Gå til innhold

biltema

Ranger emnet

Exposito

Anbefalte innlegg

har selv den lille fra clas ohlson(125mm skiver) til 199,-

storfornøyd med den til hobbybruk, men skal du kappe 40mm bolter 7.5 timer hver dag så bør du jo kjøpe noe som passer til det....

kommer ikke til å bli brukt til noen stort er bare noen små ting som jeg trenger vinkelsliperen til å fikse

1989 VW Passat 1.8 CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også en billig vinkelsliper, funker greit den. Har kappet både karosseri og telgstein med den.

Bare pass på at du kjøper en som er beregnet på 125 mm skiver, ikke 115 mm, da er det bedre utvalg på skiver. For kapping i stål liker jeg veldig godt tynne tynne kappeskiver, da går det som varm kniv i smør. Man må bare være litt forsiktig fordi de ikke tåler så mye.

Kult at du begynner så tidlig! Stå på! Du kan vel kanskje ønske deg verktøy til Jul?

1966 Ford Cortina mk1

1986 Volvo 240

2002 Ford Focus stv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den aller minste fra biltema som tar 125 mm skiver eller hva det er, er litt ræva fordi bryteren lett knekker av.

Dvs hvis du skødder borti bryteren eller er litt brå når du skrur den på, så kan hele bryteren knekke av.

Så den første jeg kjøpte knakk bryteren på etter ett par mnd...

Bytte den, og har holdt siden. Er bra ellers.

Så da veit du det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare pass på at du kjøper en som er beregnet på 125 mm skiver, ikke 115 mm, da er det bedre utvalg på skiver. For kapping i stål liker jeg veldig godt tynne tynne kappeskiver, da går det som varm kniv i smør. Man må bare være litt forsiktig fordi de ikke tåler så mye.

Har den med 115mm skiver, den er knall iforhold til den med 125mm, men man finner faen ikke skiver til den, så bytta bare vernegreia rundt skiva..

Så bytter du den har du en bra vinkelsliper til en billig penge:)

Too much power is never enough!

[ ] '67 Buick Skylark

[ ] Volvo 940 '95 - S90 prosjekt

[x] Volvo 142 '71 - Solgt :(

[x] Opel Calibra 8V '96 - Spiker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den driten rundt er bare til å kaste med en gang da, bruker man den er det vannskelig å komme til enkelte plasser..

Bruker det kun de gangene det er nødvendig for å ikke stå med trynet fullt av spon etterpå..

Too much power is never enough!

[ ] '67 Buick Skylark

[ ] Volvo 940 '95 - S90 prosjekt

[x] Volvo 142 '71 - Solgt :(

[x] Opel Calibra 8V '96 - Spiker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For kapping i stål liker jeg veldig godt tynne tynne kappeskiver, da går det som varm kniv i smør.

derav navnet kappeskiver ;)

de tykke er slipeskiver

her i gården er vinkelslipere forbruksvare, kjøper aldri dyrere vinkelslipere enn 100-150kr maks, holder fram til vinteren når jeg lar den ligge ute til snøen kommer, hehe

Nissan Micra K12

Lenke til kommentar
Del på andre sider