Gå til innhold

Bremser Golf VR6

Ranger emnet


Assi_Rasken

Anbefalte innlegg

Hjelp jeg har et problem. For to uker siden så begynte abs lyset og lyse konstant. I går når jeg skulle hjem fra arbeid så var bilen så rar å kjøre, så når jeg hadde komt hjem så merka jeg at når jeg skulle ta på håndbrekke så var det helt slakt. som om håndbrekkvaier var defekt. Jeg kom ut at bilen merka jeg at det lokta ganske svidd gikk over bremseskivene og på begge bak hjula var det brenn varm. Skivene på framhjula var kalle. Jeg hadde ikke kjørt langt bare ca 4km. Hva kan være galt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelp jeg har et problem. For to uker siden så begynte abs lyset og lyse konstant. I går når jeg skulle hjem fra arbeid så var bilen så rar å kjøre, så når jeg hadde komt hjem så merka jeg at når jeg skulle ta på håndbrekke så var det helt slakt. som om håndbrekkvaier var defekt. Jeg kom ut at bilen merka jeg at det lokta ganske svidd gikk over bremseskivene og på begge bak hjula var det brenn varm. Skivene på framhjula var kalle. Jeg hadde ikke kjørt langt bare ca 4km. Hva kan være galt?

 

Er en del ting det kan være, kalipperen er gåen, gliderene står fast, eller rett og slett vaieren din er frosset fast eller rett og slett ødelagt. Tipper det er vaieren din som ikke går tilbake som den skal. Er en grei og billig affære å bytte. Sjekk om "armen" på kalipperen går tilbake når du tar av håndbrekket

- 2002 Passat TDI 4 Motion

- 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976

- 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951

(x) 1993 Golf 3 GTD Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en del ting det kan være, kalipperen er gåen, gliderene står fast, eller rett og slett vaieren din er frosset fast eller rett og slett ødelagt. Tipper det er vaieren din som ikke går tilbake som den skal. Er en grei og billig affære å bytte. Sjekk om "armen" på kalipperen går tilbake når du tar av håndbrekket

 

Takker for svar :) Ja jeg tror og faktisk og at det kan være vaieren som hadde frosset fast. For i dag så var det ikke frost ute. Når jeg skulle hjem fra arbeid så og hadde ikke det samme problemet i dag :cocain:. Tviler på at det er kalipperen så er gåen. Er biler me skivebrems bak mer ut satt for at vaiere fryser fast? Hadde en golf III 1992 mod før med trommel bak og hadde aldri problemer med vaieren her. Så jeg lurer på om det er noen jeg bør ta ekstra hensyn til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar :) Ja jeg tror og faktisk og at det kan være vaieren som hadde frosset fast. For i dag så var det ikke frost ute. Når jeg skulle hjem fra arbeid så og hadde ikke det samme problemet i dag :cocain:. Tviler på at det er kalipperen så er gåen. Er biler me skivebrems bak mer ut satt for at vaiere fryser fast? Hadde en golf III 1992 mod før med trommel bak og hadde aldri problemer med vaieren her. Så jeg lurer på om det er noen jeg bør ta ekstra hensyn til..

 

Er vell like stor sannsynlighet for at det fryser på trommel som kalipper, men det kan jo hende du har litt fukt i vaier som gjør at den fryser. Et tisp der er å spraye inn noe som fordriver fuktigheten og smører vaieren, noa alà 5-56 el tjukkere.

- 2002 Passat TDI 4 Motion

- 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976

- 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951

(x) 1993 Golf 3 GTD Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vell like stor sannsynlighet for at det fryser på trommel som kalipper, men det kan jo hende du har litt fukt i vaier som gjør at den fryser. Et tisp der er å spraye inn noe som fordriver fuktigheten og smører vaieren, noa alà 5-56 el tjukkere.

 

Okei takk for hjelpen :) Skal smøre opp vaieren en gang jeg skal til en kompis som nettopp har kjøpt en helt ny stenhøy 4søylers bokk. Litt letter å jobbe under bilen når du kan stå opp reist syns nå jeg :) Men som sakt takk for tipsene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Vet det er en gammel tråd.

Ofte er en skade på gummi hinna rundt kabelen årsak til at det kommer vann inn og at wiren dermed fryser til. Over tid ruster også kabelen om den ligger ubeskyttet, og delere av wiren kan gå i oppløsning og flise seg. Veldig vanlig at gummibeskyttelsen får seg et rift eller to da kabelen ligger ganske utsatt til enkelte steder. Har opplevd dette på flere biler selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår