Gå til innhold

Trimming av 2.0 OHC

Ranger emnet


'67 144

Anbefalte innlegg

Skal snart begynne med overhaling/trimming av en 2.0 8v fra en Vectra GT.

Er det noen her som har gasser-trimma en slik mtotor med bra resultat?

 

Jeg skal ha på 2x40 Dell'orto, Lexmaul greinrør og en 290graders kam, men jeg veit ikke helt hva jeg skal gjøre med toppen...

 

Er det noe effekt å hente ved planing/porting, eller er OHC-toppene såpass i utgangspungtet att det ikke gjør noe nytte for seg å koste på det?

 

Hørte noe engang om att det ikke er noe å gå på omtrent på OHC-toppene høydemessig, så det var stor sjanse for havari om jeg plana toppen noe særlig..?

 

Skal bruke orginale ventiler, så er det noe poeng i å porte eller er det like greit å la den være?

 

Skal brukes på en bilcrossbil (treining/klubbløp) så det er ikke en motor jeg skal legge flere ti-tusener i... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

eg trur ikkje att du kan plane så mye av C20ne motorene.. viss eg ikkje tar heeeeeilt feil så har opel ein toleranse på max 0.4mm.. og med så lite så er det nok ingen vits..

 

men dei motorene pleier jo faktisk å være greit spreke, holder hvertfall i lange baner på bilcross banen. viss du ska trimme så tar du motoren fra 144`en din å trimmer opp.. har MYE deler til b20! ! !

Opel kadett b Fastback 1968 prosjekt,

corrado g60, kadett c 75, escort mk1++

 

OPEL 4EVER!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe B20 i en Kadett E ja.. En patent jeg aldri har sett før, men er jo fult mulig om man lager seg ei adapterplate mellom husene, får til en patent ang. Starteren + lager ei overføring mellom gear/clutch/svinghjulslager.. :-)

Men, tror jeg heller hadde satsa på en B23 i steden da, gitt..

 

B20'n i 144'n er vel forholdsvis litt for dyr til å bruke opp i bilcross.. ;-) (2338ccm, 2 doble + massevis av KG-snacks)

 

Men, takk for svar! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Hehe B20 i en Kadett E ja.. En patent jeg aldri har sett før' date=' men er jo fult mulig om man lager seg ei adapterplate mellom husene, får til en patent ang. Starteren + lager ei overføring mellom gear/clutch/svinghjulslager.. :-)

Men, tror jeg heller hadde satsa på en B23 i steden da, gitt..

 

B20'n i 144'n er vel forholdsvis litt for dyr til å bruke opp i bilcross.. ;-) (2338ccm, 2 doble + massevis av KG-snacks)

 

Men, takk for svar! :-)[/quote']

 

hehe nå visste ikkje eg att du sko bruke det i ein kadett e.. men har sjøl b20 i min escort mk1 bilcross bil med, kg4 topp, kg6 kam, 2x45 solex, høvla og porta endå meir, letta svinghjul, letta ventil løftere, ++ å det fungerer MAX.. hadde ein som var borra til 2.2 liter med b21 stempler, men viss ein borrer ein b20 til meir enn 2.1 liter så blir sylinderveggene så tynne at etter litt hardkjøring så blir sylinderene ovale..

Opel kadett b Fastback 1968 prosjekt,

corrado g60, kadett c 75, escort mk1++

 

OPEL 4EVER!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår