Gå til innhold

Ønskes kjøpt: Bluebird 2-dør RWD

Ranger emnet


KennyX

Anbefalte innlegg

Det ble solgt 4 stykker Bluebird Coupe i Norge.

 

2x 1.8 GL med den vanlige forgasseren, (sølv met - / tofarvet sølv og blå met)

1x 1.8 SSS med to SU forgassere (rød)

1x 2.0 GLE med innsprøytning. (sølv og blå met)

 

GLE'en hadde en enorm frontkrasj og står nå i en låve i påvente av "noe" - er langt fra reddbar som den er.

 

SSS'n vet jeg ikke hvor ble av, og

en av de andre er brukt til å bygge opp en sort coupe som er bruktimportert.

Da står vi med to biler igjen der den ene er ment som donorbil for GLE'n.... og jeg tror det er lite sannsynlig at de er til salgs...

 

Jeg kan muligens skaffe deg en fra Sverige eller Nederland på sikt, pris og slikt vet jeg ikke da jeg ikke har noen bil i kikkerten ennå.

 

Det du søker etter er vanskelig.....

post-3789-13804852581859_thumb.jpg

. . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turboknut:

Broren min hadde en rød SSS for noen år siden.. Denne var "litt" rustet, og skulle være prosjektet hans. Ble svært lite av det.

Bilen ble solgt til en kar på østlandet for to år siden (tror jeg). Han var svært gira på å få bilen hjem og komme i gang med oppussingen. Han kjørte bort her (litt utenfor stavanger) for å hente bilen så fort han fikk høre at det var en SSS her ;)

Denne hadde forøvrig laksetrapp også.

 

Vet du om det er mange importerte SSS'er? Jeg ante ikke at de var så spesielle.. Likte den bilen godt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by TurboKnut

Nei det er ikke mange importerte SSS'er (eller andre coupeer) av 910 utgaven.

 

Jeg vet om to, -tror jeg, den sorte som jeg la ved et bilde av, og så skulle det visstnok være en til, men den tror jeg er borte for lenge siden (pga rust).

 

Så de er sjeldne.

 

ok..

Den vi hadde var ikke av samme typen som den sorte. Den var eldre. Den så faktisk ut som en litt stor Datsun 120A eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om den var eldre, så var det nok en "810" eller "610" SSS.

Begge het 180B og 610'n gikk fra 72 til 76-77. Denne hadde ikke B-stolpe (todørs HT) og du kunne sveive ned begge vinduene slik som på gamle amerikanske biler. Det var også 180B coupe (72-74) som så like ut, men hadde da bare en forgasser.

610 SSS ble kun importert i 75 eks til Noreg, så i dag er denne nesten like sjelden som 910 - kun 5 kjente eksemplarer igjen.

 

Du sier at bilen hadde laksetrapp og var rød - og kanskje kilometerstanden var 126.000?

- Da kan jeg opplyse om at bilen nå er ferdigsveiset, nesten klar for lakkering og det eneste som mangler av deler er ny støtfanger bak....(den gamle var jo rustet hull i og var bulkete). Det ble noe arbeide bak siden den hadde en gammel bakskade som var dårlig rep,- samt at når bakruta ble skåret ut, så fulgte mesteparten av ramma med.... (rust-rust-rust). Prosjektet har stagnert litt pga ny garasje, men forhåpentligvis er bilen på veien til sommeren/høsten. Bilen var forresten en 75 modell (-og er ikke min).

 

 

810SSS het 180B SSS den også og gikk fra 77-80 da Bluebirden overtok. Denne hadde "operavindu" på siden som kunne sveives ned. Også denne hadde 2 forgassere.

 

Alle "SSS" utgavene hadde Getrag girkasse med førstegiret "ned og til venstre" sånn at 4. gir stod rett ovenfor 5. gir (som 3. og 4. på en vanlig bil).

Dette var bl.a for å kunne gire kjapt mellom 4. og 5. Litt uvant til å begynne med siden en som regel satte bilen i revers når en skulle sette den i første... (her var det en "innvendig" ryggealarm som tilsa at bilen stod i revers).

 

Skummelt ved kappkjøring i lyskryss når bilen plutselig spant BAKOVER....

. . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...
happyhappy siden det er snakk om bluebird910 her!!! noen som vet av en sedan (4dørs) som er til salgs i landet 1980-1984modell? happyhappy

 

Har en sort 4 dør 81 mod med sardinboks tak til salgs.

nylig eu godkjent, gåen starter og stift, noe rust, mest i dører.

Ikke betalt årsavgift, og du må si fra før 15. mars, ellers blir den hogd.

 

kontakt meg på mail; kennyx@start.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Bare for å ha sagt det med en gang, så er IKKE bilen en perle.

Men har eid den og brukt den som arbeidsbil i ett år, som den har fungert

fint til.

Den har gått 240 000.

Eu Godkjent i november 05'

Starteren virker ikke og stifta i fordeleren er brent, så den går ikke.

Tempmåler virker heller ikke.Bruker noe olje.

Endel rust i dørere og h hjulbue bak.Noen har tydli sparkla det før.

Har ikke helt nye bilder av den, fordi det er masse snø på den, men panseret

og frontplata er bulka etter at disse bildene blei tatt.

'Ny' frontfanger og grill uten ekstralys. Div deler til 910 kan følge med.

 

Pris ja.. Hmm.. Vil ha 3000 + årsavgift. Ellers lønner det seg mer for meg å

hogge den før 15 for å slippe årsavgifta.

Svar fort hvis du vil ha/ se på den.Bluebird%201.jpgBluebird%202.jpgBluebird%203.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår