Gå til innhold

Vektere er i vinden...

Ranger emnet

Juristen

Anbefalte innlegg

• Svar 140
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det ville bare være oppsiktsvekkende dersom andelen personer med dommer for (det som i denne sammenhengen beskrives som alvorlig) kriminalitet er mindre enn 2 % ellers i befolkningen.

Da ville man kunne argumentere med at vekterbransjen har en høyere andel av personer med alvorlige dommer enn resten av folket, og det ville jo være en ganske interessant sak.

Forøvrig mener jeg å huske at det var snakk om 200 i Oslo, det er mulig jeg tar feil?

Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oslopolitiet har gjennomført et pilotprosjekt med elektronisk kryssjekking av selskapenes ansattlister og strafferegisteret.

7800 ansatte er blitt sjekket.

Foreløpig viser funnene at rundt 200 vektere i hovedstaden er domfelt eller under etterforskning for "forhold politiet anser for å være uforenlig med å jobbe som vekter".

Lovbruddene omfatter vold, narkotika, doping, trusler, tyveri, sedelighet og brudd på Vegtrafikkloven.

Kilde: www.nrk.no

Av 7800 vektere i Oslo er ca 200 domfeldt eller under etterforskning for ulovligheter.

"Any fool with fast hands can grab a tiger by the balls, but it takes a hero to keep on squeezing"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oslopolitiet har gjennomført et pilotprosjekt med elektronisk kryssjekking av selskapenes ansattlister og strafferegisteret.

7800 ansatte er blitt sjekket.

Foreløpig viser funnene at rundt 200 vektere i hovedstaden er domfelt eller under etterforskning for "forhold politiet anser for å være uforenlig med å jobbe som vekter".

Lovbruddene omfatter vold, narkotika, doping, trusler, tyveri, sedelighet og brudd på Vegtrafikkloven.

Kilde: www.nrk.no

Av 7800 vektere i Oslo er ca 200 domfeldt eller under etterforskning for ulovligheter.

Ikke hvilke som helst ulovligheter heller. Med unntak av brudd på Vtrl og sedelighet, er vel de andre tingene som nevnes nettop de tingene vektere oftest kommer borti; vold, narkotika, doping, trusler, tyveri. Godt og betryggende å høre at så mange som 200 vektere i hovedstaden er dømt eller under etterforskning for slike forhold :)

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Er en veldig liten del av vekteryrket dette er snakk om da, man finner fler svarte får andre plasser :P

Hadde det ikke vært for vektere hadde Politiet hatt altfor mye å gjøre på!

Vært borti en del slåsskamper men har alltid klart å skilt slåsshanene uten noe form for vold o.l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

Problemet med å ligge i mageleie, er at man får nedsatt lungekapasitet. En normalt tung person vil miste omtrent 1/3 av lungekapasiteten bare av at han ligger på magen og har sin egen kropssvekt oppå seg. En tykk person vil miste opptil 1/2 av lungekapasiteten sin.

hm.. da må jeg være en tynn person, for jeg sover alltid på magen og merker ingenting,

- Æ villj ha rutåtkak med ganklabb!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og jeg har fortsatt ikke fått Securitas' retningslinjer, til tross for at flere angivelige tidligere og nåværende Securitas-vektere har sagt per PM at de skal skaffe den... Hmmmmmmmm...ikke bra :)

Mtp taushetsplikt - og internet "anonymitet" så tør iallefall

ikke jeg. Glad i jobben min ;)

:: Civic VTi :: LINK

x - '96 Celica T20

x - '96 Civic EJ9

"Jeg fikk vaksine på ungdomskolen, mot sånn BMW eller BCG eller hva det nå heter..."

Lenke til kommentar
Del på andre sider