Gå til innhold

Sub forslag til Soundmagus X-1502?

Ranger emnet

Olsen_nissan

Anbefalte innlegg

Har bestilt en Soundmagus monoblokk til å ha i bilen. Så lurte jeg på hvordan sub jeg burde gå for!?

Lyden fra subben trenger ikke å være kjempe "fin" så lenge den spiller høyt.. Hører for det meste på trance/techno/dance så er høy bass til en billig penge jeg er ute etter..

Også en ting til, jeg skal vel også ha noen høytalere i døra eller hatthylla, funker det greit å kjøre de med cd spillern?

Takker for alle svar.

Øyvind

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk tips via PM om Cadence Triplex(4ohm) fra autobilstereo.no

De kunne også skaffe i 2ohm, hva trur dere om den?

Litt informasjon om elementet:12" Bass med titanforsterket aluminiumsmembran65mm 4 lags svingspole på kaptonformer3 stk 60oz magneterdobbel spiderMaks effekt: 900WRMS effekt: 450WFølsomhet (2.83V/1m): 93dBFrekvensrespons: 15Hz-300Hz (avhengig av kasse)Beregnet for 30 til 45 liter portet eller lukket kasseImpedans 4 Ohm eller 2 Ohm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal kjøre en sub (noe jeg anbefaler siden du har relativt liten plass) er det ideelt for deg å finne en sub som har doble 2 ohms spoler slik at du kan kjøre den i 1 ohm på forsterkeren og dermed få mest mulig ut av den.

Ser du har tittet på Cadence triplex. Har desverre ingen erfaring med den selv så kan ikke si verken ene eller andre. Men vet at prislappen på den er på rundt 2-2.500. For den prisen kan du jo f.eks se på Kicker L5 (firkanta). Har hatt 2 av disse i en Audi A4 før og kan trygt si det dunka bra. De tåler en del juling og!

Vet det er mange her som er motstander av kicker, og vet de ikke spiller sinnsykt rent og pent. Det er MYE bass i de, og hvis du ikke er ute etter "hifi" lyd i bilen er kicker et godt alternativ.

(koster 2.290 på megabillig.com)

'04 Ford Fiesta 1,4 Trendline Steel

'98 VW Golf IV 1,6L Comfortline (solgt)

'98 Audi A4 1,8T (solgt)

'93 Mitsubishi Colt 1,3 (spiker)

'86 Opel Rekord 2.2i (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for info..

Men fikk pakka med "forsterkeren" i dag fra AMENTIO..

Var bare en milionmeter med nettverkskabel i pakka:/ Så nå er jeg greit irritert.. Vertfall når jeg vet at de er rævva på retur/reklamasjon.. Og de svarer aldri på mail og tar nesten ikke telefonen.. Noen som har noen tips til hva jeg kan gjøre der? Noen som kjenner noen av de folka?

Lenke til kommentar
Del på andre sider