Gå til innhold

Gammel bil, store problemer (Nå med bilder)

Ranger emnet

Gjest mathiman

Anbefalte innlegg

vovlomotor%20001.jpg

Ikke mye luftfilter her nei, Not good!

vovlomotor%20002.jpg

Sliten gasser, trenger nye pakninger og en skikkelig rens

vovlomotor%20004.jpg

Mer forgasser, legg merke til motorfestet, det ser ikke helt bra ut.

Hva anbefales? Volvo - Tema - Høggern?

vovlomotor%20005.jpg

Griserier på topplokket.. Sikkert noen pakninger her og.

vovlomotor%20009.jpg

Mer motorfeste.

vovlomotor%20006.jpg

vovlomotor%20007.jpg

vovlomotor%20008.jpg

vovlomotor%20010.jpg

vovlomotor%20011.jpg

vovlomotor%20014.jpg

Kommentarer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veivhusventilasjonsfilteret fjernet?

Det skal iallefall ligge inni et "plast rør", fra toppdekselet ditt..

Der som det er stripset.

På b19a, har det en "sil" eller en "fjær", begge kan renses, men de er ikke all verden pris på nye heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har titta litt

Biltema hadde ikke det luftfilteret jeg skulle ha.

Mekonomen skulle ha 500kr for det sabla luftfilteret.

Volvo sa at de måtte bestille det fra Volvo Classic parts i sverige.

Fikk skiftet termostat i kveld, den gamle så relativ sliten ut, og det var mye drit i termostathuset.

Når jeg tittet etter gassere, skulle alle absolutt ha 500kr for en sliten volvogasser.. håpløst :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, hvor skal jeg begynne? :confused::D 1) Motorgummi koster 50kr/stk på 'tema. Helt greit siden du ikke skal trimme. Krever en jekk eller noe til å løfte opp motoren mens du løsner festet. Du trenger typisk 12mm og 17/19mm og ei skrustikke om det sitter hardt.

2) Du kan enkelt bygge om fra rundt luftfilter til firkantet i front. Blir ca tusen lettere å skifte senere. Husk denne forvarmeslangen da gassern har lett for å ise igjen. Det kan hende det skjer enda lettere uten luftfilter.

3) Hvis du absolutt skal bruke tid og penger på forrusker har biltema et overhalingssett med membran, dyse og dåse og pakninger oppi. Tror jeg fant alt unntagen nål oppi der. *glemsk* Var dog kun membranen jeg var på jakt etter.

4) Kjøp deg en komplett delebil!

PS! Utrolig sjeldent å se en volvomotor med alle tennpluggkabelholderne intakte. Lurer på om Volvo fortsatt har slike til salgs. Har også hatt/sett en rund skive-variant med fire spor til kablene.

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider