Gå til innhold

Datsun 280c

Atle3

Anbefalte innlegg

det er jo ramme på disse bilene,så det går greit med rust i kanaler.og siden motor er greit og det ikke er så galt med bilen ellers,så burde den vel være verdt 4-5000 ihvertfall.er det noe ekstra på den?hadde elektriske speil på en av de jeg hadde.dem er visstnok sjeldne.har diverse deler for denne bilen om det er av interesse.blant annet instruksjonsbok for cedric og nyoverhalt mellomaksel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...
mener det var 5x114 jeg da.bmw har jo også 5x112,5.men det er jo bare å ta et skyvelære å finne det ut da...hadde voyager-felger på min ihvertfall.en kamerat som har disse felgene nå.

Tror du har rett! botsirkel 5x114,3 på H430-series som er Nissannummeret på 280C 79-83...

Har sjekket i en gammel felgkatalog jeg har her...

For de somkan fransk er det en bra tråd her på 280 C. For oss andre kan vi se på bildene...

Ma Datsun 280 C de 1981 - type H430 [aka Nissan Cedric] - Anciennes 80's - FORUM Anciennes - FORUM Automobiles mythiques et d'exc

C en står for Cedric! Jeg synes det er synd at ingen så langt har lagt ut noe på Cedric (under "Nissan") så jeg legger ut litt der...En Laurel er ingen Cedric!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stemmer det ja.h430karosseriet.fine biler det der, men lite igjen av dem..har skyld i det også jeg, da jeg har vraket 5 og solgt en del andre av de ialt 550 stykkene som ble importert av 4 dørs sedanmodellene:( fins iallfall 1 stv i rogaland vet jeg.tøffe dem. bruker nøkkel på utsiden for å kjøre ned det lange vinduet bakerst bak bakdørene..om dere forstår hva jeg mener..

Lenke til kommentar
Del på andre sider