Gå til innhold

Kromlol: Ford Mondeo V6. Mondeo 2liter og Impreza GT

Ranger emnet


kromlol

Anbefalte innlegg

Bilde oppdatering da;)

 

Oslo-tur, satt fast i parkeringshuset, kom verken opp eller ned;)

dsc00194ah7.jpg

 

Panserlås som feste til fronten.

dsc00208av4.jpg

 

Svart lakket netting

dsc00210qz4.jpg

 

Lånte 16" av søstra mi bare for å teste;)

dsc00213jw3.jpg

-Subaru Impreza 2.0GT

-Ford Mondeo 2.5 V6(Combat)

-Ford Mondeo 2.0(Combat)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 115
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ble penere enn jeg hadde forventa;)

 

Større felger er på vei, regner med det blir 8x18". Spørsmålet er bare om det vil bli å subbe noe jævlig med 60mm senk. Er vel bare en måte å finne det ut på;)

-Subaru Impreza 2.0GT

-Ford Mondeo 2.5 V6(Combat)

-Ford Mondeo 2.0(Combat)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Lenge siden det er kommet noen oppdateringer her.

Blir en oppdatering uten bilder, ble litt for mørkt ute plutselig.

 

Anyways, kom hjem fra påskeferie i Finnmark, så hadde det silt inn vann fra baklyktene, og frøset på her i Særp, så plutselig var det fine svarte teppet i bagasjerommet blitt hvitt! Men fikk tettet rundt lyktene med silikon, så nå funker det som snus.

Har også endelig fått sotet lyktene, gjorde seg veldig bra:)

 

Har også surret litt med anlegget, skal få lagt ut bilder iløpet av morgendagen;)

 

Kommer skilt på bilen iløpet av uka btw :D

-Subaru Impreza 2.0GT

-Ford Mondeo 2.5 V6(Combat)

-Ford Mondeo 2.0(Combat)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vel også meddele at den fiestan med rs turbo motor på første siden er sendt til skjeberg opphuggeri eller noe sånt, da eieren ikke orket mer, bilen startet og gikk! Kom hjem, så var bilen plutselig forsvunnet:( Så hvis noen vil ha et fiesta rs turbo prosjekt, så ta en telefon til skjeberg bilopphuggeri å hør om bilen enda lever, er bare rust på bakskjermene man er nødt til å ta.

-Subaru Impreza 2.0GT

-Ford Mondeo 2.5 V6(Combat)

-Ford Mondeo 2.0(Combat)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

oppdatering! Etter mye tenking så ble det funnet ut at om jeg skulle tatt rusten og lakkering på denne bilen så ville det komme opp i en 20-30k, å motorn går jo ikke rent, så da var det like greit å kjøpe en annen mondeo. Var å så på en 1995 Ford Mondeo 2.5 V6 Duratec. Denne blir hentet på onsdag, fulgte med rimelig greie 18" OZ felger, fargen er den samme. Bilder kommer på onsdag, da begynner man å flytte over styling og anlegg til V6'ern, gleder meg som en unge! :D

-Subaru Impreza 2.0GT

-Ford Mondeo 2.5 V6(Combat)

-Ford Mondeo 2.0(Combat)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Lenge siden jeg har oppdatert her.

Måtte bytte hjullager på bilen, må ha den inn på firehjuls kontroll, helt jævlig å kjøre. Hentet ny spiller på fredagen, ble en Boss cd/dvd spiller med 7" touchscreen. Sitter enda å venter på øyelokka som ble bestilt for en god stund siden.

Lagde en liten hurtigkobling på fronten, siden jeg har en liten anelse at den må av til vintern for å støpes og sparkles opp igjen. Så poppa fast panserlåser på sidene.

 

Hadde et lite uhell for 1 uke siden, smelte i et jævla hull i veien, verken fronten, sidene, eller baken tok i, bånna dempern å slo i stykker innerskjermen, og festan på bakfangern knakk rett av, så fangern falt av, men overlevde:)

 

Slenger ut noen bilder, rusta skal til pers om 2ukers tid, så blir det lakkering:) Satser på ha bilen sånn rimelig ferdig til Rudskogen, må hive meg rundt å begynne å bygge ferdig i bagasjerommet snart.

 

Har 60mm senkesett til salgs, helt nye sachs dempere, ene demperen på gjenges opp så du får festa den ordentlig, har også simons eksos tilsalgs, fra katalysatoren, passer vel til 1.8l og 2.0l. Bare å sende pm så blir vi enige:)

 

dsc00013oa1.jpg

Kill Buljo :D

dsc00024vk7.jpg

 

dsc00027cx9.jpg

 

dsc00029ua7.jpg

-Subaru Impreza 2.0GT

-Ford Mondeo 2.5 V6(Combat)

-Ford Mondeo 2.0(Combat)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Liten oppdatering!

 

Har fått tak i øyelokk til bilen nå(de korte), rusta i hjulbuene bak er tatt. Og bilen ble levert inn til lakkering idag, blir den samme fargen med gull flake i lakken. Regner med å ha bilen her en gang i neste uke. Ene felgen er sendt inn til retting og sveising, var sprekt:( Nye dekk skal på felgene, 40profil bak nå og 35 foran, skal ha 35 både foran og bak.

 

Så nå har jeg nok å henge fingra i, skal ha den ferdig til Rudskogen.

 

Antenna er kastet, dørhåndtaka skal lakkeres det samme med de plastikk dekslene ved bakrutene. Jeg hadde sota rutene, men var "haste-soting" uten å ta rutene ut, så det skal bort. Om jeg har råd så skal jeg få sotet alle siderutene og bakruta på verksted.

 

Så det er bare å følge med, for nå begynner det endelig å skje ting!

 

Legger ut noen gamle bilder:

 

214349.jpeg

 

214350.jpeg

 

214351.jpeg

 

214352.jpeg

 

214354.jpeg

 

214356.jpeg

-Subaru Impreza 2.0GT

-Ford Mondeo 2.5 V6(Combat)

-Ford Mondeo 2.0(Combat)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var bilen hentet fra lakkering, og er MEGET fornøyd! Ble en utrolig fin effekt i lakken med flake. Det eneste som jeg var misfornøyd med var at grillen var langt nær av lik farge som resten av bilen, virker som om den har fått en overdose av flake så fargen er så å si bare gull:( Bilen står uten styling nå, men skal få det på iløpet av morgen dagen, har kjøpt helt nye 225/35R18 dekk som også skal på imorgen.

 

Sitter i skrivende stund å venter på 2stk RE SR12D4 elementer, håper på at jeg kan få tid til å bygge ordentlig utseende i bagasjerommet før Gatebil.

 

Men første prioritet er å få alt ferdig montert på bilen til Gatebil, har mye jobb frem til Gatebil men satser på å få bilen ferdig:)

 

Noen dårlig bilder:

 

dsc00090cn4.jpg

 

dsc00091uj5.jpg

 

dsc00092gb1.jpg

 

dsc00093os0.jpg

 

dsc00095nk0.jpg

-Subaru Impreza 2.0GT

-Ford Mondeo 2.5 V6(Combat)

-Ford Mondeo 2.0(Combat)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår