Perena Skrevet Desember 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2007 kan jo liksågodt poste en oversikt over det pågående stereo prosjektet mitt her;) it's a work in progress;) bilen min er en 1990mod Mercedes Benz 190E.. merket fra forrige stereo at dette ikke er den ultimate bilen å lage anlegg i, men prøver likevel:P pointet med anlegget er verken for show eller db drag... men rett og slett ha noe med litt "trøkk" i! Høytalere: Infinity Kappa® 42.7i (10cm frontsett) Infinity Reference 6520CS Component System (17cm komponentsett) Subz: 2x JBL POWER P1222 (12'') Amps: JBL GTO75.2 (2x97w rms) 4ohm JBL Power PX-300.4 (bridged: 2x358w rms) 4ohm Headunit: Pioneer DVH-P5900MP (DVD spiller) DIV: 100amp hovedbatteri (sønnak) 3x BM audio 7'' skjermer "en del" dempemasse PStwo dette er visst stort sett alt jeg har handlet inn hittil. i løpet av måneden kommer også en masse kabler og signalforsterkere til skjermene + gelebatteri til anlegget. planen er da å sette 10cm høytalerne i dasjbordet i orgplassene, og bygge om dørpanelene så jeg får plass til komponentsettet. videre holder jeg på å bygge inn en av skjermene i dasjbordet på passasjersiden, og de to andre skjermene i hver sin nakkstøtte. GTO forsterkeren tenkte jeg å montere i torpedoveggen på passasjersiden ( for å drive komponentsettet) MEN trenger en del råd og tips om byggingen av dette anlegget:S - batteri? størrelse, merke, plassering? - kondensator? - hvordan koble subbene på 4kanalern? (tenkte jeg skulle koble en spole på hver kanal..) hva er å anbefale? - oppgradering av kabler bak stereo? - plassering av forsterkeren i bagasjerommet? (POWER-forsterkeren) - hvis jeg skal sette et gelebatteri baki, spiller det no rolle om forsterkeren er laaangt unna batteriet i motor sommet? - forslag til kabeltykkelse, fra dynamo til hovedbatteri, bak til gelebatteri, og til forsterkeren? - Større Dynamo? - noen som har et bra patent for å feste pstwo'n da?:P akkurat nå ligger alt sammen nede på soverommet. her er et bilde av subbene å forsterkeren: [/img] skjermen i dasjobordet som enda ikke er ferdig: (Spilleren på bildet er den gamle:P) [/img] Siter MB 190E 2.0 Prosjektor hovedlys, klarglass baklykter, klarglass blinklys, bakrutesenker, SP speil med blink, turboskjerm, 18tom AMG monoblock felger, og "en del" anlegg. kommende: 16v interiør, sportsdempere, nylonforinger, ventilerte skiver osv:P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Perena Skrevet Desember 17, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2007 skjermene til nakkstøttene og komonentsettet;) [/img] Siter MB 190E 2.0 Prosjektor hovedlys, klarglass baklykter, klarglass blinklys, bakrutesenker, SP speil med blink, turboskjerm, 18tom AMG monoblock felger, og "en del" anlegg. kommende: 16v interiør, sportsdempere, nylonforinger, ventilerte skiver osv:P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Perena Skrevet Desember 17, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2007 hvilken måte er den beste å koble opp mine 2 subber mot en 4kanaler? subbene er på 2x2ohm hver brokoble forsterkeren og seriekoble/paralellkoble spolene? eller... bruke en utgang fra forsterkeren til hver spole? er litt usikker på akkurat den saken... for hvis jeg parallelkobler vil jo belastningen på forsterkeren bli 1 ohm, og hvis jeg seriekobler vil den bli 4? og hvis jeg bruker en kanal på hver sub, blir belastningen 2ohm. noen forslag?=) Siter MB 190E 2.0 Prosjektor hovedlys, klarglass baklykter, klarglass blinklys, bakrutesenker, SP speil med blink, turboskjerm, 18tom AMG monoblock felger, og "en del" anlegg. kommende: 16v interiør, sportsdempere, nylonforinger, ventilerte skiver osv:P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
blogz Skrevet Desember 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2007 Hva du enn gjør.IKKE kobl opp forsterkeren med en kanal per spole! Det kan umulig bli riktig:drunk: Siter What good is your 400bhps and sportsuspension when the road is gone due to global warming? Gotta have a big car for that... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roy Drage Skrevet Desember 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2007 Hei, i bilen din bør du gå for båndpasskasse, de er da du virkelig får trøkk. Lukket eller bassrefleks funker ikke så godt i biler med bensintank i sete ryggen. Har selv en 91 230E med båndpass og det leverer, har også en kompis som har båndpass i en 190. Så hadde jeg vert deg ville jeg vurdert dette, ser du skriver du har bygt anlegg i bilen før og ikke var fornøyd, så vurder båndpass, lover du ikke blir skuffet viss kassen har rette mål!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Atle3 Skrevet Desember 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2007 sony og magnat må du ha i størelse 6x9 og forsterker fra biltema eller chlas olson det funker fett!!!!!!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
klovnster Skrevet Desember 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2007 wow.. tidenes innlegg.. Siter '97 Polo Color Consept 1,6l Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Typhon Skrevet Desember 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2007 sony og magnat må du ha i størelse 6x9 og forsterker fra biltema eller chlas olson det funker fett!!!!!!!! Våkn opp 'a! Siter Mvh Tony Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Atle3 Skrevet Desember 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2007 eg er vaken eg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
klovnster Skrevet Desember 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2007 gå å legg deg igjen da :p Siter '97 Polo Color Consept 1,6l Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Atle3 Skrevet Desember 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2007 ok Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
blogz Skrevet Desember 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2007 sony og magnat må du ha i størelse 6x9 og forsterker fra biltema eller chlas olson det funker fett!!!!!!!! Are you joking?:w00t Er vel egentlig litt morsomt:ahahahhaha: Siter What good is your 400bhps and sportsuspension when the road is gone due to global warming? Gotta have a big car for that... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sqwannabe Skrevet Desember 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2007 sony og magnat må du ha i størelse 6x9 og forsterker fra biltema eller chlas olson det funker fett!!!!!!!! ja, funker dritfett! spiller MYYYE høyere enn alt annet, penere å!.. er det ikke det du mente her for litt siden å? :wank Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest sicarlse Skrevet Desember 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2007 jeg håper det var lukta av ironi... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T0mmen Skrevet Desember 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2007 Hei, i bilen din bør du gå for båndpasskasse, de er da du virkelig får trøkk.Lukket eller bassrefleks funker ikke så godt i biler med bensintank i sete ryggen. Har selv en 91 230E med båndpass og det leverer, har også en kompis som har båndpass i en 190. Så hadde jeg vert deg ville jeg vurdert dette, ser du skriver du har bygt anlegg i bilen før og ikke var fornøyd, så vurder båndpass, lover du ikke blir skuffet viss kassen har rette mål!!! Agree!! Siter Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg