Gå til innhold

gira er litt vanskelige og harde.

Ranger emnet


Dammed

Anbefalte innlegg

Spytte i bøssa og putte på den girolja fra Lubricant Engineers.. Ikke billig,men enormt bra. Forskjellen før og etter er så stor at det er rett og slett teit.. :)

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  Kjetilr skrev:
link til dem?
Sitter jeg dessverre ikke på.. har en kompis som forhandler det,og har førstehåndserfaring med den,derfor jeg nevnte den. Ei kasse med uling (som ofte indikerer snarlig død) f.eks. som etter rens og påfylling av nevnte guffe ble..tja,lydløs. BMW automatkasser som går fra å være "sveiset i gulvet" ved oppstart i -20ºC til "har noen brukt bilen i dag?" og sånn.. låter som uhemmet skryt. Og det fortjener den ;).

 

Er nok bare å Google litt. :)

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  Turboed1 skrev:
Sitter jeg dessverre ikke på.. har en kompis som forhandler det,og har førstehåndserfaring med den,derfor jeg nevnte den. Ei kasse med uling (som ofte indikerer snarlig død) f.eks. som etter rens og påfylling av nevnte guffe ble..tja,lydløs. BMW automatkasser som går fra å være "sveiset i gulvet" ved oppstart i -20ºC til "har noen brukt bilen i dag?" og sånn.. låter som uhemmet skryt. Og det fortjener den ;).

 

Er nok bare å Google litt. :)

 

høres bra ut.. har du noen priseksempel? Kassa i volvoene mine kunne nok trengt noe slikt kanskje..

 

mvh kjetil :)

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merket veldig mye forskjell når jeg byttet gir olje på min Celica til Royal Purple girolje.

Ble mye lettere å gire, spesielt når det er kaldt.

 

Har du løftebukk bytter du girolje på 15-20 min.

Bare å skru ut bunnpluggen på kassa og fylle på ny i påfyllingspluggen på toppen av kassa, du må ta løst plast dekslet som er under bilden på den siden girkassen er for å komme til.

Er greit å ha en slik oljepumpe når du skal få inn den nye olja igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  Kjetilr skrev:
høres bra ut.. har du noen priseksempel? Kassa i volvoene mine kunne nok trengt noe slikt kanskje..

 

mvh kjetil :)

Sendte ham en forespørsel.. så får jeg vel et grovt overslag,tenker jeg. :)

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår