Gå til innhold

Kjøring med håndbrems på

Ranger emnet

sofie

Anbefalte innlegg

Greit greit greit, av og til innrømmer jeg at vi jenter aldri skulle hatt lappen...

Men, har nå i det siste klart å kjøre med håndbremsen på ved to tilfeller..

I dag gjorde jeg det over en strekning på kanskje en 250 meter.. Merket ingen motstand når jeg kjørte, og det lagde heller ingen lyder eller noe.. Merket bare plutselig den illrøde varsellampen om at P var på.. Ops..:flushit:

Kan jeg ha gjort alvorlig skade eller er dette noe som bør gå greit?

Det bør påpekes at den ikke var langt oppe, bare kanskje en fjerdel opptrekt?

Hiiiiilvete altså....

-sofie-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vist du er uskikker på om det gikk bra, kjør opp til 60km/h, dra i brekket. vist ingen ting skjer, kjøp en murstein og sett bak hjulene når du parkererererer.

PS:

tror nok det gikk bra.

Hva om noe faktisk skjer da? På denne årstiden vil jeg ikke anbefale å dra i håndbrekket i 60kmt..

:biker

For å bli gammel og vis, må man være ung og dum først!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om noe faktisk skjer da? På denne årstiden vil jeg ikke anbefale å dra i håndbrekket i 60kmt..

:biker

Det går an å finne seg en parkeringsplass, da... Poenget var vel ikke å fremprovosere en farlig situasjon, men å se om håndbrekket fungerte. Men det kan man også gjøre i en bratt bakke :)

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenning av fattern kjørte Bodø - Fauske med håndbrekk til Campingvogna på:lol:

Tromlene var visstnok tilnærmet rødglødende:op:

Oh crapper=P

Hadde problemer på tilhengeren med at brekket satte vi, vi pakka felgen full av snø vinterstid så gikk det så fint så, selvfølgelig bare til det ble såpass føre vi gidda bytte vaierne og smøre opp...

Vil tro det går bare kjempeflott, men prøv å gjør som Juristen go Slitenvolvo sier, test håndbrekket ditt på en eller annen måte slik at du får vite det om det er alt for slakt grunnet evt slitasje fra kjøreturene dine. Hvis du har automatisk justerbart håndbrekk er det seff ett lite problem såfremt noe ikke er blitt helt nedslitt.

Har vell ikke noe med å være kvinnelig sjåfør å gjøre noe slikt, har selv opplevd å ha bomma litt når jeg tok av brekket og latt det stå ett par hakk opp slik at lysen ble værende på.

Kommer sikkert av at jeg har så store hender det er trangt i gropa rundt brekket når det skal helt ned=/

Skoda Octavia -99 1.6 SLX Bruksbil

Opel Omega 3000 -88 Blir restaureringsprosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider