Fjellvang Skrevet Desember 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2007 Sånn har eg gjort det! En kompis av meg har gjort nesten likens, men måleren hans var lenger ned..akkurat så målern stakk opp, ser jævli flott ut, vess du ikke ska ha diskanter der da :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Desember 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2007 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skjarlie Skrevet Desember 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2007 ser jo veldig bra ut b230ft, men er da ikkje litt drit å ikkje ha luft der? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo940tic Skrevet Desember 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2007 jeg tok bort dysen ved vindue, og laget til en plate av 22mm spon som jeg trekkte med svart sky. det ble helt plant med dashbord plasten. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-TORE- Skrevet Desember 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2007 Elendig bilde egentlig.. Men dere ser nå sånn ca hvor måleren sitter.:) Vil beholde dashen i v90`n orginalt, så d er ordnet plass til måleren i hylla over askebegeret(som IKKE er i bruk):) Siter VOLVO The intelligent choice ---------------------------- 81 Volvo 242 TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
940 turbo 1995 Skrevet Desember 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2007 http://forum.volvoforum.no/userpix/952_03032007105_1.jpg Har det for tiden sånn no. Blir a stolpe snart. Siter http://www.bilforumet.no/900-serien/187233-940-lt-sedan.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Desember 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2007 ser jo veldig bra ut b230ft, men er da ikkje litt drit å ikkje ha luft der? har ALDRI NOENSINNE savna det! men nå spørs det etterhvert om jeg ikke bare røsker hele ramlet bort.. har HKS evc6 elektronisk boost controller, som jeg pr i dag kommer til å sette i hanske rommet, så kjøper jeg en 780 midtkonsoll, så har jeg en plx devices R500, som jeg setter inn under spilleren, og inn med org dysene der oppe.. har oljetrykk og oljetemp også der, men akkurat det driter jeg i, bytter org oljetrykksbryteren med en som gir utslag MYE før, og kobler den opp mot et par HISSIGE dioder i instrumentpanelet, slik at en aldri vil legge merke til dem før det er på tide:p olje tempen er faen meg bare oppskrytt, om jeg etterhvert fiiner ut jeg vil følge med den, er plx'en klar for det, samt 5 andre input's! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders- Skrevet Desember 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2007 Min patent Siter Volvo 940Turbo Classic 1997 [X]Volvo 240GL Sedan 1990 [X]Volvo 240Turbo Sedan 1984 [X]Volvo 242DL 1981 [X]Volvo 240GL Herregårdsvogn 1987 [X]Volvo 940SE Sedan 1992 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MortenK Skrevet Desember 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2007 Hanskerommet er praktisk ja. Lett å se de inni der. Sitter du og ser på trykkmåleren hele tiden når du kjører? :wank Tanken bak en turbotrykksmåler er jo at du skal vite om motoren lader for mye/lite, merker du at bilen plutselig ble veldig sprek så åpner du hanskerommet, gir gass og ser på måleren. Og tanken bak å ha den i hanskerommet, er at det ikke ser spesielt fint ut med målere som ikke passer inn i et ellers ryddig dashbord. Den fineste løsningen av de som er postet over her er b230ft sin, selv om den og stikker seg litt mye ut fra resten av interiøret etter min smak. Det kunne kanskje blitt brukbart med de som står rett under framruten, hadde de bare vært nedsenket en god del i stedet for å stikke opp så mye. Da er de omtrent bare synlig for fører, og ødelegger ikke helhetsinntrykket av bilen så mye.. Kjenner et par stk som har eller har hatt måleren i hanskerommet, fin løsning syns jeg.. I min 940 turbo var det orignal måler i speedo, men den var jo ubrukelig siden den var uten tall.. Edit: Selvsagt fins det de som mener at tanken bak turbotrykksmåler er å imponere passasjerer, gjerne med fint blått lys og sikkert sub som blinker i takt med musikken og, men den alderen er jeg litt over =) Siter Bil: 07 Volvo V70 Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
biohazard Skrevet Desember 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2007 Men skal du ha oljetrykk og f.eks bensinblanding. Kan du ikke åpne lokket å sjekke etter at du har merket at det er noe galt.. Da er det mange ganger for seint Siter Volvo 940 Turbo Intercooler (1996) t34, 968dyser, 3"lmm, spesial chipær, stor cooler, Opel Vectra A 2.0i (1993) SOLGT Bilen min: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=155639 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond D Skrevet Desember 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2007 Så har du jo et annet spørsmål, trenger mann oljetemp og oljetrykks målerer på volvoene våres? Siter 96 Volvo 945 B230ft 94 Volvo 945 B230ft (vraka) 88-89 Volvo 740 B230f (solgt) Min 945: http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=167070 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V940R6 Skrevet Desember 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2007 Så har du jo et annet spørsmål, trenger mann oljetemp og oljetrykks målerer på volvoene våres? Er vel almenn kjent at oljetrykket på rødblokkene har en tendens til å svikte pga o-ringene mellom pumpe og blokk. Har du måler så har du ihvertfall mulighet til å holde øye med dette. Originallampen lyser jo bare under 0,5bar.... Siter 940 Taxi-Edition = B6304FS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Desember 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2007 skal vel faktiskt ikke mer enn 0.1-0.2 bar for å holde en sliten allerede "inntrykkt" trykkbryter inne, og 0.2-0.3 for å trykke den inn når du får trykk etter stopp. jeg vil bytte min i en som går mer på sånn 1bar ca.. alt mulig av sånn målere er jo egentlig bare tull på en tilnærmet orginal gatevolvo, jeg hadde ikke kjøpt de der jeg har en gang til for å si det sånn! mortenK, takker for kompliment, men er helt enig i det andre du sier også! men ja, peppre a stolpen med målere utgår hvertfall for min del! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2FAST 2FØRTI Skrevet Desember 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2007 har du lagd den holder'n selv anders? Siter 1976 Scania 80 Super Partybuss * 1976 244 GL * 1978 242 L * 1989 240 Gl * 1991 245 GL * 1994 Nissan Skyline R33 GTS-T * 1997 Volvo 940 LT * 1998 Ford E-350 Econoline Powerstroke * Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-TORE- Skrevet Desember 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2007 Bestemt deg for løsning og fått måleren montert snart da?? :) Siter VOLVO The intelligent choice ---------------------------- 81 Volvo 242 TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.