BENT87 Skrevet Desember 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2007 har hørt at en må betale 1000,- pr økt hestekreft vist bilen ikker er over 12 år? eller har vert lenger i norge i lenger en 10 år? og biler under 90tallet er frikent for dette? stemmer dette og/eller har eg misforstått? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kverna Skrevet Desember 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2007 Ikke bot, avgift. Det er selvsagt bruksfradrag, men er bilen kliss ny er det vel en tommelfingerregel at man må ut med 1000kr per hest. Siter Kverna's Bildetråd Xenon har jo tatt helt av :P He did it again Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kong-Erik J Skrevet Desember 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2007 Har ikke noe å si om bilen er 12 år. Regelen er at bilen skal være på norske skilter over 10 år. Så om det er en 1980 mod som er import i 97 eller en 1997 mod har ikke noe å si. Siter Hvem er best og hvorfor er jeg det? Men hva faen er din unnskyldning? I stallen pr dags dato 2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BENT87 Skrevet Desember 19, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2007 for en dum regel egentli:P hva er grunnen til dette? noen som vet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet Desember 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2007 Sikkert for at forhandlere og privatpersoner ikke skal "lure" avgiftsystemet med "svake" motorer som kan trimmes opp enkelt.. etter de er reg... Og staten er jo som kjent ute etter mest mulig penger.... Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
onklsaabfar Skrevet Desember 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2007 Og staten er jo som kjent ute etter mest mulig penger.... amen Siter Dont worry, I'm an expert! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriksmil Skrevet Desember 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2007 Jeg skrev svar til deg i går, men den tråden er nå slettet. Du var jo så lur å lage to tråder om samme emne.. Jeg kan ikke skjønne hvor du har det med '90 å gjøre. Og tommelfingerregel på 1000 kroner pr. hest, vel.. Hvis du trimmer lite, betaler du mindre pr. kW. For å sitere Twinflower: Som dere ser, så øker avgiften ettersom vekt, effekt og slagvolum økes. Det er dermed ingenting som heter at det koster 1000 kroner pr hest, slik som jeg har sett blitt påstått ørten ganger her. Og linken til hans tråd finner du her. Anbefaler alle å lese den før de uttaler seg mer om dette temaet.. Eirik Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr Deej Skrevet Desember 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2007 Ikke bot, avgift. Det er selvsagt bruksfradrag, men er bilen kliss ny er det vel en tommelfingerregel at man må ut med 1000kr per hest. i realiteten så er det vel nærmere 2000kr pr hest (etter de første 170hk) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonax Skrevet Desember 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2007 Sikkert for at forhandlere og privatpersoner ikke skal "lure" avgiftsystemet med "svake" motorer som kan trimmes opp enkelt.. etter de er reg... Og staten er jo som kjent ute etter mest mulig penger.... Du har helt rett, bare se på 200E i Mercedes W124. Du kunne frigi omtrent 20hester ved å bytte en slange på innsuget. Det sier seg selv at da må de ha noen form for regulering da den slangen nettop var satt der for å få den billigere inn i avgiftslandet Norge=P Videre skjønner du sikkert nå hvorfor folk importerer delebil men bygger på eldre biler som har vært registert lenge i Norge slik at de enten får mye bruksfradrag eller slipper helt unna. Siter Skoda Octavia -99 1.6 SLX Bruksbil Opel Omega 3000 -88 Blir restaureringsprosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Desember 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2007 er jo samme fortsatt på nye biler. volvo v70 2.4d = 126hk volvo v70 d5 = 185hk samme motor, chipper man en 2.4d og en d5 får man samme effekt.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.