Gå til innhold

kissling motor!! spørsmål!

Ranger emnet


turboascona

Anbefalte innlegg

  • Svar 105
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hehe, så det er brukende til noe da, godt å høre egentlig da det viser at det ihvertfall har skjedd at noen inginører hos godeste adam har anstrengt seg for at ting skal være gjennomtenkt og passe hverandre.

Btw, er 12V'er jeg har;) Så får vi se hvor lenge den lever, skal ihvertfall ut å rense tomgangsregulatoren nå jeg. Fin jobb på en svinkald og stormfull fredagskveld, meeeen nei=P

Skoda Octavia -99 1.6 SLX Bruksbil

Opel Omega 3000 -88 Blir restaureringsprosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal få omegaen på veien først så blir det turbokit til den da tar eg deg ;) 300 hk med 0,5 ladetrykk er berre 270nm nå..

 

hehe=P berre vent t asconaen er på veien du, pus=P 440 hester, 585 nm... ;) 950 kg med bil=P daaa sku holde til å kjøra fra en lotus omega med 600 hester.. =P :partyon:

 

men vi kan jo sjølsagt prøve en dag da:) 3000 vs. ascona b turbo =P men gi meg 2 år!! vil ha dritten rustfri og godkjennt med ALT før jeg ska ut å tulle =P hehe =P:cook

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dtm bilene veide 1050 kilo og de var full av fiber og karbon for å få vekta så lavt=P Så å få den ned på 1000 kilo vil nok vise seg å være svært kostbart og sånt noe.

 

Men helvette så Omegaen går på tværra nå som der er litt is på veien, skikkelig blank og hard is som ligger noen steder og da går rompa ut selv med nøytralt pådrag=P Ratter som en gal for å komme meg framover og opp bakker som det er nå=P

Dere går så langt jeg skjønner dere er en liga over meg=P

Jeg håper å kunne få 220 hester eller der omkring nå i starten jeg=P

Mao vil jeg opp ca 45 hester. Har ikke tenkt så veldig nøye på hvordan jeg skal gjøre dette så tips mottas med stor taknemlighet=)

Skoda Octavia -99 1.6 SLX Bruksbil

Opel Omega 3000 -88 Blir restaureringsprosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fjern katalysator da går du opp ca 15 hk ikkje kjøp sånne 3" anlegg da blir det defektanlegg istedenfor! det er turbobiler som trenger masse ublåsing! spør han på jma om han kan fikse deg et turbokit ifølge prislista kjem det på 15700 kr men du trenger ikkje alt på den lista.. ellers er det vel ikkje mykje du kan gjer før det blir dyrt.. med sånne luftfilter hopper du vel berre 5 hk opp maks så det er vel ikkje nokke en tjener så voldsomt på.. hiv ut så mykje vekt som du klarer seter gulvtepper reservedekk stereoanlegg så kun cdspiller og frontsett står igjenn ribb dørtrekk! kansje få nokken til og lage plastik panser og bagasjeluke? merker det nesten mer på kg du tar ut enn hk under panser

Grøftekanten lakk og rally!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg skal jo faktisk kjøre frem og tilbake hver helg fra og med 2009 med denne bilen, nesten 4 timer hver vei så jeg skal nok ikke fjerne så mye av lyddemping eller seter og slikt noe=P

Jeg skal ha en vanlig bil som går litt, ikke en roadracer=P

Jeg har mer behov for å forsøke å få ned bensinforbruket å øke ytelsen litt, enn å få den til å gå så sabla bra=P

Skoda Octavia -99 1.6 SLX Bruksbil

Opel Omega 3000 -88 Blir restaureringsprosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ned bensinforbruk og opp ytelse? kjøp deg en 1,1 fiesta og ha 3000 som prosjektbil! hadde en granada den heiv eg ut bakseter og golvtepper slapp eg mas fra folk som skulle sitte på hele tiden og det såg vanvittigt rått ut skulle hive inn recarostoler som eg har liggende men bilen ble solgt til entusiast som kjøpte den for det doble eg kjøpte den for så blei ikkje gjort nokke.. den gjekk berde og spann bedre kansje ikkje lavere bensinforbruk men det er veldig viktig og varme opp motor før du begynner og kjøre sparer du alvorligt med bensin!!

Grøftekanten lakk og rally!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det skjer no aldri at jeg skal ha den som prosjektbil. Sånn som det ser ut nå vil jeg ha den til en litt grom bruksbil. Skal jeg ha prosjekt får nok bilen stjerne på panseret. Det er W123 med 280E som ligger mitt hjerte nærmest når man snakker om å bygge bil. Så for ett par år siden en slik til salgs, turbokonvertert og seksjonert. Var skamlav, hadde vell sin mengde hester og mattsvart lakk=P Det var tøffe greier det;) Til nød hadde jo en W123/W124 med E500 maskin vært ett arti prosjekt=P

Skoda Octavia -99 1.6 SLX Bruksbil

Opel Omega 3000 -88 Blir restaureringsprosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jau bur vel rundt bergen du?:P er jo så helveta tunge de omegaene lurte på og hive motor neddi en manta!! 1400 kg +++ er det nokke spes dei gjer med omegaen for og plukke ut vekt av den? vert kjekt og fått den ned rundt 1000kg

 

24v i manta? .... tull! 24v = første sving rett til helvete.. går på fram på strekkene, svingene går det til helvete i.. dessuten.. hadde en omega 3000 engang, som nevnt tidligere, men asconaen jeg har nå, med 2.2, flekket den.. på strekk osv, helt til 180.. men sååå kom svingen! =P da måtte omegaen bremse som satan, mens asconaen kunne jeg bare lette på gassen med, og flyte gjennom svingen.. hadde jeg hatt en jææævla svær 24v oppi asconaen, så måtte jeg bremset som en anna tulling, og poenget med en lett bil var plutselig borte..dukenukem

 

ikke finn på å putte mer enn 5 sylindere i en manta/ascona etc..

TULL.. er kje bare fart som er gøy;) dessuten,, kjenner et par stykker.. de har vel hatt asconaene sine i 260km/t ++.. INGEN av dem har 24v:P såå, du trenger kje 24v for å kjøre fort;)

og kraft mangler det heller ikke på.. 330 hester i c20let og 485 nm.. HVOR var manglene? ikke kan jeg se dem... nesten diesel forhold dette.. 1 hest 2 nm, det er tommeltott regel for diesel, her har du vel 1 hest 1,8 nm.. =P og vekten er LAV i forhold til en 24v.. blir fåkket fordeling av vekten med større motor enn 4 syl, egentlig.. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

liker best aks eg 0-100 har kjørt i 200 men såg ikkje poenget satt jo berre der og kjørte beint frem:P og så og kunne leike seg på parkplasser og innover smale traktorveier vannvittig morro svingete smale veier er det vi har her ute på denne øya eg bur på så det blir masse giring og børning ;)race om kem sin som går best! har polyforinger bak på omegaen min så slepper den vinglinga som er på orginalt..

Grøftekanten lakk og rally!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

liker best aks eg 0-100 har kjørt i 200 men såg ikkje poenget satt jo berre der og kjørte beint frem:P og så og kunne leike seg på parkplasser og innover smale traktorveier vannvittig morro svingete smale veier er det vi har her ute på denne øya eg bur på så det blir masse giring og børning ;)race om kem sin som går best! har polyforinger bak på omegaen min så slepper den vinglinga som er på orginalt..

 

Vingling? Hvor da? Jeg har ikke merka noe til noe vingling?

Skoda Octavia -99 1.6 SLX Bruksbil

Opel Omega 3000 -88 Blir restaureringsprosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

liker best aks eg 0-100 har kjørt i 200 men såg ikkje poenget satt jo berre der og kjørte beint frem:P og så og kunne leike seg på parkplasser og innover smale traktorveier vannvittig morro svingete smale veier er det vi har her ute på denne øya eg bur på så det blir masse giring og børning ;)race om kem sin som går best! har polyforinger bak på omegaen min så slepper den vinglinga som er på orginalt..

 

tror du ikke det er smale veier her jeg bor? haha! vel.. 100 er helt greit det.. (ps. asconaen går 0-100 på 6-6,5 sek at the moment.. med 2.2.. klager ikke på det :blunk: ) men 200 er jo grei fart på smale veier? har ikke noe problem med det hvertfall.. vet du hvor radøy er? :blunk: har hytta uti der.. og kan vel si det sånn at der er det mye smale veier.. kan fint kjøre 180-200 der =P ikke noe stress.. vet du hvor modalen er? modalen-knarvik på 25 min.. med ascona.. UTEN turbo.. ;) prøv det med omegaen din da =D da er du i fjellet før du vet ordet av det, ved mindre du holder deg nede i 100, for du har ikke sjangs i en sving med den vekten du har på fremhjula dine.. og btw. børning? det er vel ikke noe stress? har lagt en lokal kai ned i røyk med asconaen.. måtte bli kvitt noen gamle dekk jeg hade liggende.. da spant jeg ut de fleeste av gira, du! såå det er ikke noe problem med lite motorvolum å ha det morro, vel, har hatt en 3000 selv, og den solgte jeg, vel og merke, så hadde jeg asconaen da og, meen den har jeg fremdeles.. tilfeldighet?... :blunk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm får låne broderen sin celica gt-4 da skal eg klare og ta de fleste rekorder:P er sikkert litt smalere her en der du er vist du har hatt 200.. må finne utkjørsel eller holde sida si for og møte bil så treffer du på rette luringen som ikkje held sida si så kresjer du! omegaen går greitt nok betalte 12 000 for den er vel 7,9 som er 0-100 på den skal ikkje ha den så lenge går bedre enn mr2 en og granadaen eg hadde! lurte på et turbokit da tar eg de fleste på forbikjøring er vel derfor eg kjøpte den.. og for og ligge og daffe i 5 oppover fjellet og bakhjulsstrekk og børne og ha det morro den ser jo jevlig ut som den er så en bulk eller to gjer ikkje nokke innover en skogsvei.. samme som med granadaen og alle var misunnelige på den drittbilen pga eg herja så jevligt med den de andre hadde jo så "flotte" biler

Grøftekanten lakk og rally!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår