Gå til innhold

Spørsmål om senking til v40++

Ranger emnet

fast_740

Anbefalte innlegg

Hei!

Broder`n min har en 1999 modell V40, med 1,8.

han kunne tenkt seg og senke den, og få det litt tøffere.

Jeg har ikke no greie på dissa bilene, og orker ikke å sette meg alt for mye inn i ting.

Trenger tips til hvor jeg får et greit komplett senkesett(gassdempere/fjærer). Og hvilke senk som ser best ut!

Hvordan er det å bytte reg-reim på dissa? Har skrudd en god del før på biler, men når jeg kommer oppi 1999modeller så tror jeg at det er en god del mer jobb.

Planen er å få senka den, nye felger, lakkere den sorte plasten i bilens farge, ny grill og litt smått:)

Tar gjerne imot andre råd:)

Takker for tips;)

Biler nå:

1990 740(FK,940 etc)

1973 144(bruksvogn)

1987 740 (bruksvogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste hadde jo vært justerbart senkesett, som jeg selv blant annet har tenkt å kjøpe...Men du får også 40/40 og 60/40mm til disse bilene også..I dette tilfellet hadde nok 60/40 sett best ut tror jeg...Kan se om jeg finner sider som selger diverse senkesett etterpå.. :)

AlmRacing`s nybil:

2004 - Volvo S60 Turbo Limited Sport Edition!

Førstebil:

2001 - Volvo S40 Sport Edition!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste hadde jo vært justerbart senkesett, som jeg selv blant annet har tenkt å kjøpe...Men du får også 40/40 og 60/40mm til disse bilene også..I dette tilfellet hadde nok 60/40 sett best ut tror jeg...Kan se om jeg finner sider som selger diverse senkesett etterpå.. :)

Ja... Glemte å si at det ikke må koste alt for mye!

Er jo skyyyhøy forann, så tror nesten 60mm på til for å få det rette stuket...

Biler nå:

1990 740(FK,940 etc)

1973 144(bruksvogn)

1987 740 (bruksvogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg som eier bilen:)

Jeg syntes bilen er en vaggete gubbebil med en helvetes heisa front. kjører langt til jobb på greie "standard" veier.

Bilen MÅ bli mere stiv, samtidig onsker jeg en tøffere bil, og ikke no GUBBEBIl!

Brodern er en trofast volvoeier med god teknisk insikt, ivertfall i motsetning til meg:/

Så kom gjerne med tips!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp tror det...

Ellers har du jo f.eks. dette senkesettet (60/40) da:

Kenth Auto & Tuning AS

Kikka litt der,men syns det så litt jalla ut... Noen som har erfaringer med det?

Har spurt de om det er tüv, men får nok ikke svar før til uka. Noen som veit det? Er trossalt greit å få det inn på vognkortet!

Biler nå:

1990 740(FK,940 etc)

1973 144(bruksvogn)

1987 740 (bruksvogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo ikk noe racer på bil:/ men regner med ca 4-6 lapper på senken og når det gjelder felg.. bør ikke subbe.. blir litt feil. Så noe monsterfelger trenger det ikke være, bare det ser bra ut. En annen ting er at jeg må ta storservice på vogna.. Og her regner jeg med verkstedet tar godt betalt.. Kommer nok til å ta litt etterhvert. Men med noen kveldsjobber blir det fort nok til mye tøft. Men i starten er Service, senk,effektanlegg og den Jxxxx registereima pri. Når snøen går kommer felgane. Godt å se tips her ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider