740tic'ern Skrevet Desember 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2007 Skal bygge meg anlegg i romjula, og da var planen å få meg et skikkelig frontsett. Lurer derfor på hvordan dere har løst dette? Tenkte å kjøre delefilter med mellomtone i døren og diskant i dæshen. Tenkte også på å fikse meg et bedre feste i døren ved å bygge på med spon plater.. Noen som har noen erfaringer rundt dette og som har lyst å dele de:P?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ahattest Skrevet Desember 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2007 bruk 13mm mdfplater i dørene, spon har for høy resonansefrekvens i mellomtoneregisteret, legg på asfaltplater på baksiden av dørtrekket, og sett inn 6 1/2" elementer, det blir plass om du sager litt. forøvrig blir det grei lyd om du setter inn diskanter i dashen, kjører med samme selv og det blir greit lydbilde, iallefall foran. Kjøp deg en forsterker! Blaupunkt har kommet med en fulldigital nå, veier omtrent ingenting - og spiller noe inn i helve*e. (hvis du er interessert i lav vekt og lavt strømforbruk/masse bra lyd da) Siter 1991 940gl http://www.hattestad.no/volvo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740tic'ern Skrevet Desember 17, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2007 Ja jeg mente mdf:P Men tenker du på å sette inn 6.5" der hvor de gamle satt i døren, bare med mdf i mellom? Jeg tenkte jeg skulle kjøre frontsettet på spilleren: Bilstereo.no Så tenkte jeg også å kjøpe forsterker/basser på dynabel.no: Forsterker: Dynabel BF1502 (2x150WRMS) (2998m,-) Basser: Dynabel DY9312 (998,-) tenkte også på et frontsett fra dynabel.no, men har ikke bestemt meg riktig enda:P Hva syns dere? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
klovnster Skrevet Desember 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2007 dynabel frontsett låter ikke spessielt bra da.. forsterkerne har jeg ikke testa, så de sier jeg ingenting om :) Siter '97 Polo Color Consept 1,6l Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet Desember 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2007 Bruker Focal jeg da, strålende fornøyd med dem :) Ligger et par bilder i prosjekt-tråden min ang forsterkning i dørtrekket hvis du vil se.. Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740tic'ern Skrevet Desember 18, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2007 Bruker Focal jeg da, strålende fornøyd med dem :)Ligger et par bilder i prosjekt-tråden min ang forsterkning i dørtrekket hvis du vil se.. Var inne å så på prosjekttråden din, var no sånt jeg tenkte på ja:) Tror jeg skal skru mdf'en fast i døren også, ikke bare i trekket. Ønsker meg frontsett med separat diskant, så bare å komme med tips til hva som låter pent. Har vel et budsjett på rundt 1500 på frontsettet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Desember 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2007 1500,- for frontsett så begrenses det jo en hel del.. et "skikkelig" må en jo fort regne ca det dobbelte av! hvis en ikke kikker på f.eks e bay, eller får kjøpt brukt;) kikk litt på bilstereo delen, er sikkert en haug med folk som bygger nytt nå i vinter, så kansje du er heldig å kan haie til deg noe rått til en bilig penge sånn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V940R6 Skrevet Desember 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2007 jeg kjører et frontsett fra JBL som jeg synes er fin lyd av. Ihvertfall bedre enn mange av de rimelig på markedet. Focal er nok sikkert det samme eller bedre, så et av de 2 merkene ville jeg satset på! Siter 940 Taxi-Edition = B6304FS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740tic'ern Skrevet Desember 21, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2007 Da ble det frontsett fra eltek. Merket falt på peerless til 1350kr. Veldig proffesionelle folk som kunne mye. Høyttalerne lyder veldig bra:) kan anbefales på det sterkeste. Da er det bare bassen som gjennstår... Takker for alle tipsene Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
klovnster Skrevet Desember 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2007 håper du har tenkt til å kjøre det på en forsterker og ikke på spilleren? :) Siter '97 Polo Color Consept 1,6l Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740tic'ern Skrevet Desember 21, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2007 I første omgang blir det på spilleren... funker helt greit, men blir selvfølgeig best på egen forsterker. Neste som skal kjøpes er bass bak, :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ahattest Skrevet Desember 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2007 Forsterkeren i spilleren er vel på ca 4*4 ekte watt, så er ikke mye poeng i å drive noen høyttalere på den, ihvertfall ikke hvis du har planer om ikke å bytte frontsett annenhver uke når hovedenheten clip-er. Siter 1991 940gl http://www.hattestad.no/volvo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg