Gå til innhold

dysevalg

Ranger emnet


Revolvo

Anbefalte innlegg

hvor store er de org. dysene da? har ikke fått min bil enda så derfor stiller jeg disse "dumme" spm. fant noen greie dyser i sverige som var 389cc til 600kr elns. hadde d blitt bra ilag med garrett t3/t4, alucooler og btr? tror d blir custom chip.

 

er d et must med større lmm i dette tilfellet?

Mvh Tage Midtun

 

volvo 940 97 turbo

volvo 245 86 racarvogn

245 glt 87 (vrak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

337cc mener jeg.. justerbar btr er egentlig ikke noe å klaske balla i taket etter, er bare en enkel måte å få tyna ut litt mer av dysene, men en kan være uheldig, å få feil spredningsbildet, og i værstefall dråper bensinen seg, og da går ting til helvette.. dette skjer somregel ikke med moderat trykk økning..

 

dette med lmm, så heter det at en skal øke dysestørelsen med samme prosent som en øker arealet av lmm, kontra org... hvis dette sa deg noe? *om en øker arealet fra org 626mm2, til 751cc2, dvs en øker med 20%, så skal en øke dysestørelsen fra 337cc til 337 x 1.2 = 404cc

*dette var bare noe jeg regna fram halvtrøtt, så sier ikke at verdiene er korrekt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

337cc mener jeg.. justerbar btr er egentlig ikke noe å klaske balla i taket etter, er bare en enkel måte å få tyna ut litt mer av dysene, men en kan være uheldig, å få feil spredningsbildet, og i værstefall dråper bensinen seg, og da går ting til helvette.. dette skjer somregel ikke med moderat trykk økning..

 

dette med lmm, så heter det at en skal øke dysestørelsen med samme prosent som en øker arealet av lmm, kontra org... hvis dette sa deg noe? *om en øker arealet fra org 626mm2, til 751cc2, dvs en øker med 20%, så skal en øke dysestørelsen fra 337cc til 337 x 1.2 = 404cc

*dette var bare noe jeg regna fram halvtrøtt, så sier ikke at verdiene er korrekt!

 

Justerbar btr er greit for å justere inn de siste hestene ved bremsing i forbindelse med chiptrimming også da.

Siden man ikke får gjort noe med åpningstider.

 

Men det blir jo ikke optimalt over hele registeret sef. men chiptrimming har vel aldri vært det heller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår