Gå til innhold

Pushing av egne merker på forumet

Ranger emnet

Mr. SQ

Anbefalte innlegg

Ser det er noen her som er i bransjen (inkl. undertegnede) og noen som aktivt bruker forumet for å fremme salg.

Hadde vært artig å høre hva brukere av forumet syntes om en slik type virksomhet, ikke minst hva syntes moderatorene?

Dette er på ingen måte ment som et nedsettende inlegg overfor dem som driver slik, er bare vant til fra andre fora at slikt ikke er særlig velkommen.

Hadde vært moro med en liten debatt omkring dette.

mvh

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg lagde en tråd her inne om et firma som solgte bilstereo( jeg hadde INGENTING med dem å gjøre) for en rimelig penge.

Jeg la frem et priseksempel som skilte over 7000kr i pris på en forsterker!

Så har dette blitt sett på som at jeg reklamerte for det firmaet noe jeg ikke har gjort i det hele tatt. jeg la frem en egenerfaring om firmaet ( fordi jeg hadde handlet der) og ville si til folk at dette var et seriøst firma som solgte mye bra.

Akkurat som om jeg skulle poste en link til en styling side her inne på Link forumet.

Jeg sier nå min mening.

Syntest forslaget til famir om et forhandler forum hadde vært midt i blinken

Forstår jo det at folk som driver firma og selger bilstereo ikke blir så glad når det kommer opp en link der du kan få et nøyaktig samme produkt som de selger xxxx antall penger billigere.

Det er ikke frekt ment på noen som helst måte, men...

Hva sier dere andre? er jeg helt idiot nå?

MVH Lars

30.03.87

www.essokickers.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før så var det vel bare CT som kunne ha oppe ting og tang som skulle selges gjenom firma, men nå har jo de sagt at CT ikke har noe med forumet og gjøre mer, så da ser jeg ikke noe problem med dette her som bruker.

Et eget forum for forhandlere hadde bare vært positivt for brukerne av forumet iallefall, da kunne de blitt lagt ut tilbud der og linker til div firma som ville markedsført seg her inne også er jo blitt en relativt stor kundegruppe dette her, og vi kanskje sluppet hundre forskjelige poster om hvem hva hvor får jeg tak i ditt og datt;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om jeg fort blir litt inhabil i og med at jeg driver i bransjen selv, syntes jeg og det kan være trivelig å informere andre om nye produkter på i eget sortement.

Det fine med internett, og fora som dette, er at man kan spare litt markedsføringsutgifter, noe som kommer kunden til gode.

Det man i alle tilfeller må unngå, er at forhandlere/importører ikke begynner å krangle seg i mellom for å fremme sitt eget produkt.

Fordelen for kunden her, er jo at i ytterste konsekvens så kan de ulike aktørene her begynne å underby hverandre overfor en kunde som har stilt et spørsmål om et system. Ulempen igjen er for den stakkars forhandleren som må konkurrere med prisene som importører med direkte salg kan stille opp med.

mvh

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider