Gå til innhold

Innpress?

Ranger emnet

svein

Anbefalte innlegg

Orginalt inpress på e30 er vel 35mm. Du kan forandre maks 15mm +/- på hver aksel. inpresset kan da forandres med 7.5mm pr. felg og hvis hjulet ikke stikker utenom skjerbuen, ruller fritt og kan ha maks sving uten å ta borti noe og rulleomkretsen ikke er forandret mere enn +/-5% så har ikke biltylsynet noe å si.

BMW 325i 1986

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by svein

Noen som vet hva som er ok inpress på BMW e30? Snakk om 16" her. Rundt 205/45-215/45.. Vil ha dekkene så langt ut som mulig uten at biltilsynet får skrive kramper i fingrene.. :)

Hei!

Jeg har et 13 på vinterfelgene mine, og de ble godkjente på biltilsynet uten problemer. Felgene er forresten noen 7*15toms felger...på sommerhjulene har jeg innpress 23, men fortsatt synest jeg at de "gjemmer" seg inne i hjulbuen (7*17) og det ser jo ikke så bra ut:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd og kjørt litt med Borbet 9*16 med ET 15, 215/45/16, da er felgkanten på grensen til å være utenfor skjermbuen, mens dekksporet er på innsiden... Men stakk såpass langt ut i forskjell til de bak at eg går for 7,5" fremme, men fremdels ET15. Da ser det helt greit ut...

2009 VW Touran 1,9 TDi DSG Highline exclusive varebil

1973 Vilvo 142 langtids kortidsprosjekt

1997 BMW 316i (skal på eu og selges)

1988 BMW 324TDa (stått en stund og står litt lengre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Remi Berg

Spacere er en grei, men ulovlig løsning. Det koster vel også endel for spacere?

Jeg tror at mine spacere er lovlige(i og med at de er tuv godkjente) jeg har også snakket med flere som selger felger, og de mener at spacerene mine er lovlige, men så betalte jeg 2500kr for de også da:eek: :)

-520i e39 97mod

-740i e38 94mod (under oppbygging)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Remi Berg

At en del er tuv godkjent betyr ikke i praksis at den autmomatisk er godkjent i Norge. All bruk av spacere er ut i fra det jeg har forstått ulovlig i bruk på veier, men kan til på banekjøring, utstilling og andre ting som ikke er på offentlig vei der trafikkreglene gjelder

http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=8824&highlight=spacer

godkjenningen kommer an på hvor du bor :D

-520i e39 97mod

-740i e38 94mod (under oppbygging)

Lenke til kommentar
Del på andre sider