Gå til innhold

Pris på tilnærmet lik ny motor til A4 TQ? Code: AEB 150hp T

Ranger emnet

sharpmind

Anbefalte innlegg

Nesj, har gått 240.000

Er vel ikke noe galt med den bortsett fra et slakt kamkjede og muligens tegn til litt slitasje på en eller to ventiltetninger..

Men greit å ha backup-plan :-)

Noen med litt erfaring innen det å skifte kamkjede forresten?

Er jo så inne i h****** dyrt på Møller at jeg tror jeg skal ta meg tida til å gjøre det sjøl.. Prøve å gjøre det uten at registeret må times på nytt :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesj, har gått 240.000

Er vel ikke noe galt med den bortsett fra et slakt kamkjede og muligens tegn til litt slitasje på en eller to ventiltetninger..

Men greit å ha backup-plan :-)

Noen med litt erfaring innen det å skifte kamkjede forresten?

Er jo så inne i h****** dyrt på Møller at jeg tror jeg skal ta meg tida til å gjøre det sjøl.. Prøve å gjøre det uten at registeret må times på nytt :S

For å skifte kamkjede på 1,8T AEB må du ha ett spesialverktøy i allefall. Dette får du nok med når du kjøper kjedet..

90-Fangere (til golf 2) Ønskes kjøpt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt om det spesialverktøyet der :P

Snakka med Møller og han sa det var ganske greit å skifte strammer og kjede.. Men at justeringen var et helvete.. :-/

Strammeren er jo hydraulisk og selv strammende.. Men det var visst noe triks for å justere ett eller annet.. Men det ville han jo selvsagt ikke si til meg :-/

Er det vanlig å få med dette verktøyet når man kjøper strammeren hos Møller?

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider