Gå til innhold

Foreslår verdens strengeste miljøkrav til biler i Norge

Ranger emnet

dodge335

Anbefalte innlegg

Hva er problemet? Det er ikke snakk om "biler", men "miljøbiler". De skal altså sette strengere krav for hva som kan kalles en miljøbil.

WHO THE FUCK CARES?!?!? Det er vel ingen her inne som er så dumme/miljøbevisste at de kjøper noe sånt uansett?!?!!?!? :D

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist jeg var i Cali så jeg ikke annet en pickuper med sinnsyke V8 midt i storbyene! De er ikke akuratt noe godt eksempel selv om de ikke har lov å kjøre diesel der borte. Selv om man bor midt i LA så MÅÅÅÅ man ha hillbilly Dodge ram med v8 og 10 liter bensinmotor :D

Bilforumet.no

Administrator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist jeg var i Cali så jeg ikke annet en pickuper med sinnsyke V8 midt i storbyene! De er ikke akuratt noe godt eksempel selv om de ikke har lov å kjøre diesel der borte. Selv om man bor midt i LA så MÅÅÅÅ man ha hillbilly Dodge ram med v8 og 10 liter bensinmotor :D

Samtidig har jeg lest at mange biler kom i egen "Cali-spec", ekstra katalysator for eksempel, hadde fort 10 hk mindre enn tilsvarende modeller fra andre land. Og når man leser på amerikansk forum "Help, failed CO-test" er det som regel California de for i. Kanskje de med V8 har råd til å bestikke diverse avgasstestere? :D

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folkens, jeg må faktisk innrømme en ting..

Jeg ville faktisk ikke hatt noe imot f,eks et krav som sa at alle biler registrert på Norske skilt skulle hatt katalysator, selv eldre biler.

Men, da skulle det ikke vært jeg som mått stått for regningen på den katalysatoren..

Ikke hadde jeg hatt noe imot å måtte kjøre på Bio-drivstoff som f,eks E85, men da ville ikke jeg hatt regningen på ombyggingen heller..

Det er dyrt å være miljøvennlig idag, biler som ikke forurenser like mye som min eldre tysker koster for mye.

Bort med engangsavgiften på nybiler så kunne jeg glatt kjøpt meg en Polo Bluemotion elns:)

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mon tru om vi snart får en avgift på avgiftene.. f.eks avgiftsavgift

Det har vi jo egentlig da. Du betaler jo moms på bilen(avgift nr1) og deretter betaler du engangsavgiften(avgift nr2) så betaler du jo 10.- literen i bensinavgift(Avgift nr3) og siden du har betalt så mye inn til staten så skjønner de at du har råd til å betale 3000.- til på begynnelsen av hvert år(avgift nr4)

Så finner du kanskje ut at siden kjerringa ble gravid så må baksetene inn i bilen og vips så har vi en avgift på 300.000.- til staten her og:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider