Gå til innhold

Kromlol: Ford Mondeo V6. Mondeo 2liter og Impreza GT

Ranger emnet


kromlol

Anbefalte innlegg

  • Svar 115
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Da har man endelig klart å hive seg rundt å fått begynt på bagasjerommet, startet med å legge en x-finer plate i bunnen, lagde noen støtter, og fikk kappet til en plate som ble satt på toppen, under der skjuler det seg 2stk forsterkere og en kondensator og en hel del med kabler. Er ikke ferdig enda, den øverste platen skal selvsagt trekkes, er ikke sikker enda på hvilket stoff jeg skal bruke. Skal også kappe ut to firkantige hull som det skal settes plexiglass i, så man ser den ene forsterkeren og kondensatoren. Og må jo selvsagt ha litt lys under der:) Skal bygge ny kasse til elementene, og putte portene opp gjennom hattehylla. Har foreløpig kassa i baksetet :p

 

Ble fort mørkt ute, så fikk ikke tatt noen bra bilder, men skal få slengt ut litt imorgen:)

 

God Natt!

-Subaru Impreza 2.0GT

-Ford Mondeo 2.5 V6(Combat)

-Ford Mondeo 2.0(Combat)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Kan legge ut noen nye bilder fra forrige helg da jeg var en tur i Tana:) Har fått på vinterhjulan nå, så nå ruller den på 16". Men hadde jeg hatt råd så skulle jeg bare kjøpt en dritt bil til 4-5 lapper for å kunne parkere mondeo-en om vinteren. Men man har ikke god råd som 18 årig student.

 

dscn1345hh7.jpg

 

dscn1361fv1.jpg

-Subaru Impreza 2.0GT

-Ford Mondeo 2.5 V6(Combat)

-Ford Mondeo 2.0(Combat)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Da var man så heldig å kræsjet bilen idag, venstre siden foran fikk seg en real trøkk!:( Forskjermen, blinklyset og frontfangeren gikk til h******! Vet ikke om det er mulig å redde frontfangeren. Panseret ble flyttet 9-10cm over høyreforskjerm. Så nå skal bilen stå fint parkert på skolen til man har fått fikset dette. Begynner å bli lei av all uflaksen man skal ha med denne bilen:( Laster opp bilder imorgen.

 

Og hvis noen har lyst til å lakkerer forskjerm, panser og frontfanger opp igjen billig, så si ifra :)

-Subaru Impreza 2.0GT

-Ford Mondeo 2.5 V6(Combat)

-Ford Mondeo 2.0(Combat)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Får prøve å holde liv i tråden. Har ikke fått gjort så veldig mye med bilen i det siste, grunnet litt dårlig budsjett. Pluss at jeg har vært rimelig lei etter all motgangen man har fått på dette prosjektet. Brukt 60k på bilen iløpet av 2måneder så har man fått feil etter feil, og det toppet seg da man kræsjet den.

 

Men har iallefall fått rettet forskjermen litt så det er mulig å bruke bilen framover. Har prøvd å rette hengslene til panseret men var klin umulig. Så har bestilt nye, har også bestilt inn glassfiber og polyester, samt ny forskjerm.

 

Håper på å ha bilen klar til lakkering til Mars/April en gang.

 

Har laget meg en ny "to do" liste:

 

- Sveise bad boy panser

- Morette lykter

- Reparere og støpe fronten litt annerledes

- Et lite luftinntak på panseret

- Poly foringer

- Nye dempere samt fjærer

- Ny bakfanger

- Muligens en cat-killer

- Bygge om i bagasjerommet

- Bytte v drivaksling

- Lakkering

- Nytt blinklys

 

Slik ser bilen ut nå:(

mondeoms9.jpg

 

Planen er noe sånt, se bare bort ifra ic'n, var bare noe jeg testet ut ;)

dsc00426jq1.jpg

 

Og God Jul til alle sammen!

-Subaru Impreza 2.0GT

-Ford Mondeo 2.5 V6(Combat)

-Ford Mondeo 2.0(Combat)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

|Anders| : Om det er de jeg har lagt ut på den første siden så er det isåfall Vertini Riviera felger. Finner dem på http://www.motorsenter.no/ Er det de andre du mener så er det Ultralite felger, finner de på styling-tech.no.

 

biring: Takker for den, er ikke noe jeg elsker mer enn å pælme gassen i bånn å høre på at v6ern brøler;)

 

 

Da har det kommet en del pakker i hus nå, fikk ikke så mye i julegave. Men det betyr jo ikke at bilen skal få lide;)

Fikk 7pakker med glassfiber og 5liter med polyester fra installbay idag, så nå er det bare å begynne å støpe som en tulling. Forskjerm, blinklys, panserløftere og diverse annet ligger å godgjør seg på posten nå.

 

Har også lagt inn bestilling på morette lykter og combat bakfanger fra England. Håper på å ha det her til 15-16januar, perfekt bursdagsgave;)

 

Når skolen begynner etter ferien, så begynner jeg vel med å få montert på delene. Og sveise badboy panser, og eksosanlegget skal kappes og sveises litt på. Savner litt grov lyd fra eksosen.

 

Ellers får dere ha et godt nytt år! :D

-Subaru Impreza 2.0GT

-Ford Mondeo 2.5 V6(Combat)

-Ford Mondeo 2.0(Combat)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Da skal bilen avskiltes, og bli langtidsprosjekt. Har ikke råd til å få bilen i stand før eu. Bilen er dessverre fullstappa med feil. Men skal begynne på et nytt prosjekt. Har fruen sin mazda 323f bg å pusle litt med. Hun var så heldig å plante bilen midt i skogen i høst.

 

Og jeg fikk skrudd den sammen før jul, og da var ikke hu så særlig glad siden hu var på nippe til å få ny bil av foreldrene. Så ble 2 stille uker;) Og nå nekter hu å kjøre den fordi den er så stygg. Så jeg har fått den, og da skal jeg faen meg vise henne at man kan få den til å se sånn bra ut;)

 

Starter imorgen med å rive ut all interiøret for å legge kabler og begynne å legge dempematter. Skal støpe a-stolpene litt om også så jeg får plass til diskanter i dem. Skal også få ordnet 18" felgene mine(litt kantkjørt) da disse skal på denne bilen.

 

Er bestilt inn senkefjærer med dempere(40/40) Og effektanlegg.

Skal få valset hjulbuene til uka.

 

Forhåpentligvis blir det dette kitet om man finner ut hva i helvete det heter og hvor man får tak i det: 5780d1045436646-vinge-323f-hei.jpg

 

Update med bilder kommer imorgen:)

Endret av kromlol

-Subaru Impreza 2.0GT

-Ford Mondeo 2.5 V6(Combat)

-Ford Mondeo 2.0(Combat)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår