Gå til innhold

Mercedes 200E, toppakning gåen?

Ranger emnet

haaberg

Anbefalte innlegg

Har hatt de vanelige tomgangsproblemene med denne, koker ofte på tomgang og saktegående bykjøring.

en iskald morgen for et par dager siden, stoppa bilen. det begynnte med at det aldri ble varmt inne i bilen. kjørte 15 min ca så begynnte bilen å bli småvarm, og straks kokte den. hadde ingen plass å stoppe så fortsatte litt til, da det plutselig begynnte å tikke noe jækli når eg speeda. 50 meter etter var det stopp. det bobla og putra noe jækli i vanntanken, fyllte på med varmt vann, og frostveske, og forsøkte på nytt å kjøre. da ville den ikke starte, og det rant ny frostveske ut a potta.

Har toppakning gått? noen som har ideer her? bilen har gått 190 000.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt de vanelige tomgangsproblemene med denne, koker ofte på tomgang og saktegående bykjøring.

en iskald morgen for et par dager siden, stoppa bilen. det begynnte med at det aldri ble varmt inne i bilen. kjørte 15 min ca så begynnte bilen å bli småvarm, og straks kokte den. hadde ingen plass å stoppe så fortsatte litt til, da det plutselig begynnte å tikke noe jækli når eg speeda. 50 meter etter var det stopp. det bobla og putra noe jækli i vanntanken, fyllte på med varmt vann, og frostveske, og forsøkte på nytt å kjøre. da ville den ikke starte, og det rant ny frostveske ut a potta.

Har toppakning gått? noen som har ideer her? bilen har gått 190 000.

Har trykk i kjølevannet er det mye som peker på toppakningshavari.Har du sjekket pluggene?Hvis du har en eller flere plugger som virker veldig rene(Hvite)så er det tegn på at du forbrenner kjølevann.Hvis du har tilgang på luftkompressor og litt verktøy kan du skru ut en og en plugg og sette trykk på inn i sylinderen mens steplet er på topp med alle ventiler lukket.hvis det da kommer luft ut i kjølevannet så er det toppakning eller sprekk i selve toppen.Enkleste måte å sjekke dette på er å kjøre innom ett verksted å få de til å stikke en avgassmåler ned i kjølevannet.Er det avgasser der har du topplokshavari eller pakkningshavari.Har du vann i olja eller unormalt høyt olje forbruk?Men koking kan også være feil på termostat eller vannpumpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider