Gå til innhold

Har tenkt og kjøpe meg anlegg, men trenger litt hjelp

Ranger emnet

Audi_80/nsr_wannabe

Anbefalte innlegg

Hei

Har tenkt og ha 7.1 og det jeg har sett på er: 3 par med disse høytalerene.

Høyttaler - Gulvhøyttaler | Hi-Fi Klubben: CERWIN-VEGA CLS-12 Høyttalere

1 senter

Høyttaler - Senterhøyttaler | Hi-Fi Klubben: CERWIN-VEGA CLS-6C Senterhøyttaler

1 sub

Høyttaler - Aktiv subwoofer | Hi-Fi Klubben: CERWIN-VEGA CLS-15SX Subwoofer

og denne forsterkeren

Hjemmekino - receiver | Hi-Fi Klubben: NAD T785 Hjemmekinoreceiver

Noen som har testa ut lignende som hjemmekino? Noen som tror det vil bli et bra oppsett?

Og så vil jeg ha en 40-42" TV, helst full HD. Så litt på NAD sitt, men tror ikke det er full HD.

Bil nå:

Nissan 200sx 92/93mod. "Honda Civic 1.3"

x-biler:

Ford Mondeo 94mod. Nissan Sunny 86mod.

Audi 80 85mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vega er bra det om formålet er å miste hørselen, men når det kommer til lydkvalitet er det en del andre merker som er langt bedre. Hifi klubben har jo Dali og B&W begge har en fantastisk fin lyd. Tror jeg ville ha foretrukket de fram for Vega. Men som sagt er målet å bli døv, å ødelegge forholdet til alle naboene så er vega genialt!

Regner med at du har en diger stue, om du har tenkt å ha 6 stk av de beistene til Vega. Er lite vits å stable inn digre høyttalere i et bitte lite rom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke en diger stue enda akkurat, hehe. Har du et annet oppsett og anbefale?

Tja.. Hvorfor ikke 7.2 ? hehe. Da kan du ha to subber som spiller i stereo. Da slipper du å ha 6 store høyttalere som fyller opp stua!

forsterker:

Harman/Kardon AVR745 | Surroundforsterkere | Hjemmekino | Hi-Fi Center Kjeden

Høyttalere:

Høyttaler - Gulvhøyttaler | Hi-Fi Klubben: B&W DM684 Høyttalere

Senter:

Høyttaler - Senterhøyttaler | Hi-Fi Klubben: B&W HTM61 Senterhøyttaler

Sub:

Høyttaler - Aktiv subwoofer | Hi-Fi Klubben: B&W ASW600 Subwoofer

Koster riktignok ca 6000 kr mer enn oppsettet ditt. (med en sub) Men garanterer at dette oppsettet har bedre lydkvalitet, men så klart mindre styrke enn vega oppsettet.

Men for all del husk å bruk rikelig med penger på kabler!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i all verden ha 6 12" elementer fra CLS12?Dette virker helt hjernedødt,for så i tillegg ha en sub på 15".

Jeg ville heller ha valgt surround i CLS serien, 5.2, CLS-10 framme, CLS 6C i center, og CLS6 i bak-kanten, med 2 15" subber om formålet ditt er mest mulig trykk og bass.

Forsterkeren er kraftig,ja, men når du setter 6 av de største beistene fra CV så blir det lite kraft, så ville heller ha valgt mindre høytalere som kan presses til max med forsterkeren, og heller la subbene skape bassen.For jeg LOVER deg, 2 15" cv subben flytter luft helt greit :D

Ellers så syns jeg CV er mer ungdomshøytaler, ser stort og "røft" ut, men spiller helt elendig i forhold til mange i samme prisområdet, vurderer oppdatering av mine CV og denon, til QLN og Hk, som er en kombinasjon som er MYE bedre.

98` Alfa Romeo 156 TS - Grigio chiaro

93` Alfa Romeo 155 TS - Spazio blue

95` Alfa Romeo 155 TS - Rosso

(X) 95` Alfa Romeo 155 TD - Rosso

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med suben, var det hifiklubben, som anbefalte. Det var de som kom på dette oppsetet. Eneste jeg sa var at jeg hadde tenkt på 7.1 og ve/cls klasse og gjerne 12". Hva er QLN og HK? Har tenkt og kjøpe effektforsterker (e?) senere, viss jeg skal ha dette anlegget. Men det med 10" osv. hørtes jo ikke dumt ut det heller. Ville ha testet 2 anlegg, 1 vega og et som ska spille "fint". Se hvordan forskjellen er.

Bil nå:

Nissan 200sx 92/93mod. "Honda Civic 1.3"

x-biler:

Ford Mondeo 94mod. Nissan Sunny 86mod.

Audi 80 85mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

QLN er en slags god bror til CV, spiller pent, ser pent ut, og koster litt mer.HK er en konkurrent til DENON.

Hadde jeg vært deg å hatt et stort budsjett for å lage surround, så ville jeg hatt en NAD,eller HK forsterker, QLN høytalere forran,bak,og i center, samt et par XTC 12 subber på hver side.

XTC subber er noe av det beste du kan få tak i til en ok sum, samtidig som de speller kraftig, og rent som bare fy.

Hificenter kjeden - QLN samt HK

XTZ`s nettside

98` Alfa Romeo 156 TS - Grigio chiaro

93` Alfa Romeo 155 TS - Spazio blue

95` Alfa Romeo 155 TS - Rosso

(X) 95` Alfa Romeo 155 TD - Rosso

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har hørt litt på hi-fi og jeg anbefaler at du ikke kjøper cerwin vega. Rett og slett fordi det høres utrolig dårlig ut i forhold til dali. Fattern har hatt de samme Dali høyttalerne i 14 år nå, og de har tål mye misshandling mtp fester, og de spiller fortsatt krystall klart.

Så jeg ville kjøpt noe ala dette:

Forsterker:

Hjemmekino - receiver | Hi-Fi Klubben: DENON AVR-3808 Hjemmekinoreceiver

Fronthøyttalere:

Høyttaler - Gulvhøyttaler | Hi-Fi Klubben: DALI IKON 6 Høyttalere

Senter høyttaler:

Høyttaler - Senterhøyttaler | Hi-Fi Klubben: DALI IKON Vokal 2 Senterhøyttaler

Bak og side høyttalere (2 par):

Høyttaler - Stativhøyttaler | Hi-Fi Klubben: DALI IKON 2 Høyttalere

Sub:

Høyttaler - Aktiv subwoofer | Hi-Fi Klubben: DALI IKON SUB Subwoofer

Kan varmt anbefale disse høyttalerne, stikk til hifi klubben og hør på dem, det har en krystall klar lyd og de tåler å bli skrudd skikkelig høyt før de begynner å vrenge.

Dette anlegget koster ca det samme som det du la opp i første post, men et mye bedre oppsett syns jeg. :)

Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har både CV og Dali selv som begge blir drevet av NAD og jeg mener at Dali er pent mens CV er morsomt.

Jeg ville valgt NAD i stedet for Denon hvertfall, der betaler du for masse dupeditter som du aldri kommer til å bruke.

Syns det er morsomt å se på film med CV også.

"Saving private Ryan" er artig med CV:)

Hilsen Jonas.

1983Volvo 244glt(solgt)

1982Volvo 242Sugis http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=158767&highlight=sugis

1996Passat TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 5.0 oppsett med CLSC 15 i front (forgjengeren til de du ser på), og jeg er i alle fall meget godt fornøyd. Brukes mest til musikk (type hardrock og heavy metal) og en god del film. Skulle jeg hørt på klassisk musikk eller "synging" á la Celine Dion ville jeg nok valgt en annen type, men til mitt bruk er CV perfekt!

Forsterker er forresten Denon 3802, noe som er litt i minste laget når jeg VIRKELIG skal dra på (les: rive treverket av veggene), da hender det at sikringen slår ut...

Før jeg kjøpte CV'ene mine vurderte jeg B&W 604s3 og et par andre jeg ikke husker, men syns ingen av de forsvarte differensen i pris i forhold til CV.

Cerwin Vega! - The LOUD Speaker Company

2003 Audi A4 Avant

(x)1995 Mitsubishi Colt

(x)1978 Chevrolet G20 Beauville

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke glem at CV ble kjent fordi høyttalerne demmes ødela grunnmuren til kinoen (kinoene?) de ble plassert i...

Cv har rå bass og skikkelig bra fylde, men _jeg_ syns at dali og bws har penere lyd høyere i frekvensområdet.

Men har du lyst på mye bass og du liekr diskanten og mellomtonen til Cv, så for all del da er CV utrolig bra!

Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider