Gå til innhold

Jukser på lavt turtall

Ranger emnet

jcberg

Anbefalte innlegg

Ja æ kan jo "spå" mye rart jeg også da.

Men om jeg ikke husker feil så er ventiltetterne laget av kobber?

porøst kobber?

Nei men sant at toppen slites litt etter hvært og spessielt etter 300 000km, da bruker den litt olje pga pakkninger, foringer osv er utslitte, kommer det en ganske så hvit røyk ut bakfra så får du ojle in i sylindrene, enten pga ødelagt toppakning, eller slitte/ødelagte ventiltettere.

Men ja ta Kompresjonstest på den, viser den gode verdier så er det bensin eller luftproblemer du har.

Har du dårlige verdier, så må du nå overhale eller bytte toppen, og mens du er i gang så må du se om rådelagrene er gode.

Men siden du har problemer med at vannet forsvinner så kan du enten ha problemer med toppakninga (som løser begge problemene)

eller så lekker det vann fra noen av slangene, det er nå bare å sette bilen på bukken det å se hvor det renner, kan jo hende vannpumpa di er gåen også vettu.

Det er mange som er gode til å "spå" ja :D Spørs hvor mye jeg gidder koste på bilen, hvis jeg må overhale topp tror jeg heller jeg bytter motor til en som er gått litt mindre. Er jo tross alt bil til maks 25000 det her, og er lei av motor som både bruker mye bensin og som går relativt dårlig :( Må bare bytte endeledd venstre side så er bilen EU-ok i to år til, får håpe motoren orker det hvis jeg kjører litt forsiktig.

Tror det er bedre å kjøre til den raser, motorbytte eller overhaling av toppen kommer vel på omtrent samme summen.. Tror da jeg heller kjører til den raser, og bytter da evt. hvis det skjer i nærmeste fremtid.. holder den 1 1/2 år går bilen på hogg eller blir solgt i deler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du har ganske rett der, kjør motoren til den går åsså går du resten av vegen :P men altså for å dele erfaring med deg om du er teknisk og mekanisk instilt og drømmer om å bli mekaniker så anbefaler jeg det om å overhale motoren selv, eller med hjelp av andre så vil du få sykt mye erfaring med hvordan en audi motor koster og fungerer, lel om det vil koste deg ca 10 000,- i deler + ekstra deler som er ødelagt. har prøvd det selv og ja, du kommer til å trives med at du har gjort det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du har ganske rett der, kjør motoren til den går åsså går du resten av vegen :P men altså for å dele erfaring med deg om du er teknisk og mekanisk instilt og drømmer om å bli mekaniker så anbefaler jeg det om å overhale motoren selv, eller med hjelp av andre så vil du få sykt mye erfaring med hvordan en audi motor koster og fungerer, lel om det vil koste deg ca 10 000,- i deler + ekstra deler som er ødelagt. har prøvd det selv og ja, du kommer til å trives med at du har gjort det.

Det hadde vært utrolig interessant å pelle motoren fra hverandre ja.. Evt. kjøpe en annen motor å overhale i litt godslig tempo, så sette inn den, overhale den som står i nå og selge den. Er på mange måter avhengig av denne bilen da, men går jo alltid an å låne en anna bil imens. Fatter har jo alltids en taunus jeg kan låne..

Lenke til kommentar
Del på andre sider