Gå til innhold

Anleggsbygging i 190'n min

Ranger emnet


Perena

Anbefalte innlegg

kan jo liksågodt poste en oversikt over det pågående stereo prosjektet mitt her;) it's a work in progress;)

bilen min er en 1990mod Mercedes Benz 190E.. merket fra forrige stereo at dette ikke er den ultimate bilen å lage anlegg i, men prøver likevel:P pointet med anlegget er verken for show eller db drag... men rett og slett ha noe med litt "trøkk" i!

 

Høytalere:

Infinity Kappa® 42.7i (10cm frontsett)

Infinity Reference 6520CS Component System (17cm komponentsett)

 

Subz:

2x JBL POWER P1222 (12'')

 

Amps:

JBL GTO75.2 (2x97w rms) 4ohm

JBL Power PX-300.4 (bridged: 2x358w rms) 4ohm

 

Headunit:

Pioneer DVH-P5900MP (DVD spiller)

 

DIV:

100amp hovedbatteri (sønnak)

3x BM audio 7'' skjermer

"en del" dempemasse

PStwo

 

 

dette er visst stort sett alt jeg har handlet inn hittil. i løpet av måneden kommer også en masse kabler og signalforsterkere til skjermene + gelebatteri til anlegget.

 

planen er da å sette 10cm høytalerne i dasjbordet i orgplassene, og bygge om dørpanelene så jeg får plass til komponentsettet. videre holder jeg på å bygge inn en av skjermene i dasjbordet på passasjersiden, og de to andre skjermene i hver sin nakkstøtte.

GTO forsterkeren tenkte jeg å montere i torpedoveggen på passasjersiden ( for å drive komponentsettet)

 

 

MEN trenger en del råd og tips om byggingen av dette anlegget:S

 

- batteri? størrelse, merke, plassering?

- kondensator?

- hvordan koble subbene på 4kanalern? (tenkte jeg skulle koble en spole på hver kanal..) hva er å anbefale?

- oppgradering av kabler bak stereo?

- plassering av forsterkeren i bagasjerommet? (POWER-forsterkeren)

- hvis jeg skal sette et gelebatteri baki, spiller det no rolle om forsterkeren er laaangt unna batteriet i motor sommet?

- forslag til kabeltykkelse, fra dynamo til hovedbatteri, bak til gelebatteri, og til forsterkeren?

- Større Dynamo?

- noen som har et bra patent for å feste pstwo'n da?:P

 

akkurat nå ligger alt sammen nede på soverommet.

her er et bilde av subbene å forsterkeren:

DSC00155.jpg[/img]

 

skjermen i dasjobordet som enda ikke er ferdig:

(Spilleren på bildet er den gamle:P)

DSC00072.jpg[/img]

MB 190E 2.0 Prosjektor hovedlys, klarglass baklykter, klarglass blinklys, bakrutesenker, SP speil med blink, turboskjerm, 18tom AMG monoblock felger, og "en del" anlegg. kommende: 16v interiør, sportsdempere, nylonforinger, ventilerte skiver osv:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjermene til nakkstøttene og komonentsettet;)

 

DSC00157.jpg[/img]

MB 190E 2.0 Prosjektor hovedlys, klarglass baklykter, klarglass blinklys, bakrutesenker, SP speil med blink, turboskjerm, 18tom AMG monoblock felger, og "en del" anlegg. kommende: 16v interiør, sportsdempere, nylonforinger, ventilerte skiver osv:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvilken måte er den beste å koble opp mine 2 subber mot en 4kanaler?

subbene er på 2x2ohm hver

 

brokoble forsterkeren og seriekoble/paralellkoble spolene?

eller... bruke en utgang fra forsterkeren til hver spole?

er litt usikker på akkurat den saken... for hvis jeg parallelkobler vil jo belastningen på forsterkeren bli 1 ohm, og hvis jeg seriekobler vil den bli 4? og hvis jeg bruker en kanal på hver sub, blir belastningen 2ohm.

 

noen forslag?=)

MB 190E 2.0 Prosjektor hovedlys, klarglass baklykter, klarglass blinklys, bakrutesenker, SP speil med blink, turboskjerm, 18tom AMG monoblock felger, og "en del" anlegg. kommende: 16v interiør, sportsdempere, nylonforinger, ventilerte skiver osv:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, i bilen din bør du gå for båndpasskasse, de er da du virkelig får trøkk.

Lukket eller bassrefleks funker ikke så godt i biler med bensintank i sete ryggen.

 

Har selv en 91 230E med båndpass og det leverer, har også en kompis som har båndpass i en 190.

 

Så hadde jeg vert deg ville jeg vurdert dette, ser du skriver du har bygt anlegg i bilen før og ikke var fornøyd, så vurder båndpass, lover du ikke blir skuffet viss kassen har rette mål!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, i bilen din bør du gå for båndpasskasse, de er da du virkelig får trøkk.

Lukket eller bassrefleks funker ikke så godt i biler med bensintank i sete ryggen.

 

Har selv en 91 230E med båndpass og det leverer, har også en kompis som har båndpass i en 190.

 

Så hadde jeg vert deg ville jeg vurdert dette, ser du skriver du har bygt anlegg i bilen før og ikke var fornøyd, så vurder båndpass, lover du ikke blir skuffet viss kassen har rette mål!!!

Agree!!

Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår