Gå til innhold

Kjøp av nytt anlegg

Ranger emnet

MiljO

Anbefalte innlegg

man kan jo diskutere hvor mye 10 cm utgjør, men poenget er at hvis han kjøper en 10m kabel, så bør han ikke bruke hele kabelen fra forsterkeren til subbene.

Da 10m 4mm2 kabel vil smelte med tiden og kan starte en brann siden det er snakk om 1500W rms.

Det er ngen problem å ha litt ekstra, jeg selv har ca 10-15 cm for mye. Men minst mulig er stikkordet, jo større avstand jo mer effekt tap får man.

Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 47
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Vil anbefale deg å dra et annet sted enn clas ohlson og biltema når det gjelder høytaler kabler. Til tross for det mange tror at kabler er kabler er det IKKE riktig. For det første er de kablene (hvertfall på tema) ikke skikkelig støyskjermet slik at du kan få f.eks dynamostøy hvis du ikke er veldig nøye hvor du legger kablene.

Jeg har brukt biltema kabler EN gang, og aldri mer.

Er verdt et par hundrelapper ekstra for å få noen skikkelige kabler synes jeg. Bare tenk på jobben du må gjøre hvis du senere vil bytte de.

Min mening er at akkuratt på kabler bør man kjøpe skikkelig med en gang. Hjelper ikke å oppgradere noe som helst senere hvis ikke basic'en er god nok. Er MYE jobb å legge kabler i en bil, og bør gjøres godt når man først skal gjøre det.

Forsterker, høytalere, kondensator etc er enkelt å bytte når alle kabler ligger klart uansett! :)

'04 Ford Fiesta 1,4 Trendline Steel

'98 VW Golf IV 1,6L Comfortline (solgt)

'98 Audi A4 1,8T (solgt)

'93 Mitsubishi Colt 1,3 (spiker)

'86 Opel Rekord 2.2i (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider