740-geir Skrevet Desember 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2007 noen som vet hvor jeg kan få tak i litt info om FT motoren? hvordan den er bygd opp og forskjeller på den og de andre motorene? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ole180 Skrevet Desember 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2007 annerledes sprut enn B230ET, bruker mindre bensin enn B230ET, sterkere råder enn ET maskinen, får tak i forksjellige chipper fra 90mod og opp. lik FK maskinen, bare at FK er ein lavtrykks turbo. står ein 530 topp på den imotsettning til ET maskienen som har 531 topp, 531 er best, større porting. større dyser, begge er grønn farga, men FT/FK har størst, holder til knappe 250hk. Siter Volvo 740tic 85mod-prosjekt, lekebil -Accord 92mod-bruksbil med futt i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet Desember 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2007 Hett tips: SØKEFUNKSJONEN!! :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Keltern Skrevet Desember 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2007 annerledes sprut enn B230ET, bruker mindre bensin enn B230ET Disse settes vel i sammenheng, eller? ;) Siter '90 Audi Coupe Quattro aka problembarnet 1 ny feil på bilen = 1 erfaring rikere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ole180 Skrevet Desember 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2007 opps:P Blei litt feil der:P men meiner at ET bruker meir bensin enn FT;) Siter Volvo 740tic 85mod-prosjekt, lekebil -Accord 92mod-bruksbil med futt i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Keltern Skrevet Desember 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2007 Tja, er vel i stor grad samme greia! :P Siter '90 Audi Coupe Quattro aka problembarnet 1 ny feil på bilen = 1 erfaring rikere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ole180 Skrevet Desember 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2007 nja, har nå hatt ein ET maskin, eller faktisk ett par av dei, har FT nå, og eg syns bensinforbruke har gått betrakligt ned, sjøl om eg kjører greit ladetrykk på FT maskinen ca1.2 mot ET maskinen med ca0.9. Siter Volvo 740tic 85mod-prosjekt, lekebil -Accord 92mod-bruksbil med futt i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740-geir Skrevet Desember 19, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2007 ok, men jeg skal ha et foredrag på skolen .om FT kan ikke si at den er bedre enn ET da for de vet ikke hva ET og FK eller FT er. trenger et tips om hvor man kan finne litt info om FT motoren. opprinnelse osv... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Desember 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2007 annerledes sprut enn B230ET, bruker mindre bensin enn B230ET, sterkere råder enn ET maskinen, får tak i forksjellige chipper fra 90mod og opp. lik FK maskinen, bare at FK er ein lavtrykks turbo. står ein 530 topp på den imotsettning til ET maskienen som har 531 topp, 531 er best, større porting. større dyser, begge er grønn farga, men FT/FK har størst, holder til knappe 250hk. 250hk på lysegrønne dyser?? :hellothere: Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
940 turbo 1995 Skrevet Desember 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2007 Var en svenske som bremset 280 på standard ft/fk dyser. Siter http://www.bilforumet.no/900-serien/187233-940-lt-sedan.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Keltern Skrevet Desember 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2007 ok, men jeg skal ha et foredrag på skolen .om FT kan ikke si at den er bedre enn ET da for de vet ikke hva ET og FK eller FT er. trenger et tips om hvor man kan finne litt info om FT motoren. opprinnelse osv... Blir det noe foredrag å snakke om EN motor da? Skulle ikke tatt med litt historie i tillegg kanskje? For eks. når volvo begynte med turbo-motorer i forhold til de som var først ute og slikt... Dra inn første turbomotoren og gå gradvis fremover til FT (hvilke endringer som ble gjort mellom modellene), om det er denne du synes er mest viktig. Så kan du begynne med tekniske spesifikasjoner på FT, hva som gjorde den så spesiell etc.. Siter '90 Audi Coupe Quattro aka problembarnet 1 ny feil på bilen = 1 erfaring rikere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740-geir Skrevet Desember 21, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2007 jammen hør på spørsmålet da! noen som vet hvor jeg kan finne info? og dette er ikke noen diskusjonstråd... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Desember 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2007 Nei,du har så rett. Dette er et helt diskusjonsforum! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.