Revolvo Skrevet Desember 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2007 hvilke dyser er å anbefale til 250+hk på fk? link til sider som selger? Siter Mvh Tage Midtun volvo 940 97 turbo volvo 245 86 racarvogn 245 glt 87 (vrak) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet Desember 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2007 Grønne R-dyser er mye brukt.. rundt 400ccm er vel passe.. Går ca. 500ccm på hundre hester. Så en firesyl. motor på 400hk. må ha min. 500ccm pr. syl. på det bensintrykket man kjører med! Racetronix f.eks har dyser Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
940 turbo 1995 Skrevet Desember 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2007 På tpc forumet er det visstnok en som har bremset 280hk på standerd dysene. Sikkert ikkje lett å få til. R dysene er mye brukt ja, får tilpasset chip til de også. eg skal kjøre med grønne 803 dyser. De selges f.eks her: Face motorsport Siter http://www.bilforumet.no/900-serien/187233-940-lt-sedan.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Revolvo Skrevet Desember 18, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2007 hvor store er de org. dysene da? har ikke fått min bil enda så derfor stiller jeg disse "dumme" spm. fant noen greie dyser i sverige som var 389cc til 600kr elns. hadde d blitt bra ilag med garrett t3/t4, alucooler og btr? tror d blir custom chip. er d et must med større lmm i dette tilfellet? Siter Mvh Tage Midtun volvo 940 97 turbo volvo 245 86 racarvogn 245 glt 87 (vrak) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet Desember 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2007 Er et must med større lmm ja.. 3" Og dyser som er prosentvis ca. like mye større som du går opp på str. i lmm. er jo en tommelfingerregel Har jo justeringsmuligheter med en justerbar btr da sef. http://Http://www.injectorcleaning.co.uk/flow.htm Her finner du størrelsen på de fleste bosch dysene.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
940 turbo 1995 Skrevet Desember 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2007 De orginale dysene er vel 330cc elns Siter http://www.bilforumet.no/900-serien/187233-940-lt-sedan.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Desember 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2007 337cc mener jeg.. justerbar btr er egentlig ikke noe å klaske balla i taket etter, er bare en enkel måte å få tyna ut litt mer av dysene, men en kan være uheldig, å få feil spredningsbildet, og i værstefall dråper bensinen seg, og da går ting til helvette.. dette skjer somregel ikke med moderat trykk økning.. dette med lmm, så heter det at en skal øke dysestørelsen med samme prosent som en øker arealet av lmm, kontra org... hvis dette sa deg noe? *om en øker arealet fra org 626mm2, til 751cc2, dvs en øker med 20%, så skal en øke dysestørelsen fra 337cc til 337 x 1.2 = 404cc *dette var bare noe jeg regna fram halvtrøtt, så sier ikke at verdiene er korrekt! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet Desember 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2007 337cc mener jeg.. justerbar btr er egentlig ikke noe å klaske balla i taket etter, er bare en enkel måte å få tyna ut litt mer av dysene, men en kan være uheldig, å få feil spredningsbildet, og i værstefall dråper bensinen seg, og da går ting til helvette.. dette skjer somregel ikke med moderat trykk økning.. dette med lmm, så heter det at en skal øke dysestørelsen med samme prosent som en øker arealet av lmm, kontra org... hvis dette sa deg noe? *om en øker arealet fra org 626mm2, til 751cc2, dvs en øker med 20%, så skal en øke dysestørelsen fra 337cc til 337 x 1.2 = 404cc *dette var bare noe jeg regna fram halvtrøtt, så sier ikke at verdiene er korrekt! Justerbar btr er greit for å justere inn de siste hestene ved bremsing i forbindelse med chiptrimming også da. Siden man ikke får gjort noe med åpningstider. Men det blir jo ikke optimalt over hele registeret sef. men chiptrimming har vel aldri vært det heller :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.