Gå til innhold

eu-kontroll, påpek!

Ranger emnet

Zimmern86

Anbefalte innlegg

var på eu-kontroll her forleden, viste at den ikke ville gå ijennom da jeg har senket bilen, men ikke fått senkesettett i vognkortet, men fikk bemerking på fjæra foran, det sto som følgende:

Opplysning til eier, venstre side er det feil rotasjonsretning på fjæren!

jeg skal ha bilen 4-hjulskontroll, og vil dette ha noe og si, må de snu fjæren, kan da ikke se at dette er noe hinder at den rotasjonsretingen er feil, men dette er jo Norge.!?

VW Touran

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må jo lgge i sporet sitt, bare at den roterer feil=p

kan det hend at fjæren er satt opp ned? i å med at det er feil rotasjonsretning?

Eeeeh...? Finn dere en fjær, gjerne fra en kulepenn. Snu den opp ned, og se om den roterer en annen vei da. Det blir akkurat som å snu en gjengestav oppned, det.

Problemet må vel heller kanskje ligge i at det er progressive fjærer, og de er opp ned? Hvis ikke så aner jeg ikke hva det er snakk om.

John

'00 Opel Omega 2,5TDI stasjonsvogn. (Hverdagsbil)

'90 Lancia Thema i.e. Turbo 90-modell (Skjært motor, avskilta)

+ en mengde Opel på samvittigheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eeeeh...? Finn dere en fjær, gjerne fra en kulepenn. Snu den opp ned, og se om den roterer en annen vei da. Det blir akkurat som å snu en gjengestav oppned, det.

Problemet må vel heller kanskje ligge i at det er progressive fjærer, og de er opp ned? Hvis ikke så aner jeg ikke hva det er snakk om.

Ikke alle fjærer til bil er like og jo det går ann å sette den feil vei (opp/ned) så det syns.

Project: "FrostBite" by GSS Motorsports

- 2007 Focus

- 1995 Mustang cab

- 1994 Mustang coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På senkefjørere er det tekst vettu. og den skal stå rett vei så dei kan lese den på BT. men fjøra står sikkert ikkje i hakket sitt. og det finst biler som det er forskjell på opp og ned. og på ein rekord eg hadde var det forskjell på senke sette på høgre og venstre fjør. på høgden så alt er mulig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Så lenge fjæra er lik oppe og nede så skal det ikke ha en drit og ei hva vei den står. Og de skal heller ikke si noe på det på en Eu-kontroll!

Vi var inne hos BT og skulle skilte en import Cosworth. Den satt vi senkefjærer på før gondkjenning, men skrifta sto slik at den ikke var synlig. Og vet du hva de gorde da??? De brukte speilet sitt!

eu-kontroll - pisspreik...

Lenke til kommentar
Del på andre sider