Gå til innhold

Senkesett til 2001 4motion

Ranger emnet

mazdafreaks

Anbefalte innlegg

Hei er ny her eg nå, dama kjøpte seg en 2001 modell passat i dag, denne har 4motion og må selvfølgelig senkest, men hva funker på disse,på golfen med 4motion så hadde vi først eibach som var en meget dårlig ting, så der gikk vi for bilstein pss9, denne er for øvrigt for salg, søk på odda på finn om interessen er der, er det bare å spare til skikkelig her også eller, eller er det funkbare rimelige kit til passat,

http://www.bilforumet.no/faq.php

Maks 5 linjer i signatur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en grunn til eg ikkje svarte på innlegget over, (990 kr for senkesett), pga eg trenger noe så funke, å bare få senket blir feil, trenger ett sett som funker, så ikkje bunner og ødelegger kjøreopplevelsen,. men hva erfaringer har dere over de forskjellige kittene, eg har som sagt bare 3 erfaringer på vw fronten, da på golf iv, det var originalt så funket ok til hverdags, og eibach som funket bra på østlandet og pene veier men var noe stort dritt hvor eg bor, bunnet bare eg kikket på bilen. Men bilstein funket utrolig bra og bedre enn originalt, man fikk kjøreegenskaper som var utrolig bra, bunnet aldri, ikkje over fartshumper engang i for stor fart.. pluss passeligt stivt, til og med dama digget dette kittet, og ho kjører pent, men slapp å stoppe helt opp før fartshumpene, da disse støtdemperene gjorde faktisk jobben sin,, men dette var på en golf på en passat så kan ting vera annerledes..

Maks 5 linjer i signatur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Hei er det noen så sitter på bilder av dempere på en 4motion, har kommet over ett coil over sett som skal passe, men fikk noen bilder, ble litt usikker,men om noen har ett bilde av originale dempere eller coil over så eg kan sammenligne så blir eg meget glad. De eg fikk bilde av så var det på den ene en bøyle i bunn på den ene dempern, og en slik gjennomgående bolt i bunn på den andre, begge hadde fjørene rundt demperne, Og siden eg bare har hatt passaten min i snart en uke så har eg ikke fått sett så mye..

Maks 5 linjer i signatur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei er det noen så sitter på bilder av dempere på en 4motion, har kommet over ett coil over sett som skal passe, men fikk noen bilder, ble litt usikker,men om noen har ett bilde av originale dempere eller coil over så eg kan sammenligne så blir eg meget glad. De eg fikk bilde av så var det på den ene en bøyle i bunn på den ene dempern, og en slik gjennomgående bolt i bunn på den andre, begge hadde fjørene rundt demperne, Og siden eg bare har hatt passaten min i snart en uke så har eg ikke fått sett så mye..

Har desverre ikke bilder, men stemmer det som du sier der at demperne framme har en "bøyle" i bunn av demper som er festa med en bolt til nedre fremre lenkearm også mener jeg den er festa me to bolter oppi tårnet. fjørene sitter også rundt som du nevner, bak hver for seg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har desverre ikke bilder, men stemmer det som du sier der at demperne framme har en "bøyle" i bunn av demper som er festa med en bolt til nedre fremre lenkearm også mener jeg den er festa me to bolter oppi tårnet. fjørene sitter også rundt som du nevner, bak hver for seg..

Høres bra ut, for eg får ett coiloverssett i morgen til denne, håper at H&R funker greit på disse.

Maks 5 linjer i signatur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Framme skal det gå ann å løsne kunn demperen nede og oppe (fjern to propper oppi dempertårnet så kommer du til boltene..) også finn noe å "bend" me i forstillinga så kommer demperene ut til slutt (jernstang ellernoe..) Bak er det utrolig enkelt å skifte demper, men siden du har 4motion er det litt mer kronglete å få skifta fjær pga drivakslingen. skal gå rimelig greit om du har fjærklemmer med noen adaptere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Framme skal det gå ann å løsne kunn demperen nede og oppe (fjern to propper oppi dempertårnet så kommer du til boltene..) også finn noe å "bend" me i forstillinga så kommer demperene ut til slutt (jernstang ellernoe..) Bak er det utrolig enkelt å skifte demper, men siden du har 4motion er det litt mer kronglete å få skifta fjær pga drivakslingen. skal gå rimelig greit om du har fjærklemmer med noen adaptere..

Jepp men da satser eg på at eg får dette til. Har senket alle mine biler tidligere så dette skal eg få til, regner med eg begynner i morgen om været er som eg ønsker,.

Maks 5 linjer i signatur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har eg fått på mitt H&R senkesett, litt arbeid var det, men gikk greit, skulle ønske eg hadde garasje når eg begynte, pga det begynte å snø fanden i vold. Synest den ble litt lav, eg brukte oppsettet det var levert med, tror eg skal heve den litt..

Ikke glem at bunnpanna er så og si det laveste punktet på bilen.:drive2 Hvor mye er den senka nå tror du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider