StrepsilS06 Skrevet Desember 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2007 Sliter litt nå. :well: Har en Volvo 244, 92 mod. som jeg skal skifte bremseklosser på. Problemet er at jeg ikke klarer å finne serviceskiltet som dette skal stå på. (Om det er ATE eller Girling) Har lett i bagasjerommet og på dørene. Noen som har noen forslag? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bakhjulboogie Skrevet Desember 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2007 Hvis skivene dine er noenlunde bra, kan du måle tykkelsen. Giring skal være 22mm, ATE 24mm. Siter I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy! -Tom Waits Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Desember 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2007 Nå ser vel gjerne bremseklossene forskjellig ut. Ta bilde og post her, eller bare be om å få se på bremseklossene de har på deleforetningen. Klarer aldri å huske hva jeg har selv... Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Desember 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2007 Mener at girling har 2 stk pinner som låser klossene, mens ate har bare en. Er i allefall sånn jeg alltid har identifisert dem. Skivene er vel like såvidt jeg vet, skille på ventilert og solid framme. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Toroen Skrevet Desember 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2007 på girling kalipteren står det en stor G.... jør hvertfall det på min Siter Volvo 244 78mod.. B21et Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Desember 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2007 Gjorde ikke det på mine, er mulig det gjør/gjorde det i noen bestemte år eller på nyere "byttekalippere". Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet Desember 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2007 Skal være en liten G en eller annen plass på calipteren. Ta bilde av den, så er du sikker. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Toroen Skrevet Desember 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2007 volvo-r-sport skrev: Gjorde ikke det på mine, er mulig det gjør/gjorde det i noen bestemte år eller på nyere "byttekalippere". sto en G på di gamle og di nye bytte kalipterene mine Siter Volvo 244 78mod.. B21et Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet Desember 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2007 Dette er Girling, du ser G'en bak den fremste luftenippelen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StrepsilS06 Skrevet Januar 18, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2008 Takk for gode råd! Gjorde det letteste jeg. Tok kontakt med volvo og bare oppga chassie nr. så sjekket de det. (Er lat) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zemeckis Skrevet Januar 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2008 Har et lite problem ang. det jeg også(se egen tråd), så Volvo kunne finne ut hva som er hva ang. bremser om de får understellsnr altså? Siter - Volvo 240 83`(Solgt) - Volvo 245TIC 89` -Member of VOLVOklubbenTrøndelag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Januar 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2008 nei nei nei.. ATE/Girling går om hverandre uavhengig av chassinr. men dersom bilen din har vert på volvo og skifta bremser før så kan de se i arkivet sitt hvilken type du skifta. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torak Skrevet Februar 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2008 Bilen min er 1990 modell 240 GL. Noen som vet om det er girling eller ate i front da? Siter Sommerbil: E30 M-Tech 2 Bruksbil: S4 2.7 Biturbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emilhetty Skrevet Februar 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2008 SpeedIsEverything skrev: Bilen min er 1990 modell 240 GL. Noen som vet om det er girling eller ate i front da? Hvis di bildene her: MECA Online Norge stemmer så vil jeg tro at du har Girling. Jeg har aldri sett kalipere som ser ut som den som er på bildet til ATE. Er mulig det er noen eldre biler som kom med ATE, men da må det ha vært før 85. Siter MVH Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_:OVeRHeAD:_ Skrevet Februar 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2008 mente det var et årstall da ate slutta med bremser til 240 og etter (tror det var) 85 har det bare vert girling, det var det vertfall på min Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg