Zefiro Skrevet Desember 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2007 Har en vw 1600 tl 73 mod som står uten motor akkurat nå i påvente av overhaling , men en del deler på motoren er rimelig møkkete. tenkte på å ta frem det gamle badekaret å putte delene nedi ..å la dem sto ei god stund . Men hva er å anbefale å ha oppi som tar gammel olje og annet rask ? Diesel er jo en løsning .eller bensin .men det er himmla dyrt. diesel har jeg masser av på gardtanken .men hva med noe form for industriavfetting? forslag mottas med takk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Desember 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2007 Søk på "vask av motordeler" så dukker det nok opp noe.Det er nemligt tatt opp før :) Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VilleW Skrevet Desember 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2007 Smurfestoffet til Shell, ser ut som eddik; fjerner ALT :D Siter 1988 Golf II aka. Helene Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå" Øge: "Kunne vært lengre..." Tollak: "Å?" Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Evje_ Skrevet Desember 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2007 Legg delene i et bad med kaustisk soda fyllt i vann. Det river vekk det meste av møkk. Renset flere eksosanlegg gull-rene med det. Siter Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zefiro Skrevet Desember 18, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2007 kaustisk soda er jo ok .men motorblokka er laget av magnesium med 4% aluminium og 1% kisel .. bare ikke blokka blir etsa bort så er jeg fornøyd Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet Desember 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2007 Hvor glad er du i oppvaskmaskinen din? :) Den er nemlig ganske hendig, men kanskje ikke alltid like aktuelt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zefiro Skrevet Desember 21, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2007 Har ikke oppvaskmaskin , men jeg har muligens fått tak i ei brukt som virker ..eier skal teste den .. Men hva er planen med dem? tenkte å evt plugge igjen inntakslangen og la guffa sirkulere hele tiden og tømme ved behov. for øyeblikket ligger alt av deler i diesel bad . har snart ligget 1 uke nå ...så skal gå over dem med pensel før jul .burde bli reine av det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
velo Skrevet Desember 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2007 deler full av oljedrit har jeg brukt å la ligge i diesel 1 - 2 dager for å la dieselen trekke inn i dritten. Etterpå er det bare å kjøre på med avfettingsmiddel og oppvaskbørste. Så spyler jeg av etterpå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Evje_ Skrevet Desember 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2007 kaustisk soda er jo ok .men motorblokka er laget av magnesium med 4% aluminium og 1% kisel .. bare ikke blokka blir etsa bort så er jeg fornøydSkal ikke garantere noe siden kaustisk soda er kraftige saker(!), men jeg tviler sterkt på at godset sprekker opp eller noe i den duren. En plastikk-kanne tok i allefall ikke kvelden annet enn at den ble litt mykere. Siter Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zefiro Skrevet Desember 21, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2007 Et bilde sier mere enn 1000 ord Før: Etter: Hvordan? Ei stor balje med zalovann ..oppvaskkost,biltema avfetting og bremserens gjorde jobben ..Og et par timer tolmodighet . vips .. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg