Gå til innhold

Motor vilikke rundt(skjært??)

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Prøvde å starte min 305 motor i kaldt vær her om dagen men fikk ikke start så jeg taua den inn i garasjen å fyrte opp i ovnen,Men den ville fortsatt ikke bare sa klikk i starteren.Reiv av starteren da jeg trodde den var gåen,men desverre så funket den som fan på gulvet.

Da fant jeg ut at motoren min sitter,fikk den ikke oljetrykk under startprosedyren min i kaldt vær?eller hva annet kunne ha skjedd?

Bare kødd med den overbetalte pick up`en min fra dag 1!Kipt!!!

Volvo 360(bilcross) 86mod.

Volvo 244 78mod,volvo 245 79mod

skoda octavia 01mod.

Dodge coronet 56mod.

Harley xlcr 77mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skru ut pluggene og prøv å dra rundt motoren for hånd, så finner du vel fort ut om den sitter eller ei.

Har vært borti startere som funket som bare det når man prøvde de på garasjegulvet, men ikke i bilen. Da har det vært dårlig kontakt somregel. Og jeg tror neppe motoren din har havarert fordi du dro den rundt på starteren i kaldt vær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke motoren din har skjert seg jeg for min del. Regner med d ike har hatt problem med oljetrykket tidligere så det at den ikke vil starte i kaldt vær kan like gjerne være starteren. Starteren kan gå lett rundt år den går fritt men får problemer straks den møter belastning. Tror du skal får lånt deg en annen starter å prøve først

Det er i motbakke det går oppover

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stemmer motoren har ikke skjært seg.Fikk ikke nok tak på remhjulet til å dra den rundt men på svinghjulet fikk jeg tak å da gikk den rundt,monterte gammel starteren å nå drar den rundt uten plugger men jeg synest fortsatt at den drar noe tungt.(mulig starteren er dårlig),Men jeg synest motoren går noe tungt rundt også.

I morra så får jeg nye plugger så da får jeg vel prøve igjen.(de gamle så nedgrodd ut.)

skoda octavia 01mod.

Dodge coronet 56mod.

Harley xlcr 77mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det nok strøm på batteriet da? :P

Ja det er nyladet men jeg må enda hekte på et batteri til får å få den til å dra rundt.snodig,har tre batterier å to av de må henge sammen for å klare å dra rundt starteren.

skoda octavia 01mod.

Dodge coronet 56mod.

Harley xlcr 77mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo ikke så uvanlig at innslaga på disse starterene tar kvelden da. Kontakten på utgående fra innlaget og ut til startmotoren brennes, så hvis det går å ta av bakstuaaen på innslaget kan du gjøre det å sjekke inni. Likedan kan det jo være kontaktproblemer inni selve startmotoren.

Det er i motbakke det går oppover

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror batteri ditt er dårlig eller dårlig jord jeg, starteren skal greie det fint visst ikke det er noe veldig spesiellt med den bilen. Men hva vet vel jeg :)

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror batteri ditt er dårlig eller dårlig jord jeg, starteren skal greie det fint visst ikke det er noe veldig spesiellt med den bilen. Men hva vet vel jeg :)

Har sjekka jordinga.Men jeg å har lurt på batteriet,eneste men der er at jeg har tre forskjellige batterier som jeg har prøvd å ingen av dem er no bedre eller dårligere enn no annet.

Men det hadde vært typisk min flaks å ha tre gående batterier stående!!

skoda octavia 01mod.

Dodge coronet 56mod.

Harley xlcr 77mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sjekka jordinga.Men jeg å har lurt på batteriet,eneste men der er at jeg har tre forskjellige batterier som jeg har prøvd å ingen av dem er no bedre eller dårligere enn no annet.

Men det hadde vært typisk min flaks å ha tre gående batterier stående!!

Hmm....rart. Bilen min har også tendensert til å bare si klikk, men er alltid bare pga for lite strøm så det klikker i rele/solinoiden. Jeg må ha så å si full ladet batteri for å starte, men ikke noe problem å dra den rundt.

Er ikke noe som stjeler mye strøm akkurat når du skal starte da ? Vet ikke helt hva dette kan være jeg, men er sikkert bare en liten bagatell. Halve problemet er å finne problemet :)

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm....rart. Bilen min har også tendensert til å bare si klikk, men er alltid bare pga for lite strøm så det klikker i rele/solinoiden. Jeg må ha så å si full ladet batteri for å starte, men ikke noe problem å dra den rundt.

Er ikke noe som stjeler mye strøm akkurat når du skal starte da ? Vet ikke helt hva dette kan være jeg, men er sikkert bare en liten bagatell. Halve problemet er å finne problemet :)

Ja sikkert en bagatell!! Trur jeg satser på nytt batteri og ny starter,er jeg ikke kvitt problemet da så får jeg prøve å rygge over pick upen med en traktor.:cool:

skoda octavia 01mod.

Dodge coronet 56mod.

Harley xlcr 77mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider