Gå til innhold

kissling motor!! spørsmål!

Ranger emnet


turboascona

Anbefalte innlegg

Hehe, nei det er flott å kunne skru det er sant;)

Håper bare å få lært meg å sveise løpet av rimelig kort tid, eller jeg vet jo det tar lang tid å bli dyktig men bare basicen også få tak i ett apparat jeg klarer bruke snn nogen lunde. Har gjort ett forsøk på å lese i sveis og gass tråden men skjønner ikke så mye av hva jeg egentlig trenger for å kunne øve meg litt på tynnplat også etterhvert på bil...

Jeg vet ikke om jeg helt liker V8 så godt, de gir meg jo ett bra kick av lyd og fart men ikke rette følelsene=P

 

Menmen greit det, jeg stiller i passasjersete jeg;) Må bare få kjørt opp så jeg er mobil først=P Problemet da er jo at jeg ikke kommer til å klare la være å demontere motoren på 3000 for forbedringer=P

Skoda Octavia -99 1.6 SLX Bruksbil

Opel Omega 3000 -88 Blir restaureringsprosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 105
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hehe, nei det er flott å kunne skru det er sant;)

Håper bare å få lært meg å sveise løpet av rimelig kort tid, eller jeg vet jo det tar lang tid å bli dyktig men bare basicen også få tak i ett apparat jeg klarer bruke snn nogen lunde. Har gjort ett forsøk på å lese i sveis og gass tråden men skjønner ikke så mye av hva jeg egentlig trenger for å kunne øve meg litt på tynnplat også etterhvert på bil...

Jeg vet ikke om jeg helt liker V8 så godt, de gir meg jo ett bra kick av lyd og fart men ikke rette følelsene=P

 

Menmen greit det, jeg stiller i passasjersete jeg;) Må bare få kjørt opp så jeg er mobil først=P Problemet da er jo at jeg ikke kommer til å klare la være å demontere motoren på 3000 for forbedringer=P

 

haha:P men det blir nokk en stund til asconaen er på veien igjen da, så du har godt med tid på deg:P regner med jeg skal ha den ferdig, 100% fri for rust, og godkjennt med turbomotor enten sommern 2009 eller våren 2010=P skal ha ALT 100% strøkent=P og jeg må ha tiid til dette også;) =P menmen:) blir nokk å se på rudskogen i 2009;) se etter en gul ascona, med turbo, og en gal mann bak rattet, da har du funnet rette bil;) hehe:P men hvorfor ikke skur på 3000 da? =) er jo absolutt bil som tåler lett 100 hester til:) spørs jo selvsagt hvordan motoren din er:P men selve bilen er jo helt super for mange hester!! kanonbra aerodynamikk, hjulbuer som er plass til breie dekk, og motorrom med plass til både en og to turboer;) hehe=P prøver faktisk å friste deg;) =P tenk å kunne ligge brei med den på rudskogen da? med blårøyk bak selvsagt=) fått på ett fett evo 500 kit eller lotus omega kit:P styling altså;) da hadde du hatt FIN bil=P hehe=P drøpmme bilen, egentlig=) er bare et helvetes stress å få en sånn til å bli i drømme-standarden min=P ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er vel en motor som er bygget kun for racing, av Kissling "teamet", og aldri blitt levert i gateregistrert bil...

Kan aldri tenke meg at det er mulig å få tak i en, den ville isåfall kostet syke summer.

 

Vil tippe at man må ut med minst 100k for å bygge noe tilsvarende, med tanke på både effekt og holdbarhet.

Da ville jeg heller lagt de pengene i et turbobygg. Burde klare 600 holdbare hk for den summen.

 

Ang. registerkjedet, så har jeg forstått det sånn at det er de originalmonterte som har svakheter. Tror et nytt registersett fra Opel vil holde helt fint. Etter som jeg har forstått det, er det kaldstart, hard motorbrems og turtallsperre-banking som sliter mest på kjedet.

Omega 3000 24V Turbo

Vivaro 1,9 DTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er vel en motor som er bygget kun for racing, av Kissling "teamet", og aldri blitt levert i gateregistrert bil...

Kan aldri tenke meg at det er mulig å få tak i en, den ville isåfall kostet syke summer.

 

Vil tippe at man må ut med minst 100k for å bygge noe tilsvarende, med tanke på både effekt og holdbarhet.

Da ville jeg heller lagt de pengene i et turbobygg. Burde klare 600 holdbare hk for den summen.

 

Ang. registerkjedet, så har jeg forstått det sånn at det er de originalmonterte som har svakheter. Tror et nytt registersett fra Opel vil holde helt fint. Etter som jeg har forstått det, er det kaldstart, hard motorbrems og turtallsperre-banking som sliter mest på kjedet.

 

 

hehe=P du har helt rett, det vil nokk koste i dyre dommer for en tilsvarende motor=P hehe=P menmen;) lov å drømme da:D men har to turbomotorer jeg, så trenger ikke kave enda:D og begge dem har 250 hester;) og fleeere skal det bli når jeg får eds-chippene mine;) hehe:) phase 3,5 eller 4=)

 

360-440hk.. holder i lange baner det;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha:P men det blir nokk en stund til asconaen er på veien igjen da, så du har godt med tid på deg:P regner med jeg skal ha den ferdig, 100% fri for rust, og godkjennt med turbomotor enten sommern 2009 eller våren 2010=P skal ha ALT 100% strøkent=P og jeg må ha tiid til dette også;) =P menmen:) blir nokk å se på rudskogen i 2009;) se etter en gul ascona, med turbo, og en gal mann bak rattet, da har du funnet rette bil;) hehe:P men hvorfor ikke skur på 3000 da? =) er jo absolutt bil som tåler lett 100 hester til:) spørs jo selvsagt hvordan motoren din er:P men selve bilen er jo helt super for mange hester!! kanonbra aerodynamikk, hjulbuer som er plass til breie dekk, og motorrom med plass til både en og to turboer;) hehe=P prøver faktisk å friste deg;) =P tenk å kunne ligge brei med den på rudskogen da? med blårøyk bak selvsagt=) fått på ett fett evo 500 kit eller lotus omega kit:P styling altså;) da hadde du hatt FIN bil=P hehe=P drøpmme bilen, egentlig=) er bare et helvetes stress å få en sånn til å bli i drømme-standarden min=P ;)

 

 

Hehe, og fristet det blir jeg=P

Problemet er at det koster så å gi etter for lystene, men det kommer nok til å skje litt av vært med tiden. Isåfall blir det nok økonomibygg over lengre tid med høy faktor av hjemmebygdhet=P

Motoren har ikke gått så langt men er nok ikke i helt ypperlig stand. Dog ikke noe som betyr stort.

Tenker jeg bygger meg opp sakte, får vell starte med en "super-chip" som jeg hørte skulle levere hele 45 hester ekstra, men jeg tviler. Og så forandre litt på eksos for lettere flow, få en liten porting av toppen og bare sånn så jeg bikker noen titalls hester oppover. Skal faktisk også prøve slik en elektrisk turbo, nesten litt flaut og si det men=P

Har hatt en drøm om å bygge om slik som evo 3 litern er, 30XEJ eller hva den nå het=P

Skoda Octavia -99 1.6 SLX Bruksbil

Opel Omega 3000 -88 Blir restaureringsprosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hørt om børge ja, han ville sette masse penger i asconaen min=P men følte det ble feil med audi tuner på opel=P hehe:P

 

når jeg har ting som jeg vil ha det, så skal det holde, ellers så vil jeg kje ha det da, det er hvertfall min filosofi:P hehe:P *kverulanten*

 

s2'en er vel quattro? da har han jo VESENTLIG fordel ovenfor en bakhjulstrekker på vått da:P hehe:P polly kan jo kje gi gass på tørt engang=P 1400 hester rett på bakhjula er , i mine øyne, overdrevent=P får holde med 400-800 hester=P da har du vel nokk til det meste=P

 

blir litt voldsomt med mer når du skal ha det brukbart for veiene i norge også;) vil vel ikke bygge en fullrace bil.. =P må være godkjennt=) og da gjør du det vanskelig med 1400 hester =P

 

MEEEN! selvfølgelig!! hadde vært kanon artig:D

 

pollyen knuser det meste på tørt føre sjøl med ræva på "tvers" ka ville ikkje børge sponse? han har jo en trans am sjøl.. faen han har en audi s1 i garasjen sikla litt på den :D vert litt tøft og laga et 70/80 talls museum fy det var da de kunne lage biler ikkje de bilene de lager nå veit jo ikkje ka som er bak fram på nye biler!!

Grøftekanten lakk og rally!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pollyen knuser det meste på tørt føre sjøl med ræva på "tvers" ka ville ikkje børge sponse? han har jo en trans am sjøl.. faen han har en audi s1 i garasjen sikla litt på den :D vert litt tøft og laga et 70/80 talls museum fy det var da de kunne lage biler ikkje de bilene de lager nå veit jo ikkje ka som er bak fram på nye biler!!

 

børge ville sponse bilen min:P haha:P men EG ville kje:P haha !! enig me deg i at nye biler er heilt på tryne:P ska du sjå forwskjellen på framme og bak, må du ha stasjonsvogn:P 70 og 80 = storhetstiden for bil;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

børge ville sponse bilen min:P haha:P men EG ville kje:P haha !! enig me deg i at nye biler er heilt på tryne:P ska du sjå forwskjellen på framme og bak, må du ha stasjonsvogn:P 70 og 80 = storhetstiden for bil;)

 

Hehe, jeg ville sagt 78 til 95 jeg da, men det ligger mye i hvilke biler Mercedes laget på mellom den tiden=P

Men absolutt ikke noe kos med nyere biler=/

Skoda Octavia -99 1.6 SLX Bruksbil

Opel Omega 3000 -88 Blir restaureringsprosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe,det er jo slik med en del folk med 3000 her jeg bor ihvertfall;)

Mesteparten tror at Omega det er late store familiebiler med moderat effekt=P

Men det holder lenge med 177 for å overbevise dem om annet.

Blir skjelden forbikjørt for å si det slik, og ser jeg noe i speilet er det ikke store anstrengelsen som skal til for at det forsvinner=P

Kan derfor bare forestille meg en slik en Vectra med 255 må være sabla arti å kjøre rundt i.

Men jeg gleder meg stort til 2010 da det er planlagt en ny versjon av Omega da, hvorvidt det skjer får vell gjenstå å se da=P Men jeg håper de holder på bakhjulsdrifta og at det kommer en OPC versjon også;)

Skoda Octavia -99 1.6 SLX Bruksbil

Opel Omega 3000 -88 Blir restaureringsprosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe,det er jo slik med en del folk med 3000 her jeg bor ihvertfall;)

Mesteparten tror at Omega det er late store familiebiler med moderat effekt=P

Men det holder lenge med 177 for å overbevise dem om annet.

Blir skjelden forbikjørt for å si det slik, og ser jeg noe i speilet er det ikke store anstrengelsen som skal til for at det forsvinner=P

Kan derfor bare forestille meg en slik en Vectra med 255 må være sabla arti å kjøre rundt i.

Men jeg gleder meg stort til 2010 da det er planlagt en ny versjon av Omega da, hvorvidt det skjer får vell gjenstå å se da=P Men jeg håper de holder på bakhjulsdrifta og at det kommer en OPC versjon også;)

 

 

haha=P vet dette:P mange som vil yppe med min vectra 2000 også:P hehe:P primera som yppet forleden dag:P haha:P to ungdommer, som trodde de hadde sjangs:P dro fra dem på 6. giret:P haha:P men måtte jo avsløre meg med å gire ned to hakk da, og trykke gassen gjennom torpedoveggen, og sa hadebra til dem:) primeraer går sikkert kje så fort som jeg kjørte engang =P haha=P primera er jo i samme klasse som vectra da, meen en primera har vesentlig høgere vekt/hest forhold:P vectra 2000 min: 250 hester, primera: 150 hester:P

 

xD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha=P vet dette:P mange som vil yppe med min vectra 2000 også:P hehe:P primera som yppet forleden dag:P haha:P to ungdommer, som trodde de hadde sjangs:P dro fra dem på 6. giret:P haha:P men måtte jo avsløre meg med å gire ned to hakk da, og trykke gassen gjennom torpedoveggen, og sa hadebra til dem:) primeraer går sikkert kje så fort som jeg kjørte engang =P haha=P primera er jo i samme klasse som vectra da, meen en primera har vesentlig høgere vekt/hest forhold:P vectra 2000 min: 250 hester, primera: 150 hester:P

 

xD

 

Hehe, sånt som skjer=P Det finnes grenser for hvilke biler som får kjøre forbi også;) F.eks. Ford Escort er en bil man aldri tillater kjøre forbi...

Men 6 gir og greier, høres plagsomt ut i mine ører det faktisk=P

Synes nesten 5 er for mye på Omegaen, eller ivertfall at utvekslinga på 1. gir er unødvendig lav. Er bare plagsomt å skulle bruke 1. gir=P

Skoda Octavia -99 1.6 SLX Bruksbil

Opel Omega 3000 -88 Blir restaureringsprosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skulle gjerne hatt 6. giret når en ligger på motorvei og daffer og skal spare bensin gøyt og ligge i 100 på lavt turtall litt meir bygd for autobahn da skjønner ikkje at en vanlig personbil med fem gir kan vere lagd for autobahn den høge fartsgrensa og ligger i 100 på 3 - 4000 omdreininger

Grøftekanten lakk og rally!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skulle gjerne hatt 6. giret når en ligger på motorvei og daffer og skal spare bensin gøyt og ligge i 100 på lavt turtall litt meir bygd for autobahn da skjønner ikkje at en vanlig personbil med fem gir kan vere lagd for autobahn den høge fartsgrensa og ligger i 100 på 3 - 4000 omdreininger

 

Nei det er klart du sier noe, men jeg mener jo at feks 3000 kunne hatt lavere(?) utveksling siden førstegiret ikke er kjørbart i det heletatt. Blir jo bare mye lyd og lite fart synes jeg=P Men jeg har ett litt plagsomt andregir også da, trenger nok å få skifta olje på kassa, minst!=P Er mye mulig jeg må igang med bytte av no synk.ringer etterhvert=/

Og f.eks. nyeste Octavia TDI'en har jo ett ubrukelig førstegir og generelt sett alt for tette gir. Gjør jo ikke noe annet enn å gire med en slik bil. Men f.eks. Golf med 1.8 har jo en utveksling som hadde gjort den til en litt jalla bil på autobahn, er liten bycruiser tenker nå jeg;)

Men mye bruker du i snitt på bykjøring Kongharald?

Skoda Octavia -99 1.6 SLX Bruksbil

Opel Omega 3000 -88 Blir restaureringsprosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikkje brukt den så mykje på bykjøring har ikkje hatt skilt på den ennå.. jobber med saken.. men den bruker vel rundt 0.8 på langkjøring ryker alltid masse meir på bykjøring da motor nesten aldri får bli skikkelig varm før en stopper den og masse giring så den bruker nok godt over literen på bykjøring! men førstegiret er jo berre til starting får vel over 60 km/t før du kjem på det røde felt? alltid like gøyt og tømme første og andre :D eller og ligge i femte i rundt 80 og hive den ned i tredje har vel ikkje slitt med en forbikjøring ennå.. :P

Grøftekanten lakk og rally!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår