Gå til innhold

Spurv's Passat!

Ranger emnet

spurv

Anbefalte innlegg

Bil: VW Passat 1.8T.

Årsmodell: 1999 ( første modellen, kom en med en micro facelift senere utpå). Ble min i Mai 2004.

Km: 166000km.

Mods: Ingen. Planen er Chip til 197hk (litt i tenkeboksen).

Understell: Koni Gule sportsdempere+fjører., 3,5mm senk. Satt på nest "mykeste".

Batteri: Sonnak Exide Tech-tronic 2.

Stereo:

Sony CDX-7750 (utrolig pen, og golyd ifra cdplater og mp3, dårlig effektforsterkerdel).

Lanzar OPTI 2000D Effektforsterker til subwooferene.

Rockford T4004 effektforsterker til fullrange høyttalerene.

2xRockford Fosgate 12" Power Stage 1 4ohm DVC.

1.sett Rockford Fosgate Type RF 6,5" komponentsett(front)

1.sett Orginal VAG høyttalersett (bak).

Strømkabel: 0awg "hovedstrømkabel" ifra batteri og bakover til forsterkerene.

1. 2.4F kondensator ifra Lanzar.

Jeg er muligens verdens tregeste til å få ting gjort da. Har nemlig ikke fått inn frontsettet enda. Møter altid på nye utfordringer.. siste var at låsesylinderen sin skrue har rusta.

Ting som jeg vil gjøre

1. Få satt inn anlegget.

2. Bytte ifra lukka kasse til bassreflex muligens.

3. Lanzaren klager på lite strømtilførsel, Kinetik batteri blir muligens en løsning (skal være baki bilen).

4. Nye sommerdekk/felger (ser ut til at jeg får tak i noen lite brukte org. VW 17" felger).

5. Frontlykter. Disse

6. Bestille en time med full lakkrens etc på bilen (koster 1500kr for vask utvendig/innvendig(inc støvsuging), rubbing og polering)

Liker å vaske bilen selv og slik, men greit å la noen "eksperter" ta seg av grovarbeidet første runde :).

Smeller ut noen bilder senere i dag om jeg husker.

Fant noen i arkivet. (møkkete bil).

Bass04.jpg

Bass01.jpg

Bass02.jpg

Bilanlegg%20001.jpg

Bilanlegg%20019.jpg

Bilanlegg%20017.jpg

0AWG kabel: trangt å få igjennom AC gangen, men det gikk da. :). Irr på minus polen er fjernet, er også et anna batteri som står i nå.

Bilde:Nyvaska

Bilde: RF komponentsettet mitt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Hmm.. for litt siden bytta jeg baklyspære på bilen min. Grei afære, men jeg husker ikke helt kabel konfigen her.. Venstre side. HAr en rød som går i et av topp plassene.. mens en grønn og en brun skal inn i en kontakt med 3 muligheter. Har prøvd alle, noen tar sikringa med engang (den som har med parklyset og baklyst på venstreside å gjøre, 5A sak). Men når jeg treffer en kombo som ser ok ut, så skjer følgende.

1. Stopper motoren

2. Åpner døra.

3. Trykke inn bremsepedalen:

- lyset rundt lysbryteren i bilen begynner å lyse (samme gjør varmetrådknappen (for bakvinduene), om den er skrudd på), så piper den som om lysene står på.

- Slipper opp bremsen, så gir det seg, men holder jeg for lenge, så ryker sikringen på ny.

DETTE SKJER IKKE OM MOTOREN/tenninga er skrudd på.

:ssip:

Har noen oversikt på hvordan disse kablene skal settes?! Det er den brune og den grønne jeg sliter med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. for litt siden bytta jeg baklyspære på bilen min. Grei afære, men jeg husker ikke helt kabel konfigen her.. Venstre side. HAr en rød som går i et av topp plassene.. mens en grønn og en brun skal inn i en kontakt med 3 muligheter. Har prøvd alle, noen tar sikringa med engang (den som har med parklyset og baklyst på venstreside å gjøre, 5A sak). Men når jeg treffer en kombo som ser ok ut, så skjer følgende.

1. Stopper motoren

2. Åpner døra.

3. Trykke inn bremsepedalen:

- lyset rundt lysbryteren i bilen begynner å lyse (samme gjør varmetrådknappen (for bakvinduene), om den er skrudd på), så piper den som om lysene står på.

- Slipper opp bremsen, så gir det seg, men holder jeg for lenge, så ryker sikringen på ny.

DETTE SKJER IKKE OM MOTOREN/tenninga er skrudd på.

:ssip:

Har noen oversikt på hvordan disse kablene skal settes?! Det er den brune og den grønne jeg sliter med.

Har ett lignende problem med min.

Jeg byttet til led pærer i parklyset foran, som du kanskje vet så krever disse mindre strøm, og bilen gikk i nødmodus(venstre pære begynte å blinke).

Byttet så om til de orginale park lys pærene, og det fungerte i 2 uker, helt til jeg skulle gjøre en vanlig prosedyre med å bytte den ene pæra til baklyset, men neida, pæra virket bare når jeg trykket inn bremse pedalen, men merklig nok så begynner det parklyset foran og blinke i takt med bremsepedalen.

Skjønner ikke hva som er problemet, har du noe peiling?

Legg ut noen bilder av selve bilen og da?

Hvis du skal ha billig chip så kan du bare ringe til Chipsenter.no , veldig billig og bra chip, i tillegg til kjempe service!

Mvh

- 97mod. Vw Passat 1.8 20V Turbo

BSR Steg 3.

* 87mod. Bmw E30 325 Tic

* 87mod. Honda Prelude 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ett lignende problem med min.

Jeg byttet til led pærer i parklyset foran, som du kanskje vet så krever disse mindre strøm, og bilen gikk i nødmodus(venstre pære begynte å blinke).

Byttet så om til de orginale park lys pærene, og det fungerte i 2 uker, helt til jeg skulle gjøre en vanlig prosedyre med å bytte den ene pæra til baklyset, men neida, pæra virket bare når jeg trykket inn bremse pedalen, men merklig nok så begynner det parklyset foran og blinke i takt med bremsepedalen.

Skjønner ikke hva som er problemet, har du noe peiling?

Legg ut noen bilder av selve bilen og da?

Hvis du skal ha billig chip så kan du bare ringe til Chipsenter.no , veldig billig og bra chip, i tillegg til kjempe service!

Mvh

hehe.. helt merkelig asså.. vet ikke jeg asså, har testa "alle" kombinasjoner nå tror jeg :P... fant ut at hvis vinduspusseren ikke er slått av.. og jeg trykker på bremsen når døra står oppe (motoren er da av, samme er tenninga) så starter den jammen meg å pusse vinduene mine :P.. "habilt"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider