten motor...

Bilen ser ut som om at den virker bra, starter bra, går bra, fusker ikke elr noe...

Så hva kan være problemmet at den bruker mye?

Tok og skifta mellomflens i dag for at det var 2-3spreka i den.

Håper det er noen som kan hjelpe!

takker for alle svar :)

Audi 80 92mod. 2.0l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEisann, siden jeg har et (lite?) problem med bilen min tenkte jeg skulle skrive en tråd her om det siden det er en del folk med peiling inn i her :)

Jeg har kjøpt meg en audi 80 B4 92 modell med en 2liters motor og 90heste krefter. Bilen har gått 210.000km

Problemmet med bilen er vell det at den bruker mye bensin, ligger sånn ca. på 1.4-1.5 l/mill

syns selv det er for mye for en så liten motor...

Bilen ser ut som om at den virker bra, starter bra, går bra, fusker ikke elr noe...

Så hva kan være problemmet at den bruker mye?

Tok og skifta mellomflens i dag for at det var 2-3spreka i den.

Håper det er noen som kan hjelpe!

takker for alle svar :)

start med tett luftfilter,bensinfilter, skift olje å olje filter,

katylisator som er tett?

1990 Audi 200 20v tq

1987Audi 90 quattro

1986 Ford sierra 2,0L VRAK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, du har katalysator, men tviler på den er synderen.

Sjekk heller lambdaen og temp.giveren til motorstyringen, er nok en av disse som vil jeg tippe. Kan også skyldes alt for sen tenning eller feilmontert registerreim!

Vet ikke helt hva lambda er men det med det virka som om at det kan være sen tenning, bilen starter aldri med en gang, den starter som oftest etter 1-2-3sec. skal sjekke disse greiene på onsdag, siden en kompis har verksted på skolen da og tror de kan sjekke det der :)

Audi 80 92mod. 2.0l

Lenke til kommentar
Del på andre sider