Gå til innhold

Lite varme i varmeapparatet

Ranger emnet

asmo

Anbefalte innlegg

Til meg har jeg det rare problemet at det kommer varmluft alle plassene utenom de lukene i midten over sigarett tenneren, der kommer det bare kaldluft av en eller annen grunn.

Noen som har peil på det ?

Er riktig det.. De to i mitten er koblet utenom varmeregisteret..

[ ] -88 Volvo 780 Bertone V8

[X] -86 Volvo 245 GLT V8

[X] -76 Porsche 911 Targa

[X] -69 Plymouth GTX cab

[X] -73 Volvo 164E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som kan fortelle hva den termostatsaken i varmeapparatkranen har for slags funksjon?

Var for å gi jevnere varme, men tror ikke det fungerte så bra som de hadde tenkt.

Kjøper du ny kran på Volvo nå, så har de fjernet hele termostat mekanismen.

[ ] -88 Volvo 780 Bertone V8

[X] -86 Volvo 245 GLT V8

[X] -76 Porsche 911 Targa

[X] -69 Plymouth GTX cab

[X] -73 Volvo 164E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe, det eneste som nytter er av-på-av-på-av-på for å holde jevn temp i samtlige 240 jeg har vært borti ihvertfall, så vil si meg enig i at det funker heller dårlig ja!:) Da regner jeg med at det går greit å ignorere den mekanismen hvis den er defekt.

Men en kommentar til andre som også har problemer med lite varme i varmeapparatet:

Hvis man åpner apparatet kan jeg nesten garantere at det ligger et lass med løv og barnåler inni som blokkerer varmerregisteret!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, så med andre ord hvis jeg skifter den kranen så vil jeg få mere varme ? er glad i varme å vil helst bli grillet.

Tar litt lang tid å få opp varmen, men er 20 minus ute da så det har vel litt med saken å gjøre også.

Pris på kranen å lett å skifte ?

Bytta forresten vifta på bilen min nylig, å nå er den som en jevlig bra hårføner forresten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitter en kran bak dekselet på førersiden, liten plastdings med en wire og 2 kjøleslanger på. og til Ø.B-Racing, ser du bor på hamar og der er det dritkaldt om dagen og det har mye med saken å gjøre. test varmeappartatet et varmt sted, blir nok litt bedre da. Krever mer å varme opp luft som er -10 grader om ikke værre. Biler er ikke isolert og taper varmen utrolig fort, så det krever en del ekstra å holde tempen i både kupeen og motoren.

Sant det at de er kaldt her om dagen, men skal likevell være så du brenner fingra foran lufteluka når vifta står på 3 og bilen er varm! Slik er alle de tidligere 240`a jeg har hatt tidligere og alle 240`a til kamerater av meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med papplate har jeg gjort. På toppen av det hele satte jeg inn en defekt 92graders termostat idag, og selv om tempmålern går nesten opp til rød sone før termostaten åpner, så blir det ikke mer enn bittelitt lunka luft i varmeapparatet. Jeg må nok bytte kran tror jeg:fucku:

OG spa ut et lass med løv og dritt som hagler rundt i systemet hver gang jeg skrur vifta på hakk 3.

Bestilte nye lagre til viftemotoren idag. SKF kulelagre, så blir spennende å se om det funker bedre enn de skrikete glidelagra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med papplate har jeg gjort. På toppen av det hele satte jeg inn en defekt 92graders termostat idag, og selv om tempmålern går nesten opp til rød sone før termostaten åpner, så blir det ikke mer enn bittelitt lunka luft i varmeapparatet. Jeg må nok bytte kran tror jeg:fucku:

OG spa ut et lass med løv og dritt som hagler rundt i systemet hver gang jeg skrur vifta på hakk 3.

Bestilte nye lagre til viftemotoren idag. SKF kulelagre, så blir spennende å se om det funker bedre enn de skrikete glidelagra.

Går den opp til rød sone nesten? må være noe gale da! Jeg monterte den termostaten på 245en min også, men den er bare litt over N-temp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider