Gå til innhold

Turbo flens

Ranger emnet

daho

Anbefalte innlegg

På motoren min sitter det en T3 turbo fra cosworth. Har et par spørsmål om det.

Det sitter en slik en på downpipen.

132762.jpeg

Med en sånn for å skru den fast.

132763.jpeg

Det jeg lurer på er da om det sitter en plate som denne skrudd på turboen så jeg kan bruke en annen flens.

132765.jpeg

Og er det denne: Garrett T3/T4 Turbo, 57 trim, .60AR

som var den største man fikk plass til?

Chiptuning og diagnose

www.tntuning.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så teit. Har ikke 100% tro på at det blir tett. Jeg tror eksoslekasje ånden kommer til å hjemsøke meg resten av livet. Jeg blir aldri kvitt han. :P Ryker også fra turbo, eks: Den står på tomgang. Drar den til 3000, og når den har gått ned igjen så kommer det en liten sky opp. Og det kommer også inn i bilen via luftekanalene når jeg står stille. Ser ikke ut som det kommer fra oljeslangen. Har bestilt t3 pakning så jeg skal ha av turboen snart. Men har du noen ide om hvor olja kommer fra?

Chiptuning og diagnose

www.tntuning.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enden på downpipen er konisk den også. Men kunne tenke meg å ha flatt mot flatt. Men får leve med det koniske. Men det er tett eller? Nå får jeg ikke hørt etter siden det lekker mellom downpipe og kat. Og topp og manifoil. (Forrige eier som skrudde det sammen) Han fikk heller ikke riktig vinkel på downpipen så han slipte den plata på enden så den blir rett med kat. Men tenkte å sveise ny. Hvor får jeg kjøpt det koniske stykket jeg veiser på røret? Og den trekanta greia som skal på katten? Tenkte å bruke sånn fleksirør som de downpipene man får fra bahnbrenner. Det vil vel fjerne spennet. For downpipen knakk og måtte sveises sammen på nytt. Forrige eier hadde ikke sjekket sveisene for lekasje heller, for når jeg fylte det med vann lakk det 9 steder :P

Chiptuning og diagnose

www.tntuning.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om du har alle de koniske delene så kan du bare legge i mellom et tynt lag med sånn eksos pasta, så blir det tett. ang manifoil og topp så må du få tak i pakkningen som skal være der.

Downpipe - kat så er jeg usikker, hva slags bil er det du har ?

Cossie? facemotorsport har downpiper om grenrøret er orginalt.

utenom det, så er svendsen eksos kjempe flinke til og fikse sånne problemer som du har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har paknings sett til toppen. Også venter jeg på T3 pakning. Skal prøve å putte litt pasta der. Er jo i corrado delen så jeg har en corrado :)

Men vil helst bruke nytt stål når jeg lager den nye isteden for å kutte av endene fra den gamle. Så da trenger jeg den koniske ringen og den trekanten som skrus på kat.

Chiptuning og diagnose

www.tntuning.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider