PlumboRacing Skrevet Desember 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2007 Hei noen som veit om saab 90 deler passer over på saab 900? om det er samma understell osv.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sprett1 Skrevet Desember 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2007 Nå er jeg ikke helt sikker men jeg tror noe kan passe over... Det spørs litt på hva for årsmodell denne 900'n er. Det finnes et skifte mellom ny og gammal 900(også deler) rundt 1987-88 modellene. Hvis 900'n er eldre enn 1987 så mener jeg det er samma delene som på Saab 90/99. Er 900 nyere enn det så trur jeg noen ting er skiftet ut og at noe ikke passer.... Jeg hadde hvertfall en 900 fra 1987 på gata og den var det 99 understell på. Du burde skjekke det opp, men jeg trur det er noe slikt. Lykke til....;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bilcross_driver Skrevet Desember 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2007 Hei noen som veit om saab 90 deler passer over på saab 900? om det er samma understell osv.. Ja er som Heum her sier, er ett skille om det passer eller ikke. Letteste måten å finne det ut på er å sjekke boltsirkelen! Er det 4*108 er det "nye" utgaven å da er det ikke likt, men er det 4*114.3 er det samme som på 99 og 90. Nyere utgave har også håndbrekk på bakhjulene! Siter -1996 Opel Omega B1 Caravan 2.5 TD -1970 Opel Kadett B -1994 VW Golf 3 VR6 (bilcross) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PlumboRacing Skrevet Desember 22, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2007 ok.. er nok den gamle utgaven... takker for svar! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik99T Skrevet Desember 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2007 Enklere måte å sjekke boltsirkel på : gammel type bruker hjulmuttere, nye typen har bolter. Så om selve boltene henger fast, og du skrur på muttere, har du gamle typen understell på 900en din. Men det stemmer ikke helt det som sies her. Det er ikke alt som passer over, uansett årsmodell. Framdemper har annen innfesting ihvertfall. Men det meste passer, så du får bare ha øynene med deg når du flytter på ting ;) Forøvrig er det lettere å svare om du kommer med mer spesifikke spørsmål. Hva er det egentlig du har tenkt å gjøre? :) Siter 99T16 - prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PlumboRacing Skrevet Desember 28, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2007 nei har bare kjøpt en delebil! har en 900 å tenkte det kunne vært kjekt og ta vare på noen deler hvis det passer over.. men har funnet ut av det! men takk uansett:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg