Gå til innhold

Tenner på kun 6 av 8 syl! alt er skiftet og testet.. HJELP!

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Har en 305 Chevrolet SB V8 som ikke tenner på syl. nr. 3 og 8.

 

HEI Fordeler

 

Plugger er skiftet, fordelerlokk er skiftet, pluggledninger er skiftet, fordeler er demontert og satt inn på nytt flere ganger, (da vi trudde vi hadde bommet på en tann eller 2) men tenningen står rett!

 

Når vi tar pluggen ut og tester gnist på 8'ern og 3'ern, gnister det. men headersen fra disse sylindrene er iskalde når vi starter opp.

 

Dette tyder på dårlig komp kanskje, ventiler stenger ikke?

 

komptest imorgen

 

Noen andre forslag?

97 Vectra B

86 Kadett GSI

79 Chevrolet Caprice Sedan 305 V8

Burn Rubber, Not Your Soul ;)

Bilgalleriet Mitt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en 305 Chevrolet SB V8 som ikke tenner på syl. nr. 3 og 8.

 

HEI Fordeler

 

Plugger er skiftet, fordelerlokk er skiftet, pluggledninger er skiftet, fordeler er demontert og satt inn på nytt flere ganger, (da vi trudde vi hadde bommet på en tann eller 2) men tenningen står rett!

 

Når vi tar pluggen ut og tester gnist på 8'ern og 3'ern, gnister det. men headersen fra disse sylindrene er iskalde når vi starter opp.

 

Dette tyder på dårlig komp kanskje, ventiler stenger ikke?

 

komptest imorgen

 

Noen andre forslag?

 

 

 

pluggene kan være ødelakt sælv om de e nye..prøv å sette plugghætta så vitt innpå pluggen..å start opp..da kan det hende att den går.....høres underlig ut..har bare erfaring fra slikt.

leita galning i ei vekka før æ fant feilen..da var det en av de nye pluggene som va gåen.. da fungerte d slik..når æ dro plugghette næsten a pluggen gikk motoren helt fint..satte jeg den på igjæn gikk den ikke på den sylinderen..

men selfølgeli kan d være noe annet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pluggene kan være ødelakt sælv om de e nye..prøv å sette plugghætta så vitt innpå pluggen..å start opp..da kan det hende att den går.....høres underlig ut..har bare erfaring fra slikt.

leita galning i ei vekka før æ fant feilen..da var det en av de nye pluggene som va gåen.. da fungerte d slik..når æ dro plugghette næsten a pluggen gikk motoren helt fint..satte jeg den på igjæn gikk den ikke på den sylinderen..

men selfølgeli kan d være noe annet..

 

Er 99% sikker på at det ikke er pluggene/pluggledningene. så tror ikke det. pluss at det er på 2 stk syl. ods for det? lite tror jeg, men godt forslag

97 Vectra B

86 Kadett GSI

79 Chevrolet Caprice Sedan 305 V8

Burn Rubber, Not Your Soul ;)

Bilgalleriet Mitt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en pussig feil. Kom det plutselig?

Du er sikker på at det ikke er fire sylindrer som halter pga feil på forgasser? Med duelplan innsug og feil på ene porten vil gjerne flere sylindre slite.

1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt

1968 Oldsmobile 98 Convertible

1968 Buick Skylark 2dht prosjekt

1969 Dodge Charger 440

1978 Chevrolet Corvette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt tidligere, sjekk at alle vippene går og at ventilene åpner og lukker helt.

 

Åssen oppstod feilen?

 

Knekkte støtstenger? Hydrauliske løftere som henger, eller er ødelagde? hull i stempler?

 

Du får nok svar i morgen når du sjekker komp og under toppdeksler :)

 

Du får gi oss en lyd om hva det var da.

- Pontiac Firebird Formula 400 1973

- 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22"

http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049

- 2000 Peugeot 406 stv (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt tidligere, sjekk at alle vippene går og at ventilene åpner og lukker helt.

 

Åssen oppstod feilen?

 

Knekkte støtstenger? Hydrauliske løftere som henger, eller er ødelagde? hull i stempler?

 

Du får nok svar i morgen når du sjekker komp og under toppdeksler :)

 

Du får gi oss en lyd om hva det var da.

 

Jepp! Vi fant feilen da vi tok komptest. Det var 0 komp, og så la vi merke til at flere ventiler var for hardt justert (strammet), så ventilene lukket ikke helt. da vi slakket litt på alle ventilene, og prøvde.. Gikk som ei kula! ;) eneste å justere tenning og forgasser igjen.

 

Det er en nyoppusset motor som er sotte i bilen, men hvordan dette kunnne skjedd med ventilene sjønner jeg ikke. slitte løftere kanskje?

 

Nå blir det eksossveising! Han bråker litt. hehe.

 

Dobbelt 2"1/4 X-pipe er kommet fra Svendsen Eksos. Blir feit lyd me x-pipes.

 

capriceclassic

 

 

18112007229.jpg

97 Vectra B

86 Kadett GSI

79 Chevrolet Caprice Sedan 305 V8

Burn Rubber, Not Your Soul ;)

Bilgalleriet Mitt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.... men hvordan dette kunnne skjedd med ventilene sjønner jeg ikke. slitte løftere kanskje?

 

Tipper det er hydrauliske løftere på bilen..

Er vanlig tabbe dette, da løfterene ikke er fylt med olje når de monteres, men blir det etter at oljetrykket kommer :)

[ ] -88 Volvo 780 Bertone V8

[X] -86 Volvo 245 GLT V8

[X] -76 Porsche 911 Targa

[X] -69 Plymouth GTX cab

[X] -73 Volvo 164E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper det er hydrauliske løftere på bilen..

Er vanlig tabbe dette, da løfterene ikke er fylt med olje når de monteres, men blir det etter at oljetrykket kommer :)

 

ja er hydrauliske løftere, men motoren er bare tatt ut av en bil som gikk som en klokke. stått 1 mnd kanskje, så lakkert å montert i min bil. jeg måtte slakke ventilene for å få komp i sylindrene. så snart motoren startes kommer det jo oljetrykk i løfterene, men jo mer slitt løfterne blir, jo strammere blir de. Sku ha vært skiftet ja..

97 Vectra B

86 Kadett GSI

79 Chevrolet Caprice Sedan 305 V8

Burn Rubber, Not Your Soul ;)

Bilgalleriet Mitt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår