Gå til innhold

Kjøp av A4, 1.9tdi eller 1.8T?

Ranger emnet

mrsinder

Anbefalte innlegg

Ettersom jeg er gaaanske lei av å skru på mondeon min nå, har jeg sett meg ut at jeg skal ha en A4. Men jeg hører fra en kant at jeg må kjøpe 1.9TDIen eller 1.8Ten.. Jeg tenkte også å finne en bil rundt 1998..

Hva lønner seg egentlig å kjøpe, og hvilken er best? Har ikke peiling på audi i det hele tatt, men har inntrykket av at dette er en mye mer holdbar bil en mondeon jeg har per i dag. Del gjerne erfaringer her, hører på alle synspunkter =) Og om noen skal selge en, send pm =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøre billig = Tdi

Artig og trimmingsvennlig=1.8t..

Men kjøp quattro.. Anbefales på det sterkeste.. Sånn økonomisk hvis en kjører mye så er TDI best..og ikke forvent at du skal slippe å skru på en slik en heller. Har hatt det sjøl og det er akkurat like mye skruing på den som en annen bil.. Dog noe bedre enn første mondeon..

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjører billig på 1,8t'en også.. kan ikke si at det er mye skruing, det har vel litt med hvem som sitter bak rattet.. har hatt ford selv, men etter den første audien var jeg solgt! du burde skjekke at alt i forstilling er iorden, bortsett fra det så er det jo et pluss at service er holdt! så lenge du tar en NAF bruktbiltest før kjøp, så er du sikkret, skulle det være noen feil som NAF ikke fant, så er dem ansvarlig

Nå: Audi 100 2,6 Quattro 93mod

X: Audi 80 2,0 Quattro 93mod

X: Honda Civic VTI 93mod

X: Audi a4 1,8 turbo quattro 97mod

X: Audi 90 2,3 20v quattro 89mod + masse anna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger IKKE og være NAF medlem. Du sier til selger at du vil ha bilen på Naf-test før handel, så ringer du NAF i det området bilen står og bestiller time, og ber selger om og levere bilen på naf til avtalt tidspunkt.

Testen blir vel ca 5-600kr dyrere hvis du ikke er medlem, men det er det verd.

Selgeren får ikke vite resultatet av testen, det blir sendt til deg som har bestilt testen!

dette er en måte å finne ut om selger holder noen hemmeligheter om bilen, eller om det er mye feil som ikke blir opplyst..

Nå: Audi 100 2,6 Quattro 93mod

X: Audi 80 2,0 Quattro 93mod

X: Honda Civic VTI 93mod

X: Audi a4 1,8 turbo quattro 97mod

X: Audi 90 2,3 20v quattro 89mod + masse anna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 year later...
Ettersom jeg er gaaanske lei av å skru på mondeon min nå' date=' har jeg sett meg ut at jeg skal ha en A4. Men jeg hører fra en kant at jeg må kjøpe 1.9TDIen eller 1.8Ten.. Jeg tenkte også å finne en bil rundt 1998..

Hva lønner seg egentlig å kjøpe, og hvilken er best? Har ikke peiling på audi i det hele tatt, men har inntrykket av at dette er en mye mer holdbar bil en mondeon jeg har per i dag. Del gjerne erfaringer her, hører på alle synspunkter =) Og om noen skal selge en, send pm =)[/quote']

Hei når du nevner det har jeg faktisk en Audi a4 1,8 Turbo, 98 modell sedan som jeg vurderer å selge. Helt strøken, svart, kun kjørt 155 000 km, full servicehistorikk, helt orginal (ikke chippet eller liknende). Du kan få den for 95 000,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider