Villing Skrevet Januar 6, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2008 Den frontfangeren som står på er ikke god nei :P Festene til sjermene er vekke borte, osv. Noen på Omc som selger det da? Har meldt meg inn men kunne ta opptil tre veker for og bli registrert :/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ascona-B-Power Skrevet Januar 6, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2008 plastikken på fangeren så jo bra ut den, så ikke noe sprekker eller deformasjon.. og de der side festa på skjermene rustervekk er vanlig det, så her må du nok lage nye selv.. skal jo litt til for at de to hoved festene og ramma til fangeren ruster vekk da... den ramma til fangeren er bare og ta ut, den er klipsa fast. hvis du nå trenger å sveise eller skifte de skruene for hoved festa... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Villing Skrevet Januar 16, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2008 Må nokk gå til inkjøp av Mig aperat ja. Har funnet en go del rust kan du si. Begge hjulbuene bak, bak sjermene fremme. Tok av teppe idag, fant ut hvordan vannet kommer inn. Det er noen runde hill i gulvet, med et lite gummi lokk over. Hvorfor er de hullene der? Går det an å bare sveise igjen? :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Villing Skrevet Januar 20, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2008 Søndag 20.01.08 Har gjort litt de siste dagene, her komme bilder fra prosessen. Har fått tatt ut nesten alt av interiør. Under teppe gjemte det seg mange hemligheter jeg ikek var klar over. De runde hullene i gulvet kommer det vann gjennom, det forklarer hvorfor bilen ble våt. Har begynte å kappe rent, må skaffe meg et mig aperat og begynne å sveise inn nytt metall. Bilder. Begynte å skrape asfalt platene. Dett var dett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ascona-B-Power Skrevet Januar 20, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2008 de der plast toppene er på alle ascona og der kommer det ikke inn vann hvis dem ikke er skadet eller mangler... du har jo hull i hjulbuen bak der, så er mest sannsynlig det vannet har kommet derifra... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ascona-B-Power Skrevet Januar 20, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2008 var engodel mere rust her enn det så ut ja, men dette går nok bra , har sett værre ascona enn den her siom har bli reddet. du ser nå tydelig hvor det ruster på ascona b hvis man kjører på salta vei og ikke tektylerer... etter du har ornda det foran så vil jeg anbefale deg å skaffe noen innerskjermer av plast sånn at du slipper allt det der faenskapen igjenn. innerskjermer av plast finner du hos huggeren bare ta av nyere bil og tilpass.... det ser ut som forskjerm festene er gåen, disse kan du bestille nytt. og den der høra som skal være ved lykta er også å få kjøpt... norske forandlere av platee deler er blant andre http://www.mekonomen.no men allt er ikke å oppdrive her i norge, da må du kjøpe fra tyskland. http://www.dr-manta.de/english.htm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Villing Skrevet Januar 21, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2008 ER ganske sikker på at vannet kom inn de hullene, ettersom det var veldig fuktig rundt hullene, og vann oppi gummitoppen. Men har de hullene noen funksjon? Eller er det bare å sveise de igjen? Innesjermer i plast? Ser det ikke helt for meg, har du bilde av det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik_N Skrevet Januar 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2008 dei hålene e for drenering. de besta e vel å få gjort de skikkeligt reint rondt å lakkera de, setta i nye proppar å så tetta me silikon rondt kanten. så at de ikkje trekke inn på ny. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Villing Skrevet Januar 21, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2008 Men der det er rustet helt gjennom, måtte jeg kutte rundt det hulle. Det er vell godt nokk å bare sveise igjen, uten å borre nye hull? :P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einart Skrevet Januar 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2008 hei:) fint du gir bilen ett finere liv til slutt:P sikker på det ikke lekker vann inn rutepakkningene og fks ned i bagasjerom ellernoe heller? tok utav rutene og pakkningene på min kadett c og der var metallet etsa igjennom:P uff..men nå er det tett å fiksa:) lykke til og knips mer bilder:) ascona er en feit bil det, foresten...sånne opel felger kunne jeg gjerne tenkt meg så si ifra om du vil selle dem/gi dem bort:P 79 Opel Kadett C 79mod 2.2 79 Oldsmobile delta 88 01 Omega b2 bruksbil 77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt* 79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ascona-B-Power Skrevet Januar 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2008 Men der det er rustet helt gjennom, måtte jeg kutte rundt det hulle. Det er vell godt nokk å bare sveise igjen, uten å borre nye hull? :P det du har kuttet ut er det bare å sveise igjenn, og de andre drenerings høla er det bare og gjøre som Eirik_N har sakt. så blir det nok bra tenker jeg :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ascona-B-Power Skrevet Januar 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2008 Innesjermer i plast? Ser det ikke helt for meg, har du bilde av det? se på nyere biler foran så ser du at det er en plast skjerm som ligger i hjulbuen. denne beskytter mot salt,vann grus og skit sånn at det ikke kommer oppunder skjermen. du ser jo tydelig hva som hender der front skjermen har sittet på bilen din... jeg har på min ascona b men den er nå innpakket og i garasje for vinteren, kan ta bilder engang til våren.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Villing Skrevet Januar 21, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2008 Får se om jeg gidder å ta ut noen vinduer, isåfall blir det bare side rutene. Hørt at bakruta er litt verre å få ut, så gidder ikke det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ascona-B-Power Skrevet Januar 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2008 er det rust så må rutene ut ellers så blir det et rent helvete etter vært.... bakruta er jo enkel å ta ut da, du tar ut spreng pakkningen(plast lista som ligger i rutepakningen) så går du inn i bilen og dytter ut rutepakkningen forsiktig med et lite skrujern, sånn at den kommer over kanten. værst å ta ut er front ruta da den har lett for å sprekke, her bør du være meget forsiktig og bør helst være to på den... men skulle uhellet være ute så får man kjøpt ny... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einart Skrevet Januar 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2008 ja bakruta på min bil var grei å ta ut..la meg på rygg i baksetet og trykket ut forsiktigt med beina mine, og frontruta sprakk:S men var pga pakkningen var limt fra før og ble opna litt med ett flatt skrujern...men ruta var dårlig fra før med masse sveisegnister...men heldigvis har jeg en dele bil å plukke fra så håper ikke den sprekker :S ugh..jaja.. men var kjekt å vite om den rusten jeg fann i bakruta..nå er den sveist ny kant og fin og tett,, men er kansje litt verre å få i rutene igjen kansje...hmm.. 79 Opel Kadett C 79mod 2.2 79 Oldsmobile delta 88 01 Omega b2 bruksbil 77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt* 79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg