Gå til innhold

Kromlol: Ford Mondeo V6. Mondeo 2liter og Impreza GT

Ranger emnet


kromlol

Anbefalte innlegg

En liten oppdatering, fikk meg ny mobil idag, med bedre kamera, så fikk tatt en del bilder, med bedre kvalitet.

Har ikke gjort så mye, for det meste ryddet bilen, venter enda på speilene jeg bestilte fra realcar, ble ikke sendt før idag.

Gleder meg som en unge til å fjerne murstein-speilene fra bilen:)

 

Men nok prat. På tide med bilder:D

 

Lakket noen deksler idag, ble med middels resultat, for mange strøk å fargen skifte mellom grønn og blå/lilla, så må lakkere en del av dekslene på nytt. Midlertig spiller.

dsc00020gp5.jpg

 

dsc00021ry9.jpg

 

Skittent og støvete, fysj og fysj ;)

dsc00022oi3.jpg

 

dsc00023ed9.jpg

 

dsc00024ld4.jpg

 

Kabel søl! Må få ryddet opp der snart, og få festet kondensatorn:)

dsc00029dh6.jpg

-Subaru Impreza 2.0GT

-Ford Mondeo 2.5 V6(Combat)

-Ford Mondeo 2.0(Combat)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 115
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Da var de nye speilene ankommet, fikk bare festet det ene, da ene skruen på den andre siden skrudd rund:S

Og det var et helvete å skru mens "Tuva" herjer som faen ute;)

 

Men håper på å få det andre speilet på imorgen.

Legger enda til at speilene skal lakkes i bilens farge, og det samme med de svarte speil platene:)

 

dsc00082ic8.jpg

 

dsc00084wd3.jpg

 

Noen rompebilder må man jo og ha med ;)

dsc00057oc6.jpg

 

dsc00062wn9.jpg

 

Flere bilder kommer imorgen :)

-Subaru Impreza 2.0GT

-Ford Mondeo 2.5 V6(Combat)

-Ford Mondeo 2.0(Combat)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Da har jeg fått på det andre speilet, har også koblet til kenwood settet på førersiden, tar å kobler til på passasjersiden idag, driver de på spilleren, funker greit nok, slet litt med dårlig diskant lyd på de gamle.

 

Men har fått et problem. Når man kommer opp i høyt turtall, og trår inn clutchen, så stopper bilen og man må starte den på nytt, noen som vet hva feilen kan være?

-Subaru Impreza 2.0GT

-Ford Mondeo 2.5 V6(Combat)

-Ford Mondeo 2.0(Combat)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får vel ikke tak i lexus lykter til sedan?

 

Har fått gjort litt de siste dagene, koblet opp kenwood komponensettet framme nå, koblet de først på spilleren. Men ville helst ha de på forsterkeren. Så måtte lage litt hjemmemekk på pioneer spilleren, jordingsbanen på spilleren var brent.

Merket med engang at det ble bedre lyd, men det gikk utover bassen, monoblokka kutter på høyere volum enn 40. Men får gå foreløpig:)

 

Var å hentet prøveskilt til bilen idag, så blir nok å svi av noen liter bensin i løpet av helgen;)

Så om du ser bilen i Sarpsborg området i helgen, så bare tut å blink som et helvete:driving

-Subaru Impreza 2.0GT

-Ford Mondeo 2.5 V6(Combat)

-Ford Mondeo 2.0(Combat)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Kromlol

ser du har bytta sideblinkers.. er det lett å bytte? må vel ikke skru av skjermen? har kjøpt nye blinkers sjøl.

 

Jeg forsøker meg på ett svar her jeg=P

 

Mest sannsynlig har vel denne bilen innerskjerm i plast uten at jeg egentlig har peil, og da kan du i værste fall løsne denne ett par plasser for å komme til kabelføringen av nye blinklyset;)

Men jeg vet ikke om nye blinkers til denne bilen kommer med komplett kabelsats fast i lyset slik at du må trekke helt opp til koblingsboks, var ihvertfall slik på siste blen jeg bytta på, da er det mye krøl første gangen og 5 mins jobb neste=P

Skoda Octavia -99 1.6 SLX Bruksbil

Opel Omega 3000 -88 Blir restaureringsprosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Kromlol

ser du har bytta sideblinkers.. er det lett å bytte? må vel ikke skru av skjermen? har kjøpt nye blinkers sjøl.

 

Jeg trengte ikke å skru av skjermen, eller innerskjermen for å få bytta sideblinkerne. Tok bare et godt tak å rev de ut av skjermen, plugget i de nye, presset dem inn igjen, å vips så var det gjort, tok meg 5 min:)

 

Litt oppdatering fra helgen:

Hadde prøveskilt på bilen i helgen, ble vel kjørt rundt en 50-60mil med bilen da. Og har funnet ut at 60mm senking var litt i meste laget, når eksosen og skjørta begynner å ta i bakken på en så å si flat mark, da blir det litt for heftig. Så dere kan tenke dere hvordan det var med full bil;)

 

Men uansett, bilen har fortsatt tendensen ved å kveles når man trår inn clutchen å ska gire ned, begynner å lure om det er tomgangsmotoren, skal få sjekket det til uka.

 

Og da jeg var i Oslo begynte plutselig det å komme vibrasjoner fra høyre framhjul eller i nærheten der, og en slags bankelyd, men ikke kraftig. Merker ikke noe som helst vibrasjoner i rattet, bare når man bremser ned. Lyd og vibrasjonene blir ekstra kraftig når man tar høyre svinger, men venstre svinger da forsvinner det. Og det forsvinner også når man når 150-160. Og det er også små vibrasjoner i gasspedalen, eller smårykk, vet ikke hvordan jeg skal forklare det. Var helt fint noen timer før.

Første som slo meg var at det kunne være drivknute(?)

Men er ikke sikker, så noen som kan tenke seg hva det kan være?

 

På tur tilbake fra Oslo så hadde tydeligvis et plastdeksel blitt revet av på E6, vetta faen hvordan, var jo skrudd fast, men men, får dra ned på Ford å få kjøpt et nytt.

 

Satt å funderte litt på om jeg skulle skifte motor, fra 1.8 til 2.0, 2litern står jo bare i garasjen å støver bort. Så blir nok motorbytte snart. Godkjenning vil vel ikke være noe problem, da mondeo kom i 2liter også.

 

Ble en litt lang oppdatering, men det må til;)

Bilder kommer senere:)

-Subaru Impreza 2.0GT

-Ford Mondeo 2.5 V6(Combat)

-Ford Mondeo 2.0(Combat)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg hatt litt tid til overs fra skole og jobb, så fikk lakkert nettingen svart, fant ut at det ble MYE penere enn med hvit. Har også fått boret opp et større hull på festene til frontfangern, så nå sitter de fast med panser låser, lakken sprakk litt rundt der jeg boret, men men, ikke noe som er veldig synlig heldigvis:)

 

Ellers er det ikke så mye mer som er gjort, men vurderte om jeg skulle ta toppen av å lakkere den, men visste ikke farge.

 

Bilder kommer senere, sitter på jobb nå;)

-Subaru Impreza 2.0GT

-Ford Mondeo 2.5 V6(Combat)

-Ford Mondeo 2.0(Combat)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår