Gå til innhold

kissling motor!! spørsmål!

Ranger emnet


turboascona

Anbefalte innlegg

hmm får låne broderen sin celica gt-4 da skal eg klare og ta de fleste rekorder:P er sikkert litt smalere her en der du er vist du har hatt 200.. må finne utkjørsel eller holde sida si for og møte bil så treffer du på rette luringen som ikkje held sida si så kresjer du! omegaen går greitt nok betalte 12 000 for den er vel 7,9 som er 0-100 på den skal ikkje ha den så lenge går bedre enn mr2 en og granadaen eg hadde! lurte på et turbokit da tar eg de fleste på forbikjøring er vel derfor eg kjøpte den.. og for og ligge og daffe i 5 oppover fjellet og bakhjulsstrekk og børne og ha det morro den ser jo jevlig ut som den er så en bulk eller to gjer ikkje nokke innover en skogsvei.. samme som med granadaen og alle var misunnelige på den drittbilen pga eg herja så jevligt med den de andre hadde jo så "flotte" biler

 

her er link til modalens veier.. Modalen i bilder - Vår/IMG 0343 http://www.roygm.com/images/Stanghelle/3012052.jpg Modalen i bilder - Sommer/kool dette er vel bare de "snille" partiene.. =P

og btw.. prøvd å kjøre om natten? de fleste biler har lys på da,spesielt når det ikke finnes gatelys, og da ser du virkelig om det kommer en bil..!:blunk: men jeg kan vel vise til filmer der jeg og en evo6 har blitt filmet i autoslalom, og lagt oppå kverandre, og da kan du vel få se hva din bror sin gt4 skal få slite med:kiss men men.. vel og merke.. er det ikke litt rått parti da ? en bil fra.. hmm.. 1995? med dette spkallte fenomenet elektronikk, mot en bil fra sent 70, som er komplett ribbet for unødvendig elektronikk? jaja.. du kan få lov til å prøve:) men ikke bli lei deg hvis det ikke gikk så fint.. har du vært borti sporten autoslalom før? :morph:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 105
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

nei ikkje autoslalom.. den har no over 340 hk ingen som har tatt den ennå celicaen.. men er vel samme bredde på veiene der som her er på natta du må kjøre ja kan ikkje ha over 120 på dagen må bremse ned i svingene men på natta er jo det bånn gass! har vel hatt 150 på natta meir trur eg det ikkje går men broderen trur eg hadde 200 på sin suzuki gsx 600(motorsykkel) før det kom en sving... men har du hatt 200 på de veiene der? driver du med rally:P

Grøftekanten lakk og rally!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld at jeg sier det, men mye av det du skriver er jo helt på jordet.

 

330 hester i c20let og 485 nm

-Du sammenligner EDS-trimmet LET motor med orig. 24V. En smule urettferdig?

 

 

hadde en omega 3000 engang, som nevnt tidligere, men asconaen jeg har nå, med 2.2, flekket den.. på strekk osv, helt til 180..

-Skal like å se en Ascona med 2,2i kjøre fra en Omega 24V. Er tross alt 79hk mer i Omegaen.

 

men 200 er jo grei fart på smale veier? har ikke noe problem med det hvertfall.. vet du hvor radøy er? har hytta uti der.. og kan vel si det sånn at der er det mye smale veier.. kan fint kjøre 180-200 der =P ikke noe stress..

Å sette andres liv i fare, er vel ikke så veldig mye å skryte av? Er sånne som deg som gjør at politiet misliker bilinteresserte!

 

24v i manta? .... tull!

Er nå mye tøffere med 24V. Noe som ikke alle har. c20let er jo blitt et vanlig skue i de bilene. Samme med Ascona B og Kadett C.

Omega 3000 24V Turbo

Vivaro 1,9 DTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld at jeg sier det, men mye av det du skriver er jo helt på jordet.

 

 

-Du sammenligner EDS-trimmet LET motor med orig. 24V. En smule urettferdig?

 

 

 

-Skal like å se en Ascona med 2,2i kjøre fra en Omega 24V. Er tross alt 79hk mer i Omegaen.

 

 

Å sette andres liv i fare, er vel ikke så veldig mye å skryte av? Er sånne som deg som gjør at politiet misliker bilinteresserte!

 

 

Er nå mye tøffere med 24V. Noe som ikke alle har. c20let er jo blitt et vanlig skue i de bilene. Samme med Ascona B og Kadett C.

'

 

du sier jeg sammenligner eds chippet c20let med orig 24v. feil, erik, her snakket vi om turbokonvertert 24v. poenget mitt var at en 24v vil ødelegge kjøreegenskapene i en ascona/manta. motbevis dette, er du snill.

 

 

min 2.2 er IKKE original, den har ikke 79 hester i forskjell, tvert i mot, hvis du fjerner 7 tallet, så har du nærmet deg forskjellen. 192 hester. BENKET. 1050 kilo bil 192 hester V.S 1600-1700 kilo bil m 204 hester. HVA tror du går best? du trenger ikke si det, jeg vet hva du tror, omega, selvsagt, men synd for deg, for asconaen går 0-100 på 6,5 sek.. sku likt se din omega gjøre det samme med forgassere forgassere;)

 

sette andres liv i fare? så flott =) hvis du finner en person som går langs en vei i modalen klokken 3 om natten, så må du faen meg ringe!! for dette finnes ikke! mitt eget liv jeg setter i fare, det eneste som kan krasjes med er en og anna elg som er på tur i veibanen..

 

24v i manta? helt greit, kjempe tøft det, ingenting i mot det hvis du skal bruke bilen til å kjøre rattlås-løp!kose deg med det! men du har ikke LITT peiling engang, tydeligvis, for du har jo ikke lest posten engang? var det ikke snakk om noe som het vektfordeling? og var det ikke snakk om at det er vesentlig mer fornuftig hvis du skal svinge å ha en lit mindre motor?

 

i og med at du absolutt måtte kommentere så hyggelig.. har du noengang vært borti autoslalom? du bor i bergens område.. du har nokk sikkert sett autoslalom.. sett en gul ascona b der? den går heftigere enn en original 3000 for å si det sånn.. det er forgassere på den! har du noen gang kjørt en manta/ascona/kadett med 24v? eller 12v for den saks skyld! vel, jeg har! og jeg har kjørt alle med 4 sylindrede motorer! de 4 sylindrede var MYE bedre kjøreegenskaper i! DERFOR skal du ikke ha 6 sylindret motor i en manta, ascona, kadett, fordi dette ødelegger kjøreegenskapene på bilen! men! kos deg=) du får ta å bygge 24v i en manta, og så kan du putte på turbo, og nos og alt mulig du måtte ønske, men hadde du gjort tilsvarende på en 4 sylindret motor, så hadde du ikke fått samme moment og driftsikkerhet, men; bilen hadde vært mye bedre å kjøre, og på en bane med litt svinger, da hadde nokk den 4 sylindrede bilen vunnet, uavhengig av sjåfører i bilene. dessuten.. ser du har omega 3000 turbo.. ikke kom og si til meg at du ikke har kjørt for fort noen gang.. dessuten, har du registrert i vognkortet at du har turbo? tviler på det, ja! så du er nokk en av disse som gjør at politiet hater bilinteresserte du også!;)

 

peace out :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei ikkje autoslalom.. den har no over 340 hk ingen som har tatt den ennå celicaen.. men er vel samme bredde på veiene der som her er på natta du må kjøre ja kan ikkje ha over 120 på dagen må bremse ned i svingene men på natta er jo det bånn gass! har vel hatt 150 på natta meir trur eg det ikkje går men broderen trur eg hadde 200 på sin suzuki gsx 600(motorsykkel) før det kom en sving... men har du hatt 200 på de veiene der? driver du med rally:P

 

200 på veiene er kun de lengste strekkene, vel og merke, kun de mest oversiktlige, ellers så er det vel 150, og som du sier 120 i noen av svingene, da det er ekstremt idiotisk å prøve noe fortere =P driver ikke med rally, nei, men har kjørt bil en del år, og vil tørre å si at jeg kan det! :well:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:cheers:

Hehe, det skjer no aldri at jeg skal ha den som prosjektbil. Sånn som det ser ut nå vil jeg ha den til en litt grom bruksbil. Skal jeg ha prosjekt får nok bilen stjerne på panseret. Det er W123 med 280E som ligger mitt hjerte nærmest når man snakker om å bygge bil. Så for ett par år siden en slik til salgs, turbokonvertert og seksjonert. Var skamlav, hadde vell sin mengde hester og mattsvart lakk=P Det var tøffe greier det;) Til nød hadde jo en W123/W124 med E500 maskin vært ett arti prosjekt=P

 

det hadde vært noe =) blir jo rååne bil det ! hadde vært jæævligt gromt =) selv er jeg ikke mercedes-frelst, akkurat, men liker jo mercedeser med stor motor =) det er cruise-bil! kanon flotte å kjøre dem =) kunne godt tenkt meg en slik en som show-bil! men måtte jo vært heeeeeeelt 100% strøken da =P og det er vel få av dem som er det nå for tiden ;) såå, mye arbeid =) men hadde joo absolutt vært et stilig innslag på stripa =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:cheers:

 

det hadde vært noe =) blir jo rååne bil det ! hadde vært jæævligt gromt =) selv er jeg ikke mercedes-frelst, akkurat, men liker jo mercedeser med stor motor =) det er cruise-bil! kanon flotte å kjøre dem =) kunne godt tenkt meg en slik en som show-bil! men måtte jo vært heeeeeeelt 100% strøken da =P og det er vel få av dem som er det nå for tiden ;) såå, mye arbeid =) men hadde joo absolutt vært et stilig innslag på stripa =)

 

Jaa, det ville helt klart ikke vært noe som man tok på bane å bånna gassen på for å si det slik=P Men så er vell min interesse for å blåse rundt en bane ikke størst heller da, det er håndverket jeg liker, med en dash av lyd=P

Derfor drar jeg jo mer i rettningen, er det mulig, får man registert det, kjørbarhet på vanlig vei, enn jeg gjør for å skulle ha "bare nok en bil i rekka med omtrent samme mods".

Det er jo igjen noe av grunnen til at posten her og motorer fra DTM serien interesserer meg. Om man selger sjela for en slik en, vell så har man en motor ingen andre har.

Men som du sier, det er veldig mye arbeid å gå i en helt ny rettning, men om målet er å bygge noe unikt og ikke nødvendigvis kjappt. Så trenger en vell ikke så ekstremt mye effekt, man trenger bare å tørre å forsøke, og være mann nok til å fullføre.

 

Jeg er vell mer slik at Omega er unntaket fra regelen, det er for det meste merce det går i, da jeg er oppvokst med merce og det liksom har gått opp for meg etterhvert hvilke biler som i sannhet er unik. Løfter du på døra til en W123 som har gått 1 350 000 så finner du nok ikke så veldig mye sig og slakk, på Omegaen her derimot som ikke har nådd 150 000 engang, så skal du ikke være veldig oppmerksom engang. Har blitt sjokkert flere ganger når jeg har skrudd andre biler, jeg har jo vært vant med mercepatenter som har vært så enkle og fine(bortsett fra at alt sitter med dobbelt antall skruer en det som egentlig trengs)at når jeg kommer til en VAG bil så får jeg omtrent spader. Hvordan klarer en ingeniør å plassere oljefilteret i 45 graders vinkel opp ned. Klarer jo ikke å unngå søl av sånt no.

Men der ligger litt av grunnen til at jeg liker Omegaen også, det virker som ting er ihvertfall delvis gjennomtenkt, og ikke bare kasta sammen for å selge bil. Sånt liker jeg=D

Skoda Octavia -99 1.6 SLX Bruksbil

Opel Omega 3000 -88 Blir restaureringsprosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

turboascona bra du ikkje freser rundt og satser andres liv kjør hardt alene og slakt med folk på! og de hjortene er skumle lagde en fin overskrift i firdaposten for en stund siden "bil drap fem hjorter" heldigvis hadde eg granada og lagde kun nokken småbulker og måtte kjøpe nye frontlykter :P men trur eg ikkje kjem til og bygge nokke manta i hele tatt! er det nokke som blir bygd om her må det bli en mr2 mk1 hadde en sånn og likte den bilen så mykje at skal ha meg en ny en men må ha LITT mere futt 1,6 er litt lite volum!

Grøftekanten lakk og rally!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

turboascona bra du ikkje freser rundt og satser andres liv kjør hardt alene og slakt med folk på! og de hjortene er skumle lagde en fin overskrift i firdaposten for en stund siden "bil drap fem hjorter" heldigvis hadde eg granada og lagde kun nokken småbulker og måtte kjøpe nye frontlykter :P men trur eg ikkje kjem til og bygge nokke manta i hele tatt! er det nokke som blir bygd om her må det bli en mr2 mk1 hadde en sånn og likte den bilen så mykje at skal ha meg en ny en men må ha LITT mere futt 1,6 er litt lite volum!

 

Mr2 2.0 GT Turbo er fine greier, da har man rimelig greit drag.

En annen Toyota jeg liker er Celica t22(tror jeg den heter) 2.0GTI Turbo 4WD, men den har jeg ikke sett "så mange av" da=P

Skoda Octavia -99 1.6 SLX Bruksbil

Opel Omega 3000 -88 Blir restaureringsprosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

st205 gtfour turbo wrc (world rally championship) trur eg de heite broderen har en sånn kan hende han skal selge til sommeren men du må vel ut med over 250 000 for og få fingra i den har vel over 340 gamp i den etter oppgradering av turbo og diverse.. ja skal bygge om en mr2 mk1 med mk2 turbo motor smak og behag liker best mk1

Grøftekanten lakk og rally!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

turboascona bra du ikkje freser rundt og satser andres liv kjør hardt alene og slakt med folk på! og de hjortene er skumle lagde en fin overskrift i firdaposten for en stund siden "bil drap fem hjorter" heldigvis hadde eg granada og lagde kun nokken småbulker og måtte kjøpe nye frontlykter :P men trur eg ikkje kjem til og bygge nokke manta i hele tatt! er det nokke som blir bygd om her må det bli en mr2 mk1 hadde en sånn og likte den bilen så mykje at skal ha meg en ny en men må ha LITT mere futt 1,6 er litt lite volum!

 

kjøre med andre sine liv i innsats er ikke min stil, nei =P derfor: natt, "ubrukte" veier, ingen passasjer.

 

har du drept hjort? haha! det var ikke bra =P jaja.. som du sier, det var bra du hadde en granada:) billige deler da vettu :)

 

mr2'ene er jo kule de! =) eller skal vi kalle dem "søte" er jo veldig små.. =P men de går sjukt godt hvis du trimmer de, for de veier jo ingenting! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

st205 gtfour turbo wrc (world rally championship) trur eg de heite broderen har en sånn kan hende han skal selge til sommeren men du må vel ut med over 250 000 for og få fingra i den har vel over 340 gamp i den etter oppgradering av turbo og diverse.. ja skal bygge om en mr2 mk1 med mk2 turbo motor smak og behag liker best mk1

 

st205? den gamle typen da, med runde lykter foran? det er SAAAATAN så kul bil det:O men de bilene er så "nyy"..

 

min mening er da: en porsche kjører forbi en gammal opel.. helt normalt, ikke noe stort. MEN; en gammal opel kjører forbi en porsche, daa blir det plutselig tøft! =) skjønner prinsippet? vil ikke ha en "dyr" celica gt four, av den grunn at dette da blir sett på som en bil som i utgangspunktet SKAL gå godt.. da velger jeg heller en ascona b, som i utgangspunktet ikke går godt, og bygger den om slik at den går villt! =D Det er DET som er skikkelig mann det! =D

 

*min mening, Norge har ytringsfrihet!*

:naaaws

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaa, det ville helt klart ikke vært noe som man tok på bane å bånna gassen på for å si det slik=P Men så er vell min interesse for å blåse rundt en bane ikke størst heller da, det er håndverket jeg liker, med en dash av lyd=P

Derfor drar jeg jo mer i rettningen, er det mulig, får man registert det, kjørbarhet på vanlig vei, enn jeg gjør for å skulle ha "bare nok en bil i rekka med omtrent samme mods".

Det er jo igjen noe av grunnen til at posten her og motorer fra DTM serien interesserer meg. Om man selger sjela for en slik en, vell så har man en motor ingen andre har.

Men som du sier, det er veldig mye arbeid å gå i en helt ny rettning, men om målet er å bygge noe unikt og ikke nødvendigvis kjappt. Så trenger en vell ikke så ekstremt mye effekt, man trenger bare å tørre å forsøke, og være mann nok til å fullføre.

 

Jeg er vell mer slik at Omega er unntaket fra regelen, det er for det meste merce det går i, da jeg er oppvokst med merce og det liksom har gått opp for meg etterhvert hvilke biler som i sannhet er unik. Løfter du på døra til en W123 som har gått 1 350 000 så finner du nok ikke så veldig mye sig og slakk, på Omegaen her derimot som ikke har nådd 150 000 engang, så skal du ikke være veldig oppmerksom engang. Har blitt sjokkert flere ganger når jeg har skrudd andre biler, jeg har jo vært vant med mercepatenter som har vært så enkle og fine(bortsett fra at alt sitter med dobbelt antall skruer en det som egentlig trengs)at når jeg kommer til en VAG bil så får jeg omtrent spader. Hvordan klarer en ingeniør å plassere oljefilteret i 45 graders vinkel opp ned. Klarer jo ikke å unngå søl av sånt no.

Men der ligger litt av grunnen til at jeg liker Omegaen også, det virker som ting er ihvertfall delvis gjennomtenkt, og ikke bare kasta sammen for å selge bil. Sånt liker jeg=D

 

haha=) jaa, du sier noe der:) men jeg har faktisk tenkt å bruke min bil som en "Løpsbil", som og skal være en til og fra bil i ett ! =P MEN! kunne absolutt tenkt meg en råååååfeit bil som bare var ment til å kjøre på veien med, og ha det koselig! feit lyd, rååå lakk, store fine felger, egentlig: PIMP =P men det er ikke noe jeg vil spandere på meg selv! ikke med det første, hvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

st205 gtfour turbo wrc (world rally championship) trur eg de heite broderen har en sånn kan hende han skal selge til sommeren men du må vel ut med over 250 000 for og få fingra i den har vel over 340 gamp i den etter oppgradering av turbo og diverse.. ja skal bygge om en mr2 mk1 med mk2 turbo motor smak og behag liker best mk1

 

Sikter til generasjonen før den der jeg da;) Altså siste med vippelykter. Har bare sett en slik 2.0 GTI Turbo 4WD, og den hadde kjæresten til søstra mi, tror han betale omtrent 600 000 for den importert fra Sverige i 96-97. Der snakker man en bil som ble behandlet så pent at den kunne levd evig.

Vet ikke om det finnes flere slike i Norge engang, ihvertfall ingen til salgs som jeg klarer finne med "alt" altså gti turbo og 4wd.

Var en ekstremt grom bil, hadde vært gøy å se hvor den er blitt av, men jeg husker ikke bokstavene først i nummeret.

 

Når man snakker mr2, så må jeg nok si at jeg har en sterk dragning mot MK2 med kompressor av uvisst grunn=P

Men MK1 ser ut som en skikkelig misforstra racerbil som ikke hører hjemme på veien så utvilsomt en arti bil å kjøre rundt i!;)

Skoda Octavia -99 1.6 SLX Bruksbil

Opel Omega 3000 -88 Blir restaureringsprosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha=) jaa, du sier noe der:) men jeg har faktisk tenkt å bruke min bil som en "Løpsbil", som og skal være en til og fra bil i ett ! =P MEN! kunne absolutt tenkt meg en råååååfeit bil som bare var ment til å kjøre på veien med, og ha det koselig! feit lyd, rååå lakk, store fine felger, egentlig: PIMP =P men det er ikke noe jeg vil spandere på meg selv! ikke med det første, hvertfall :)

 

Hehe, ja slik kan man altså ha det=P Jeg får vell egentlig bare komme meg på skola så jeg får den utdannelsen jeg vil ha.Så får vi bare se om det ikke blir 500 4matic eller cls 63 på meg om 10-15 år. Hvorfor bygge bil, når du kan få det råeste med fabrikksgaranti, og greier=P Da skal jeg nok bare gli avgårde da, aldri røre gassen mer enn man må.

Helt til man kjører av vanlig vei, trykker arimatic sport 2, og slipper løs det som bor under huven!xD

Jeg digger det rett og slett, en bil som kan være så anonym og sofistikert, også kan du kjøre ræva av så mye rart på bane=P

Skoda Octavia -99 1.6 SLX Bruksbil

Opel Omega 3000 -88 Blir restaureringsprosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår