Gå til innhold

Ikke bensin til sylindre - motronic monopoint c16nz

Ranger emnet


Weezel

Anbefalte innlegg

Hei

 

Prøver å få noe fres på en bil til en venninne som toyotaverkstedet gav opp på - en kadett e 1.6 med motronic monopoint sprut.

 

Har bytta fordelerlokk da den ene pinnen var rustet bort, og har nå tenning på alle plugger. Dette har gjort at den ikke har startet på en mnd. Med en gang jeg fikk på nye lokket, startet den og gikk helt fint i 10 minutter mens jeg lot den stå og gå litt. Så plutselig bråstoppet den - dette har den gjort før også ifølge eier.

Jeg har sjekket at bensinpumpen går, og det er bensin helt frem til huset som rommer dysen.

Det er tenning som nevnt over, den gikk jo helt fint i 10 minutter, og etter dette har jeg sjekket at det er gnist igjen. Pluggene derimot er knusktørre og hvis jeg sprayer startgass rett inn i spjeldet, så fyrer den med en gang på gassen, men stopper igjen så fort den er brent opp, så det tyder på at dysen ikke åpner.

 

Sjekket alle koblinger jeg kommer over i motoren og sprayet de med 5-56 selv om jeg ikke så noe irr eller liknende.

 

Hvilke sensorer er det som styrer dysen her, og er det evt noen som vet hva jeg kan sjekke?

- 92 Audi S4 2.2T quattro

x 92 Audi 80 2.3 quattro

x 96 Volvo 460 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis den har gått 10min tidligere og så stoppet kan man jo begynne å lure på om innsprøytningen ikke skjer med mindre den har signal fra veivsensoren. Slik er det i hvert fall på enkelte andre opelmotororer, men har ikke snøring på Multec som jeg antar sitter i den bilen.

Hvis du vet hvor diagnosekontakten er, kan du jo prøve å lese ut feilkoder med det gode gamle binderstrikset.

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår