Gå til innhold

Vraka bilen idag

Ranger emnet


Insty

Anbefalte innlegg

Føler med deg, folk bryr seg faen ikke lenger.

Maks 3mnd siden en bil brøt vikeplikten for meg ( kjører lettmc ), jeg står på mitt og kjører ut, ender i grøfta. Bilen kjører videre, som om ingenting hadde skjedd.

 

VELKOMMEN TIL NORGE!

 

Hmmm nå er det vel ikke nødvendigvis bedre i andreland. Antaglig mange land der du ville blitt rana i slike sitvasjoner også :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 62
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Føler med deg, folk bryr seg faen ikke lenger.

Maks 3mnd siden en bil brøt vikeplikten for meg ( kjører lettmc ), jeg står på mitt og kjører ut, ender i grøfta. Bilen kjører videre, som om ingenting hadde skjedd.

 

VELKOMMEN TIL NORGE!

 

lol. Du tenkte kanskje ikke over at den bilen som brøt vikeplikten, ikke så deg? For hvis han/hun ikke så deg, så ville de heller ikke sett deg om du kjørte ut i grøfta.

 

Men ja, kjiipt å krasje etter kun 2 uker. Neste gang så tar du å blokkerer for en bil hvis du ikke vet hva du skal gjøre eller trenger hjelp. Du kan ikke tvinge dem, men da kan du i alle fall tvinge virkeligheten ned i hodet demmes, slik at dem føler behovet for å hjelpe deg. Etter 5 biler så er det sikkert noen som gir deg hjelp.

 

Og forstår deg 100% mtp å ikke være helt klar i hodet. En bil brøt vikeplikten for meg når jeg var i en rundkjøring, jeg bråbremset, dro på forhjulet og veltet på venstre side. Jeg var så forvirra og sjokka, at jeg glemte å få tak i noen som så det slik at jeg hadde vitner. Og kødden som brøt vikeplikten erkjente selvsagt ingen skyld, jævla kødden. Var ikke mye rep, ca 1500kr i deler, men alikevel. Dyrt når man går på vgs...

Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm nå er det vel ikke nødvendigvis bedre i andreland. Antaglig mange land der du ville blitt rana i slike sitvasjoner også :P

 

Ja jo. Jeg har fått motorstopp i Jugoslavia. FØRSTE bilen som paserte sto på bremsene og lurte på om han kunne hjelpe.

 

Jeg hadde en stygg lyd i hjullageret forran i de østeriske alpene. Jeg svingte inn til siden for å sjekke. FØRSTE bilen som paserte stoppet og lurte på om han kunne hjelpe.

 

En fugl smadra frontruta på bilen i sverige. Midt i skogen midt på natta. FØRSTE bilen som paserte stoppet og lurte på om han kunne hjelpe.

 

Dette er faktisk de eneste 3 gangene jeg har vært utsatt for noe i utlandet og som jeg skrev over. Det var ikke i ett eneste tillfelle at noen kjørte forbi.

 

Har hatt vell så mange hendelser i norge og må si meg enig med tråstarter over at vi her hjemme er så forbanna selvopptatte og tenker bare på oss selv. Jeg har ALDRI pasert en "ulykke" "hendelse"der jeg ikke har stoppet eller i det minste rullet ned vinduet og spurt om noen trenger hjelp. Men jeg har ikke nok fingere eller tær til å telle de gangene folk har gitt F når jeg har vært innblandet i noe. Enten det er min-andres skyld eller om jeg bare har sittet på. Innimellom er jeg rett og slett skuffa over og være norsk.

 

Jo foresten. Jeg satt på en gang i tyskland der vi gikk bensin tom på autobanen. Selv der var det en som svingte inn og tok med sjaføren frem til nærmeste bensinstasjon.

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man har stoppeplikt ved ulykker, jo, Jeg vet du er paragrafrytter, Juristen, men jeg hadde tre pasasjerer, som holdt seg i bilen så lenge jeg var ute og prøvde å skaffe hjelp. Du kan godt komme her å si at "så lenge bilene såvidt rulla på hjulene og så godt inn i bilen som forårsaket ulykken så har man ikke stoppet, men likevel har man sett etter om det var skader på personer eller dyr". Hvordan kunne bilen bak meg vite om alle mine tre pasasjerer var OK? Hvordan kunne han vite at jeg ikke hadde en hund med meg? Hvordan kunne han vite at jeg ikke hadde en person i bagasjerommet? Selvfølgelig idiotisk og ulovlig å ha en person i bagasjerommet, men personen ville fortsatt vært skadet, og dem har fortsatt plikt til å hjelpe denne personen. Hva med psykiske plager? JEG trengte hjelp for MINE psykiske plager. Hvordan kan man se at noen ikke trenger psykisk hjelp ved å trille forbi? For å finne ut dette må man stanse bilen og undersøke, derav "stoppeplikt". Det var ikke en eneste sjel som hjalp meg. Derimot fikk jeg vite idag at bilen bak meg noterte skiltnummeret mitt før han kjørte videre. En av mine pasasjerer nevnte for meg at han så noen notere noe før han kjørte, mest sannsynlig skiltnummer. Jeg er så utrolig skuffet over behandlingen jeg fikk. Jeg trengte hjelp, og andre bilister er pålagt å gi meg den hjelpen. Skulle gjerne anmeldt alle 20-30 bilene som kjørte forbi meg uten å bry seg det spor!! Så jævla råttent! Det var sikkert flere biler også.

Jeg er n00b.

------------------------------------------

Insty kjører nå Nissan 100 NX '91

Insty har hatt Peugeot 405 '94 [Krasjet]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lol. Du tenkte kanskje ikke over at den bilen som brøt vikeplikten, ikke så deg? For hvis han/hun ikke så deg, så ville de heller ikke sett deg om du kjørte ut i grøfta.

 

Men ja, kjiipt å krasje etter kun 2 uker. Neste gang så tar du å blokkerer for en bil hvis du ikke vet hva du skal gjøre eller trenger hjelp. Du kan ikke tvinge dem, men da kan du i alle fall tvinge virkeligheten ned i hodet demmes, slik at dem føler behovet for å hjelpe deg. Etter 5 biler så er det sikkert noen som gir deg hjelp.

 

Og forstår deg 100% mtp å ikke være helt klar i hodet. En bil brøt vikeplikten for meg når jeg var i en rundkjøring, jeg bråbremset, dro på forhjulet og veltet på venstre side. Jeg var så forvirra og sjokka, at jeg glemte å få tak i noen som så det slik at jeg hadde vitner. Og kødden som brøt vikeplikten erkjente selvsagt ingen skyld, jævla kødden. Var ikke mye rep, ca 1500kr i deler, men alikevel. Dyrt når man går på vgs...

 

"lol", bilen bråstoppa, og den "må" ha sett meg midt på lyse dagen, i et MEGET oversiktig kryss.

Hvordan unngår du å se en motorsyklist som snitter panseret ditt, for så å fyke ut i en grøftekant ( kryss i en sving ) med hodet først opp på gresset. Da er du jaggu meg god.

 

 

.. Lol right back at ya.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde vært litt forsiktig med å hive "idiot" rundt meg Laars. For det første er det uhøflig, og for det andre, så burde du kanskje lese paragrafen du selv referere til.

 

"Enhver som med eller uten skyld er innblandet i trafikkuhell, skal straks stanse og hjelpe personer og dyr som er kommet til skade, og for øvrig delta i de tiltak som uhellet gir grunn til. Denne plikt har, om det er nødvendig, også andre som er i nærheten eller som kommer til stede.

 

Å leke bergningselskap for noen, er ikke å hjelpe skadde personer eller dyr. Krasjer du bilen din, slik at den sperrer veien, så hjelper jeg deg gladelig å dytte den utfor veien, slik at den ikke sperrer veien. Men ingen er pliktige til å taue deg til bensinstasjonen eller ringe falken for deg.

 

bare for å ødelegge påstanden din

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man har stoppeplikt ved ulykker, jo, Jeg vet du er paragrafrytter, Juristen, men jeg hadde tre pasasjerer, som holdt seg i bilen så lenge jeg var ute og prøvde å skaffe hjelp. Du kan godt komme her å si at "så lenge bilene såvidt rulla på hjulene og så godt inn i bilen som forårsaket ulykken så har man ikke stoppet, men likevel har man sett etter om det var skader på personer eller dyr". Hvordan kunne bilen bak meg vite om alle mine tre pasasjerer var OK? Hvordan kunne han vite at jeg ikke hadde en hund med meg? Hvordan kunne han vite at jeg ikke hadde en person i bagasjerommet? Selvfølgelig idiotisk og ulovlig å ha en person i bagasjerommet, men personen ville fortsatt vært skadet, og dem har fortsatt plikt til å hjelpe denne personen. Hva med psykiske plager? JEG trengte hjelp for MINE psykiske plager. Hvordan kan man se at noen ikke trenger psykisk hjelp ved å trille forbi? For å finne ut dette må man stanse bilen og undersøke, derav "stoppeplikt". Det var ikke en eneste sjel som hjalp meg. Derimot fikk jeg vite idag at bilen bak meg noterte skiltnummeret mitt før han kjørte videre. En av mine pasasjerer nevnte for meg at han så noen notere noe før han kjørte, mest sannsynlig skiltnummer. Jeg er så utrolig skuffet over behandlingen jeg fikk. Jeg trengte hjelp, og andre bilister er pålagt å gi meg den hjelpen. Skulle gjerne anmeldt alle 20-30 bilene som kjørte forbi meg uten å bry seg det spor!! Så jævla råttent! Det var sikkert flere biler også.

 

Herregud Insty, nå må du ta deg sammen. Trenger du krisehjelp av psykologen fordi du har bulket bilen litt, så er du kanskje hakket for nervøs til å begi deg ut i trafikken...

Jeg tar det videre ut i fra det første inlegget ditt, om at du kunne kjøre bilen vekk, om at det er snakk om heller mindre skader på bilen. Og folk som kjører forbi skjønner jo at det bare var egoet ditt som kom til skade i den lille smellen.

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man har stoppeplikt ved ulykker, jo, Jeg vet du er paragrafrytter, Juristen, men jeg hadde tre pasasjerer, som holdt seg i bilen så lenge jeg var ute og prøvde å skaffe hjelp. Du kan godt komme her å si at "så lenge bilene såvidt rulla på hjulene og så godt inn i bilen som forårsaket ulykken så har man ikke stoppet, men likevel har man sett etter om det var skader på personer eller dyr". Hvordan kunne bilen bak meg vite om alle mine tre pasasjerer var OK? Hvordan kunne han vite at jeg ikke hadde en hund med meg? Hvordan kunne han vite at jeg ikke hadde en person i bagasjerommet? Selvfølgelig idiotisk og ulovlig å ha en person i bagasjerommet, men personen ville fortsatt vært skadet, og dem har fortsatt plikt til å hjelpe denne personen. Hva med psykiske plager? JEG trengte hjelp for MINE psykiske plager. Hvordan kan man se at noen ikke trenger psykisk hjelp ved å trille forbi? For å finne ut dette må man stanse bilen og undersøke, derav "stoppeplikt". Det var ikke en eneste sjel som hjalp meg. Derimot fikk jeg vite idag at bilen bak meg noterte skiltnummeret mitt før han kjørte videre. En av mine pasasjerer nevnte for meg at han så noen notere noe før han kjørte, mest sannsynlig skiltnummer. Jeg er så utrolig skuffet over behandlingen jeg fikk. Jeg trengte hjelp, og andre bilister er pålagt å gi meg den hjelpen. Skulle gjerne anmeldt alle 20-30 bilene som kjørte forbi meg uten å bry seg det spor!! Så jævla råttent! Det var sikkert flere biler også.

 

Sleng deg i veggen, din frekke tosk :) Jeg har ikke ord for hvor langt faen jeg gir i dine selvopplevde historier, jeg refererer bare fra Vegtrafikkloven § 12. Og så lenge den sier at man bare har stoppeplikt når det er "nødvendig", kan du altså ta dine personlige betraktninger og stappe dem et visst sted.

 

Er så jævlig lei av folk som tror at de har rett, til tross for at de får Norges lover, hvor det står noe helt annet, banka i panna...hehe...

 

EDIT: Og bare for å vise hvor urimelig og tåpelig innlegget ditt er: du sier altså at du alltid stopper dersom du ser en bil som står langs vegkaten? Det kan jo hende at det ligger en person i bagasjerommet? :) Nei, makan til fjollehue...

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sleng deg i veggen, din frekke tosk :)

 

Kanskje du burde roe ned litt.

 

 

Uansett så kan man ikke vite om insty her hadde behov for akutt hjelk selv om han sto på bena.

 

Og nei, det er ingen unnskyldning for å ikke stoppe. Man skal jo forsikre seg at vedkommende er ikke skadet, eller kanskje noen lå på baksetet som var skadet.

 

Veldig få steder i europa hvor det er utrygt å stanse, steder i albania er farlige. Men som rewgel så kan du stanse i alle andre land og forvente mer hjelpsomme folk enn i Norge.

Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier ikke at jeg trengte krisehjelp. Jeg sier at jeg trengte rådføring om hva jeg skulle gjøre og hvem jeg skulle ringe. Utover det sier jeg at man etter en bilulykke kan ha fått psykiske plager eller en psykisk knekk. I alle fall når JEG ble så desorientert som jeg ble. Jeg visste ikke om jeg skulle ringe politiet, jeg viste ikke om jeg skulle prøve å flytte bilen, jeg viste ikke om jeg skulle prøve å finne varseltrekant, jeg visste ikke om jeg skulle ringe til noen angående skiltet jeg kjørte ned, og jeg visste ikke om pasasjerene mine var ok. Alt i alt visste jeg ikke hva jeg skulle gjøre, og jeg kunne for all del undersøkt dette mye tidligere så jeg visste hva jeg skulle gjøre når jeg kom utfor en ulykke. Uansett; Som med alle andre gikk ulykken inn på meg, som med alle andre. Det er vel og bra at det gikk bra med andre, men hvem kunne vel vite det? Jeg sto utenfor og viftet med armene og prøvde å skaffe hjelp, men ingen stoppet. Det er en vesentlig forskjell på det, og en bil som blinker ut til siden hvor man ikke legger merke til at den er bulket. Jeg har enda ikke havnet utfor en slik mistenkelig situasjon, jeg har jo bare hatt lappen i to uker. Dette er snakk om en bil som kondemneres (faktisk), en front som ble godt trykket inn, en bil som havnet oppå en trafikkøy og kjørte ned et skilt. Det er ikke snakk om en liten bulk som kan rettes på.

 

Hadde jeg oppfattet en situasjon som mistenkelig, hadde jeg heller stoppet enn kjørt videre.

Jeg er n00b.

------------------------------------------

Insty kjører nå Nissan 100 NX '91

Insty har hatt Peugeot 405 '94 [Krasjet]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår