Gå til innhold

vann innsprut på ms?

Ranger emnet

martinsen-lyd

Anbefalte innlegg

• 2 weeks later...

Halvveis enig, man får ikke mer hester av kun vanninnsprøytning.

MEN: Vannet kjøler meget bra, og tillater mer fortenning, magrere blanding og høyere turbotrykk før man får tenningsbank eller noe smelter. Mer fortenning og høyere turbotrykk = mer hk, såvidt jeg vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halvveis enig, man får ikke mer hester av kun vanninnsprøytning.

MEN: Vannet kjøler meget bra, og tillater mer fortenning, magrere blanding og høyere turbotrykk før man får tenningsbank eller noe smelter. Mer fortenning og høyere turbotrykk = mer hk, såvidt jeg vet.

takk for litt info:P sånn her jeg trenger og vite=P hehe skal max kjøre 1,2bar på motoren min og med det oppsettet jeg har så kommer jeg nærmme 350hk,

Har tenkt tanken på vanninnspurt pga at jeg ikkje har underspylinga av stempla, derfor og bruke vann innsprut for og kjørle av stemplene? noen formening om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TULL! underspyling er ikke nødvendig og vanninsprut """KAN""" gi problemer med korrosjon +++ og hjelper fint lite for kjøling av stempla. er ikke derfor det blir brukt. bare mat på med trykk. har ikke underspyling på min motor den kommer vel til å gi nesten det dobbelte av din.

Kjør med go samvittihet.

takk haien=) noen som gir meg et bra svar på det med underspyling oxo!! har fått mange komentaret etter meg pga jeg er sum og kjører uten underspyling!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare en liten kommentar ang vannsprut, det er svært svært mange som mener noe om dette om overhodet ikke har vært i nærheten av å prøve det engang!

de bilene jeg har sett har fått en helt ok effektøkning ( selvfølgelig pga justert tenning og høyere trykk)

på den siste sti`en jeg så blei mappet med det så gjorde det ca 20 ærlige hk..

FIBER-ART.NO

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare en liten kommentar ang vannsprut, det er svært svært mange som mener noe om dette om overhodet ikke har vært i nærheten av å prøve det engang!

de bilene jeg har sett har fått en helt ok effektøkning ( selvfølgelig pga justert tenning og høyere trykk)

på den siste sti`en jeg så blei mappet med det så gjorde det ca 20 ærlige hk..

ikke vanninsprut i seg selv som gir hk. og på subaru sine biler (hvis det er det orginale systeme du sikter til) så er det dyser som spruter vann på coolern og senker innsugstemperaturen etter snurrbo.

har du prøvd vanninsprut (tenker ikke på subaru sitt system)

Grunne til at jeg fraråder han vanninsprut er at jeg ser ikke helt behovet. og han skulle i tillegg bruke det til noe det ikke er så godt egnet til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke vanninsprut i seg selv som gir hk. og på subaru sine biler (hvis det er det orginale systeme du sikter til) så er det dyser som spruter vann på coolern og senker innsugstemperaturen etter snurrbo.

har du prøvd vanninsprut (tenker ikke på subaru sitt system)

Grunne til at jeg fraråder han vanninsprut er at jeg ser ikke helt behovet. og han skulle i tillegg bruke det til noe det ikke er så godt egnet til.

spruter vann på coolern? hva hjelper det og sprute vann på coolern?

Lenke til kommentar
Del på andre sider