Gå til innhold

brannslukningsapparat i bil

Ranger emnet

abflex

Anbefalte innlegg

hei, jeg har en stasjonsvogn, og har gått til anskaffelse av et 1l, brannslukningsapparat. så da lurer jeg på om noen av dere har noen forslag om hvor det bør festes. har aldri hatt det i bil før.

det er festeanordninger på flaska. det er kjøpt på Torshov bilrekvisita.

grunnen er at jeg har hatt brann i bil før. da er det lurt med brannslukningsapparat.

[X] 2010 - Audi a3 Sportback 1.6 FSI

[ ] 2007 - Audi 100 2.6

[ ] 2005 - Audi 80 CC 1.8

[ ] 2001 - Peugot 205 1.1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare litt høyttenking. Om jeg hadde hatt brann i min bil og valget stod mellom å slukke brannen med pulverapparat eller la den brenne opp, hadde jeg valgt sistnevnte! En bil som har blitt utsatt for pulver fra brannslukker vil INGEN ha (i hvertfall ikke jeg). Pulveret er nærmest umulig å få vekk, er utrolig korrosivt og bilen oksiderer i filler på kort tid.

Imidlertid finnes det vanntåkeapparater (watermist) som er fenomenale, men ikke like effektive som pulver på f.eks. bensinbranner. (Bilen tåler vann ;) )

Vanntåke - Water mist - Trygg og Sikker AS

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min C4 S4 sitter det under7foran fører setet. er ikke i veien og lett tilgjengelig....

vanskelig å få det løst derifra? og er det noe problem å feste det under sete? vanlige tre skruer du bruker?

jeg titta på watermist nå, ser ut som at den fins i bare en størrelse? 9l, stod det. er jo ganske stort i forhold til bilens størrelse. hehe.

[X] 2010 - Audi a3 Sportback 1.6 FSI

[ ] 2007 - Audi 100 2.6

[ ] 2005 - Audi 80 CC 1.8

[ ] 2001 - Peugot 205 1.1

Lenke til kommentar
Del på andre sider