Gå til innhold

Spørsmål om N75 ventil.

Ranger emnet


Hassa

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Var på Vw Audi for ett par dager siden og lurte på om de hadde N75 J eller H ventil til min bil. Men han som jobbet på dele avdelingen hadde ikke peiling på hva det var for noe, før jeg forklarte han litt om hvilken funksjon den har, men han trengte ett dele nummer.

Han sa jeg skulle dra bort på ts racing og høre, men der tviler jeg på at jeg får noe særlig hjelp egentlig..

Han kunne bestille orginal ventilen, men ikke h eller j ventilen.

 

Så er det noen her som vet hvor jeg finner dele nummeret på J eller H ventilen? Har hørt at H ventilen skal være litt bedre enn J ventilen? Trodde det kanskje holdt med å si hvilken motor type jeg har, men tydligvis ikke, så hvis noen har noen formeninger om hva jeg skal spørre etter så hadde det vært fint!

 

Takk til dere som svarer så sjappt som mulig! :D

 

God Jul =D

 

Mvh

- 97mod. Vw Passat 1.8 20V Turbo

BSR Steg 3.

 

* 87mod. Bmw E30 325 Tic

* 87mod. Honda Prelude 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja dette er riktig nummer. Kan også kjøpe N75K ventil, bytter bare bakerste bokstaven med K istedenfor H. Dette er ventilen som Dahlbâck Racing bruker og en kjent ventil på amerikanske forum. Har ikke lest noe om denne ventil på norske forum Jeg bruker denne ventilen selv og merker at turboen spinner opp turbotrykket raskere, men om den er bedre enn H eller J vet jeg ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakka med Ts Racing her i Fredrikstad istad, og de mente at det ikke hjalp en dritt og bytte ut orginal ventilen med J eller H ventilen.. Hvis det ikke hjelper så er det jo ikke noe vits i å kjøpe, så er det noen som har merket noe forskjell? Turboen spoler fortere opp? Lader bilen noe mer med en H ventil f.eks iforhold til orginal ventilen?

 

Takk for svar!

 

Mvh

- 97mod. Vw Passat 1.8 20V Turbo

BSR Steg 3.

 

* 87mod. Bmw E30 325 Tic

* 87mod. Honda Prelude 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakka med Ts Racing her i Fredrikstad istad, og de mente at det ikke hjalp en dritt og bytte ut orginal ventilen med J eller H ventilen.. Hvis det ikke hjelper så er det jo ikke noe vits i å kjøpe, så er det noen som har merket noe forskjell? Turboen spoler fortere opp? Lader bilen noe mer med en H ventil f.eks iforhold til orginal ventilen?

 

Takk for svar!

 

Mvh

 

Hvorfor ikke bare la ventilen stå som den er og koble inn en turbosmart ventil mellom Wg og turbo(750 kr).Da kan du selv justere til det tryket du vil ha.Bare husk og koble på en turbotrykksmåler når du justerer inn.Du får helt sikkert opp feilkode hvis du regulerer trykket for høyt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det kan jeg jo gjøre, hvor mye kan jeg skru opp trykket før jeg kan få tennings bank da? I følge han som chippa bilen, så mente han at den ihvertfall burde klare ihvertfall 1.2 bar, men det er jo ikke godt å si om det er riktig. Hadde en turbo trykks måler som visste 1.3 bar, men jeg hadde en anelse om at det var feil, så kjøpte en på biltema, den viste 0.9 bar.

 

Takk for svar!

- 97mod. Vw Passat 1.8 20V Turbo

BSR Steg 3.

 

* 87mod. Bmw E30 325 Tic

* 87mod. Honda Prelude 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det kan jeg jo gjøre, hvor mye kan jeg skru opp trykket før jeg kan få tennings bank da? I følge han som chippa bilen, så mente han at den ihvertfall burde klare ihvertfall 1.2 bar, men det er jo ikke godt å si om det er riktig. Hadde en turbo trykks måler som visste 1.3 bar, men jeg hadde en anelse om at det var feil, så kjøpte en på biltema, den viste 0.9 bar.

 

Takk for svar!

 

Vanskelig å si når du eventuelt får tenningsbank,men så lenge motoren din er chipet så vil du få mere bensin en det du ellers ville fått.Jeg vet ikke hva orginal trykket er i din motor,men du har helt sikkert et ledig utak som du kan koble på en midlertidig turbostrykksmåler på.Etter at du har montert turbosmart ventilen så er det viktig at du begynner med ventilskruen helt i bunn,Juster der etter oppover etterhvert som du oppnår ønsket trykk.Når du overskrider det Chippen din er programert for vil du få feilkode.Er ikke sikkert at bankesensoren din er den som vil gi feil signal,kan være at du har en føler i inssuget som gir feilkode.Men får du for lite bensin vil du få motor kutt når turboen lader på maks.(overskrider det som er programert).en måte å sjekke hvor mye ladetrykk du kan ha før du får feilkode på er å nappe av slangen mellom WG og magnetventilen .Da lader turboen din maks av det den klarer.(Viktig!ikke kjør med denne av over lengre tid selv om det er morro)Resultatet kan bli et brent stempel eller i verste fall et inspeksjonshull i blokka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ingen andre her som har vag, som vet noe om dette? vet at det er en del som har det på VACN forumet, men jeg har ikke meldt meg inn der enda, så da håpte jeg på svar her først.

Hjelper det å bytte den orginale N75 ventilen med H eller J?

Mer lade trykk? raskere spool up? Ts racing sier som sagt at det ikke hjelper en eneste ting. Men har hørt de har sagt annet som ikke stemmer og, så han er lagt ifra noen fasit.

 

Mvh

- 97mod. Vw Passat 1.8 20V Turbo

BSR Steg 3.

 

* 87mod. Bmw E30 325 Tic

* 87mod. Honda Prelude 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører N75j.Og jeg merket litt forskjell..

Merker blant annet at turbotrykket er mer stabilt.,og lader litt mer enn en vanlig N75,ikke mye,merker det så vidt.Men selve trykket er mer presis.Og ikke hør på TS-tuning.Gutta der har trimmet noen biler,og tror de er verdensmestere når det gjelder ting..Og er ingen point i å montere turbotrykk justerer,så lenge du kjører en Ko3 turbo(orginale),den klarer maks å levere ut 220 hk,som ikke er holdbare i lengden.Må bytte turbo,andre dyser osv osv.Bytt turbo + andre ting,da kan du starte med å montere en manuell trykk justerer.Men dette er min mening,og det er det jeg har planlagt å gjøre med min bil etterhvert..Så kjøp deg en N75j,du vil merke forskjell.Koster rundt 1300 kr på VAG..

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Ehm,javel ja?,mener å huske at jeg betalte 1300 kr for den..Det skal jeg søren meg finne ut av,ble litt små irritert her..

Arrrggg :/

 

bestilt meg n75H ventil nå, 650kr uten rabatt. Så får jeg se om det hjelper noe på bilen, hvis ikke skal jeg gå over allt av slanger osv.

Merklig at bilen lader så lite, for den går ikke dårlig, drar 1.8t biler med kun chip,eff anlegg og åpent filter osv. greit, da er det snakk om både a3 og a4.

Men lader altså bare 0.9- 1.0bar.

Skjer det ikke noe mer etter sjekking av slanger og n75h ventil, så er det bare å hive på en Gt28rs, 315ccm dyser, grenrør,fmic(mest for syns skyld) og evnt bensin pumpe(pluss regulator) og dra og få mapet bilen.

Var morsomt med chip og 2.5" rør hele veien pluss 3" downpipe i 2 dager, så syns jeg det gikk dårlig.

 

Mvh

- 97mod. Vw Passat 1.8 20V Turbo

BSR Steg 3.

 

* 87mod. Bmw E30 325 Tic

* 87mod. Honda Prelude 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt nylig på en N75J på min A4 og jeg merket forskjell på draget. Fikk trykk tidligere og det holdt seg mer stabilt over hele registeret.

 

Det TS-Racing helt sikkert mener er at det ikke vil gi noe særlig med effekt, men grunnen til at folk bytter er fordi de orginale går istykker så godt som med engang trykket økes ved chip/turbobytte etc.

 

:=)

[X] Audi A4 1.8T 1997 Avant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

dro ut kontakten til n75 ventilen min igår, bare for å sjekke om noen av slangene rundt turboen og wastegaten hadde sprekt eller var litt løst strammet til. Fant ikke noe galt, så jeg satte på kontakten igjen, og bilen ladet plutselig 1.2 bar i den timen jeg kjørte før jeg skrudde av tenninga og gikk å fylte bensin.

Når jeg setter meg inn i bilen igjen så ladet bilen 1.0 og inni mellom 1.1 bar. Så det er her problemet tydligvis ligger ja.

Klarte og dunke til ræva på en bmw 118d igår og. Ble en svart flekk i bak fangeren, og noen små riper på skiltet hannes. Passet meg jo veldig fint at den kræsjen skulle komme nå, for jeg må nok spandere en hel lakkering av den store bakfangeren hannes nå, og jeg som sparte til litt ekstra krutt til bilen =(

Møller har heller ikke fått inn N75H ventilen min. Jeg som gledet meg til å bruke noen tanker med bensin i helga =(

 

Mvh

- 97mod. Vw Passat 1.8 20V Turbo

BSR Steg 3.

 

* 87mod. Bmw E30 325 Tic

* 87mod. Honda Prelude 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår